Ik zou hier ook verder achteraan gaan. 3 dagen is echt te lang. Het lijkt niet lang,maar is het wel. En zo kan het steeds langer en langer gaan worden, dus harder en dus meer pijn. Waarschijnlijk is een hogere dosering noodzakelijk, of een ander middel. Huisartsen hebben van alles wat kennis en kunnen nog wel eens terughoudend zijn. Een kinderarts kan er meer mee, die zien deze problemen vaker. Maar waar dan ook, ik zou echt weer in overleg, want die 10mg importal doet niet voldoende zijn werk. Succes!
Nou hij heeft gister weer gepoept, 5 dagen later dus. Op de creche ook nog. Hij had wel wat last gehad, maar blijkbaar niet zoveel als anders. Sinds die tijd heeft hij nog 2 keer gepoept zonder al te veel drama.
Vijf dagen is alsnog erg lang hoor, dat is bij peuters gewoon echt niet goed! Ook al maakt hij er geen drama van, er is wel sprake van ophoudgedrag. Ben je nog langs de huisarts geweest?
Ja dat is ook te lang. Maar daarom moet hij de poeder ook een aardig tijdje gebruiken. Ben heel benieuwd naar de komende dagen.
Het poeder moet er voor zorgen dat hij dagelijks of om de dag gaat. Zou dus echt even overleggen met de arts.
Sluit ik mij helemaal bij aan!! Ondanks de poeder zit er vijf dagen tussen.. Dat is echt te lang! En hij krijgt dat poeder al even toch? Laat je niet afschrikken door het feit dat hij misschien naar een kinderarts moet, daar zijn ze voor. Ze luisteren eerst naar je verhaal en kunnen veel gerichter dan een huisarts, iets voorschrijven in de juiste doseringen.
Wij zijn nu 3 dagen aan de zindelijkheidstraining en dat gaat heel erg goed behalve dat ze nog niet gepoept heef, nu al 3 dagen niet, vandaag van de huisarts ook importal geregen in drankjesvorm en ze heeft voor vandaag haar dosis gehad dus hoop dat ze morgen toch wel gaat Poepen, we zullen zien
Mijn zoontje heeft gister na een week eindelijk weer gepoept. Ik snap niet waar hij het laat. Hebben hem 's ochtends een klysma gegeven en binnen 5 minuten zat zijn luier al vol. Na een half uur nog een keer en toen moest ie naar de creche. Hij had daar ongeveer de hele dag door gepoept. De huisarts heeft ons doorverwezen naar de kinderarts, daar krijgen we bericht van wanneer we kunnen komen. Hoop niet dat het zo lang duurt. De huisarts vond het trouwens zelf niet nodig om naar de kinderarts te gaan, want volgens hem gaat die hetzelfde te werk als de huisartsen. Hoeveel Importal geven jullie per dag?
Chloe krijgt 5 ml importal en er zitten soms 2 dagen tussen maar de poep komt er nu wel veel makkelijker uit!
Huisartsen gaan absoluut niet hetzelfde te werk als een kinderarts. Tenminste, dat is mijn ervaring. De kinderarts heeft veel meer kennis van ziektes en problemen bij kinderen. Een huisarts heeft daarvoor slechts een basiskennis. Nu jou zoon een week zijn poep heeft opgehouden en dus weer een klysma nodig had, is de enige juiste plek de kinderarts. Je zoon heeft ongeveer de hele dag door gepoept, dus hoe vol zal hij wel niet gezeten hebben?? Goed dat je een verwijzing hebt gevraagd! Gaat dat digitaal? Dan moet je het wel in de gaten houden hoor, desnoods even bellen met het ziekenhuis en de afdeling of de verwijzing is doorgekomen. Mijn dochter krijgt geen Importal, maar Forlax. Hier hielp de eerste dosering helemaal niet, dat was 1 zakje per dag. Toen heeft de kinderarts 3 zakjes per dag voorgeschreven en dat ging super. Nu hebben we zelf rustig afgebouwd naar 2 zakjes per dag, wat eerst niet ging, maar nu wel. Een huisarts schrijft meestal een aanbevolen, standaard dosering voor, maar dat helpt niet voor ieder kind. Hoop dat je snel terecht kunt bij de kinderarts, want zo lang niet poepen is echt niet goed! Succes!
De assistent zei dat de huisarts de verwijzing zal regelen en dat we vanzelf bericht krijgen. Geen idee hoe lang dat gaat duren. Heb het maandag geregeld.
Meestal gaat dat vrij snel hoor, tenminste, hier. Als je volgende week dinsdag nog niets hebt gehoord, dan gewoon even bellen, met de vraag of de verwijzing is aangekomen. Ik heb het namelijk zelf een keer gehad, was de verwijzing niet aangekomen en waren al 3 weken verder... kan je nog langer wachten. 10mg. Ik ken Importal niet, maar het lijkt mij overduidelijk dat de hoeveelheid niet voldoende is voor hem, anders zou hij toch niet een week lang niet poepen. Of misschien volstaat Importal niet en is iets anders nodig.
Je bent een maand niet naar de huisarts geweest en de assistente zegt dat hij wel een verwijzing schijft? Mmm, vreemde huisartsenpraktijk. Hier ziet de huisarts altijd de patient voordat hij doorverwijst. Ik vind het alleen wel jammer dat je pas na een maand verdere actie onderneemt. Nu ook nog een paar weken wachten wsl.
Het lijkt wel alsof je er van een afstandje naar kijkt en het helemaal niet problematisch vindt? Een week niet poepen vind ik idioot lang en daarna de hele dag poepen, dat is toch ontzettend naar?! Hoop dat je snel bij de ka bent en die niet zo terughoudend is als je ha en jij zelf lijkt te zijn om gewoon een hogere dosering of ander/beter werkend medicijn te geven.
Nou je moest eens weten hoe druk we ons er om maken, maar als mijn huisarts constant zegt dat het zo goed is en het allemaal wel komt, dan geloof je dat eerst toch wel. Zelfs nu vindt hij het nog niet nodig om door te verwijzen, maar omdat we al een tijd zo aandringen toch maar gedaan.
Minny, Chloe heeft een beetje hetzelfde probleem alleen zit er hier hooguit 2 dagentussen, vanmorgen heeft ze 2 keer gepoept na 2 dagen niet maar ik moet wel echt aandringen dat ze gaat poepen want ik zie gewoon dat ze het ophoud, helemaal nu ze zindelijk is dus de poepjes doet ze nog in haar luier! Dring je wel aan dat ie moet poepen, hier doe ik dat wel anders doet ze het niet, ik geef hier nu iets meer importal misschien dat het helpt?
Nou ik probeer niet te veel op poepen aan te dringen, want ik heb gelezen dat je het dan zelf een drama voor ze maakt. Hij doet sinds een paar dagen plasjes op de wc en ik zeg wel steeds dat hij moet plassen en poepen, maar dan hoeft hij niet zegt ie. Hij krijgt nu elke ochtend 10 mg Importal. Hoeveel zouden we dan extra kunnen geven, zijn daar berekeningen voor?
Chloe krijgt 5 ml dus ik geef gewoon 1 lepeltje extra, maar denk niet dat je op eigen initiatief moet verhogen aangezien hij er al 10 krijgt! Chloe zegt ook altijd dat ze niet hoeft, ja tuurlijk omdat ze niet wil en als ze dan na aandringen toch heeft gedaan is ze duidelijk opgelucht overigens zonder drama hoor!