Hoi, Mijn zoontje van 3 heeft vorig jaar een flinke blaasontsteking gehad. Toen waren de klachten een beetje vaag. Hij klaagde over pijn aan zijn plassertje en was zeurderig.Toen had hij opeens een beetje bloed in zijn luier. Hij bleek een flinke blaasontsteking te hebben. Nu lijkt hij weer dezelfde symptomen te hebben. Ik heb hem al helemaal nagekeken maar ik zie er niks aan. Het is niet rood ofzo. Maar smorgens plassen doet pijn en snacht is hij ook wel eens wakker en zegt dat hij pijn heeft en grijpt naar zijn luier. We zijn voorzichtig begonnen met zindelijk worden , maar ik hoop eigenlijk op beter weer zodat hij zonder luier kan lopen... Overdag hoor ik hem eigenlijk nergens over, ook niet als ik er naar vraag. Ik heb ergens in mijn achterhoofd dat blaasontsteking bij een jongetje niet zoveel voor komt. Weet iemand dat? Ben ik nu een overbezorgde mamma als ik naar de huisarts ga? Of toch maar ff voor de zekerheid laten checken? groetjes Pluisje
Laten checken als hij klaagt over pijn bij het plassen. Is bij een jongetje toch een fluitje van een cent, zeker als hij al af en toe op het potje plast? Plasje opvangen en de assistent checkt het zo voor je. Blaasontsteking moet je niet verwaarlozen, dan kan de infectie "hogerop" kruipen, niet fijn. Van buitenaf kun je toch geen blaasontsteking zien Verder veel laten drinken, liefst ook zure dingen. Maar goed, als het een ontsteking is krijgt hij natuurlijk gewoon een kuurtje.
dank je voor je reactie. Ik wilde eigenlijk voor vanmorgen een afspraak maken, maar hij had al in zijn luier geplast, helaas en daarna wilde hij absoluut niet op het potje... Ik ga het morgenvroeg nog maar eens proberen, door ff wat eerder op het potje te zetten Nee, ik verwachtte ook niet om een blaasontsteking van buitenaf te zien, maar ik dacht misschien een ontsteking aan zijn plassertje? Dat zou je toch kunnen zien. Ik heb het idee dat dat er normaal uitziet. groetjes Pluisje