Is zo'n cyclus (eisprong dag 25) nou normaal of niet??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vruchtje24, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Even kort uitleg: het krijgen van ons zoontje ging niet zonder slag of stoot helaas. We zijn 3 jaar bezig geweest incl. 1,5 jaar mmm. Ik bleek geen (goede) eisprong te hebben en had cyclussen van variënd van 35 tot 45 dagen. Met clomid had ik wel een goede eisprong. 2x zwanger geraakt en 2x vroege miskraam. Uiteindelijk omdat het maar niet wilde lukken via IUI zwanger geraakt in de 2e ronde.

Na bevalling koperspiraal laten plaatsen (zonder hormonen) en had toen keurige cyclussen van 28 á 30 dagen. Afgelopen december mijn spiraal eruit en in februari ben ik ziek geweest en ik denk daardoor late/geen ei want cyclus was niet meer zo mooi op tijd maar pas met 36dgn.

Bij de gyn geweest en afgesproken dat ik op dag 21 bloed zou priken voor progesteron. En nee geen eisprong gehad. Op dag 25 had ik eipijn en deed uit het niets een ovulatietest en ja hoor mega positief. Geklust en dus afwachten nu. A.s. maandag weer bloedprikken om te kijken of het nu wel een goede eisprong is geweest pfff.

Nu mijn twijfel: stel dat het een goede eisprong is geweest is het dan wel normaal dat je pas een ei hebt op dag 25. Normaal is het toch rond dag 13-15. Ik baal van die enorm lange cyclussen want alles gaat dan langer duren. Omdat ik in het verleden dus ook al geen goede eisprongen had ben ik ook onzeker dat mijn lichaam weer faalt. Ik heb sowieso nog contact maandag met gyn, maar was benieuwd naar jullie mening.

groetjes en bedankt alvast!

2. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Ik lees even met je mee, ben benieuwd. Ook ik schommel nogal zoals je kunt zien :)

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm ik weet er niet zoveel vanaf....
    Maar ik weet wel dat je ei ongeveer 14 dagen voor je ongi komt.... Soieso

Ook al is je cyclus 28 dagen of 38 dagen (bijv.)
    Dus dan zou je deze keer een cyclus van 39 dagen hebben...

Misschien weet je dit gewoon ook allemaal wel, maarja dacht zal het toch maar even zeggen

P.s een positieve ovutest garandeerd trouwens geen goede eisprong he, hij meet alleeb je lh hormoon

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ehm, wat hierboven beschreven wordt, dat klopt niet.
    Je cyclus bestaat uit de fase tot aan je eisprong en de luteale fase: dat is de fase van je eisprong tot aan je menstruatie.
    Zowel de totale lengte van je cyclus als je luteale fase kunnen nogal verschillen: per vrouw individueel sowieso, maar soms dus ook per cyclus.

Zolang je luteale fase langer dan 10 dagen is, is dat OK en heeft een bevrucht eitje voldoende tijd om in te nestelen. Is je LF korter dan 10 dagen, dan kan dat de reden zijn dat je moeilijk zwanger wordt.

Je kunt je cyclus op regel brengen en je luteale fase verlengen (als die te kort is) door visoliecapsules of tarwekiemoliecapsules te gebruiken. Dat werkt niet bij iedereen, maar in principe, als je verder goed gezond bent, werkt het.
    Bij vrouwen bij wie het niet werkt, is doorgaans een ander probleem aan de orde en praat je dan echt over vruchtbaarheidsproblematiek.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jaa dat bedoelde ik... ONGEVEER:)
    Bedoelde ermee dt het niet de ene keer 3 dagen is en de volgende keer bijv.16 ofzo

Maar heb het een beetje scheef verteld, besefte ik net toen ik het nog een keer las, sorry;)

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor de reacties!

Misschien nog meer meiden met 'late' eisprong ?

7. posh84

posh84 Actief lid

6 feb 2011
    222
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vorige cyclus een late eisprong (dag 22) en nu deze cyclus ook nog later dag 27. Dit is nu mijn langste cyclus tot nu toe.
    Wat ik wel heb gelezen is dat een late eisprong even goed is als een vroege eisprong. Dus als je een late eisprong hebt wil dat niet meteen zeggen dat je dan een minder goede eisprong hebt. Je hebt dus, als voor de rest alles gewoon in orde is, even veel kans op zwangerschap. Ik maak me er daarom ook geen zorgen over al is het wel enorm balen.

8. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Mijn ei komt ook later als "normaal"

De eerste ronde op dag 20 in mijn cyclus.
    Deze ronde (2) op dag 21 in mijn cyclus.

Als je er vanuit gaat dat "normaal gesproken" je ei op dag 14 komt dan zat ik in beide cyclussen 6 en 7 dagen later. Ik heb het even gecontroleerd maar mijn luteale fasen zijn allebei langer dan 10 dagen dus dat moet wel goed zijn.

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik loop ook in de mmm en ik heb ook een late eisprong...rond dag 21 ongeveer.... in het zh doen ze maar metingen tot dag 20....ik krijg nu dus ook hormonen om mijn cyclussen korter te maken want volgens mijn gyn is het niet zo goed als deze heel erg lang zijn...

10. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd gedacht dat het voor de vruchtbaarheid niet uitmaakte als je eisprong later komt dan gemiddeld (als dat het enige probleem is natuurlijk). Vond het vooral heel vervelend dat het allemaal zoveel langer duurde. Bij mij is het zwanger raken wel gelukt gelukkig, nu nog blijven plakken :)

Succes vruchtje24, hoop dat het snel raak is!

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dankjewel ospiri. Goed om te horen dat jij dus zwanger bent geraakt met een wat langere cyclussen. Ik duim voor je dat dit een hele mooie zwangerschap blijft.

Ik denk ook niet dat het perse slecht hoeft te zijn hoor je ei laat, maar dat altijd maar zo lang wachten is wel super irritant. Normaal heeft iemand 1 keer per maand kans op zwanger te worden dus ongeveer 12 tot 13 keer per jaar. Maar wij met lange cyclussen hebben dan misschien maar 9 of 10 kansen.......snappen jullie wat ik bedoel?

Ik heb volgende week nog een belafspraak met de gyn hierover, dus dan ga ik het allemaal nogmaals goed navragen en dan meld ik het hier nog wel ter info.

Deel Deze Pagina