Is zwanger worden verstandig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PandaBeertje, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja dat van de bd is naar! Wij hebben beiden een fikse studieschuld en daar zijn we nog wel een jaar of 12 zoet mee. Maar ik zie dat niet echt als een reden om dan erg te twijfelen om een kindje erbij te krijgen. Jullie hebben allebei een baan, ik denk dat het wel goed komt allemaal :)

2. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ik begrijp je, maar het is niet alleen de BD die ons nekt. Wij staan beide ook redelijk 'ver' in de min. Nou ja, wat je ver wilt noemen.. maar toch wel redelijk dat we moeilijk rond kunnen komen.. Elke maand weer flink in de min zeg maar.. .En ik 'denk' lees, DENK dat we er wel uit komen met de tijd, hopelijk rond half 2016 al, maar ja dan moet idd de slaapkamer van onze dochter nog en inderdaad een kind.

Maar jullie hebben wel gelijk, je kunt nog tot 'half à eind 2017' geld 'sparen', voordat 't kindje geboren is natuurlijk + dat het ook allemaal nog moet lukken. Maar dan alsnog, moeten we wel al een beslissing voor eind 2016 hebben gemaakt.

3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik vind het persoonlijk nogal lastig oordelen! Ik ken jullie totaal niet! Wat ik wel heb geleerd is dat er ALTIJD een mogelijkheid is. Maar als je er zo bewust in stapt (wat bij ons totaal niet het geval was) kun je er wel van alles aan doen om je kindje de beste start te geven. Als jullie ervan overtuigd zijn dat jullie dit kunnen, doen zou ik er vooral voor gaan!
    Alleen... Dat je het jezelf al afvraagt zegt denk ik al wel genoeg!

4. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie :D

5. Vlinder84

#25 Vlinder84, 20 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
    Ja, dat rood staan is een probleem idd. Heel moeilijk om daar uit te komen. En toch, voor mij zou het geen reden zijn om het niet te doen. Zo te lezen is je relatie stabiel, je wil je dochter graag een brusje geven, er komen betere tijden aan financieel, ik zou het gewoon doen :)

6. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie dat doet me goed.
    1 nadeel nog ia dat ik bang ben dat familie om ons heen niet enthousiast reageren net zoals bij mn dochter. Wij zijn in onze relatie erg snel gegaan, net als met onze dochter. Iedereen vond het uiteindelijk leuk maar heel enthousiast reageerde ze allemaal niet toen we vertelde zwanger te zijn. En omdat mijn familie weet van onze financiële problemen en we wel vaak zeggen dat t lastig is en dit en Dat niet kunnen betalen/kopen, denk ik dat als financieel eind 2016 niet beter is ze weer niet heel enthousiast reageren En natuurlijk doet dat er niet toe als we zelf maae gelukkig zijn, maar ik wil nu is 1x een kindje krijgen waarbij iedereen erg enthousiast reageert net zoals Ze bij mijn zus enthousiast zijn!

7. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Wij maken hetzelfde mee. We hadden ook een schuld bij bd van ongeveer 2000-3000 euro. Gingen ook met termijnen betalen. Mijn man betaald alles. Vaste lasten. Ik had zelf geen inkomen ook geen toeslagen echt niks krijg/kreeg ik. Hij werrkt 5 dagen en verdient niet heeel veeel. Elke maand in de min, heel ver idd. Hij had een bijbaan gevonden in het weekend dus sociale leven ook gelijk op de kop weg. Heeft een jaar geduurd. We hebben bd afgelost, nog steeds ging het krap. 1 Loon thuis en vaste lasten etc. Ik moest werk vinden anders ging het niet. we wilden ook een tweede. Ik twijfelde heeel erg. Had zelfs topic hier geopend ook net als jou. Daarna dacht ik als we nu met 1 kind kunnen gaat het met 2de kind gemakkelijker misschien, hoeven we dan niet echt nieuwe spullen te kopen hebben we al. We zijn er toch voor gegaan ondanks ik nog geen werk had. 1e ronde geliijk zwanger en werk gevonden en aangenomen maar werd miskraam vorige maand. Nu werk ik dus als oproepkracht. 1,2 of soms 3 dagen in de week. En ben weer zwanger.

Ik denk zelf dat alles goedkomt. Hopelijk bij jullie ook

8. Vlinder84

Mijn familie was wel steeds heel blij, maar ook heel bezorgd omdat mijn zwangerschappen moeilijk waren. Ik merk dat als ik heel positief ben en ook echt laat zien dat ik erin geloof dat het goed komt, zij zich minder zorgen maken. Als ik jou was zou ik me nu focussen op de financieen en dit niet steeds bespreken met je familie. Er zijn maar weinig mensen die alles kunnen kopen wat ze willen, dus zou me vooral richten op wat wel goed gaat. Je hebt een jaar om je familie en jezelf er positiever in te laten staan :)

9. Billy60

Billy60 Niet meer actief

#29 Billy60, 21 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2015
    Ik denk dat je gewoon even moet afwachten met nu een beslissing nemen of je er eind 2016 voor gaat of niet. Los zo snel mogelijk je schulden af bij de bd, zorg dat je niet meer rood staat en ga dan verder kijken. Ik zou het zelf onverstandig vinden voor een kindje te gaan als je rood staat. Je hoeft geen bakken met geld te hebben, maar als je elke maand structureel geld te kort komt, moet je dat eerst regelen, vind ik. Ook al heb je nog van alles van de eerste, dit kindje heeft toch luiers en voeding nodig en het kost gewoon geld.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou eerst zorgen dat je uit die financiële rotzooi komt. De Belastingdienst nekt je niet, dat doen jullie zelf. Als je daarmee klaar bent zou ik eerst eens gaan sparen. Het geld wat je nu betaald aan de belastingdienst zou ik dan eens elke maand op een spaarrekening gaan zetten en een buffer opbouwen.

Vervolgens als je een buffer hebt zou ik aan die Kamer beginnen. Als die af is je bufffer weer aanvullen en dan pas kijken voor een tweede kindje.

Dat zou ik doen. Ik ben heel erg van de zekerheid. Als wij onze baan nu kwijtraken kunnen we een aantal jaar teren, en dat is niet onbelangrijk in deze tijden.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je wilt eind 2016 zwanger worden? Heb je dit verkeerd getypt of is het werkelijk zo? In dat geval: laat het een jaar rusten. Voor hetzelfde geld hebben jullie tegen die tijd helemaal geen baan meer, of blijkt de wens voor een tweede afgezwakt of...
    Een beetje dromen ok, maar zo ver vooruit... Dat is bijna een beetje koffiedik kijken.

12. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Allemaal dankjewel voor jullie reacties. Ik heb er veel aan! Ik zal het even laten rusten en idd zo snel mogelijk de BD afbetalen.
    We zullen dan wel zien, toch ga ik er voor om dat voor elkaar te krijgen! :)

13. Vlinder84

Succes! Enneh een beetje dromen en plannen mag best hoor, zelfs al is het pas over een jaar, die voorpret kan ook erg leuk zijn :)

14. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Inderdaad! Wil nu alleen nual een 2de haha maar dat kan gewoon niet. Hihi

15. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    We hebben weer even bekeken hoe wij er inmiddels voor staan financieel.
    Zoals het theoretisch berekend is, komen wij rond januari á februari net uit de min stand allebei ;) gaat de goede kant op dus ondanks dat we nog aan alle rekeningen vast zitten
    Hopelijk gaat het dan lukken om eind 2016 een kindje te maken en krijgen we nu wel eens positieve reacties :)

16. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik zou me niet zo druk maken om het leeftijdsverschil. Op het moment dat het financieel niet haalbaar is om een kindje te 'willen krijgen' snap ik niet dat je je daar druk om maakt. Je kunt toch beter zorgen dat je voor je eerste kindje alles helemaal op orde hebt en dan kun je altijd nog kijken. Waarom zou je zoveel stress op je nek halen terwijl je gewoon nog prima even kunt afwachten. Denk bijvoorbeeld ook aan een plotselinge nieuwe wasmachine die gekocht moet kunnen worden terwijl je nét een babykamertje wilde gaan kopen. Zorg voor een buffertje en dan wens ik jullie tegen die tijd veel plezier!

17. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zou proberen er nu nog niet teveel mee bezig te zijn.. eind 2016.. er kan nog zoveel veranderen.. misschien win je wel de 100.000 met de decemberkalender :D .. weet jij veel.. Kijk halverwege 2016 nog eens hoe je er dan voor staat..

18. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Financiën zou ik in jou situatie als grootste obstakel zijn. Misschien is het ook fijner om een buffertje te hebben voor je begint aan de tweede. Dat de kamer in orde is, en dat je naast de buffer ook een bedrag hebt die je uit kan geven aan de spullen voor de tweede.

19. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Maar dit bericht is omhoog gegaan vanwege een updaten van mij over de financiën.

We hebben weer even bekeken hoe wij er inmiddels voor staan financieel.
    Zoals het theoretisch berekend is, komen wij rond januari á februari net uit de min stand allebei ;) gaat de goede kant op dus ondanks dat we nog aan alle rekeningen vast zitten
    Hopelijk gaat het dan lukken om eind 2016 een kindje te maken en krijgen we nu wel eens positieve reacties :)

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoeveel heb je over als je alle vaste lasten van jullie inkomen aftrekt? Dus huur, verzekeringen, water, electriciteit, kdv indien nodig, etc.
    Dus geen abonnementen of pleziertjes, gewoon de vaste nodige lasten. Daarna moet je rekenen hoeveel je per week nodig hebt voor eten en drinken. Ga je bv geven? Dat scheelt wel. Als je dat bedrag er af hebt getrokken en je houdt dan nog rond de 500 over dan zit je volgens mij goed. Zo rekenen wij toch. Iedereen is anders natuurlijk. Wel rekening mee houden dat er binnenkort ook school bij komt. Ik weet niet hoeveel dat in Nederland kost.
    Die kamer klaar maken is niet nodig vind ik. Je kan de baby ook op je kamer leggen eerst en ze daarna samen laten slapen in het uiterste geval. Zelf ben ik moet ik toegeven wel van het op hun eigen kamertje leggen maar er zijn er die het anders doen dus moet dat ook kunnen. Heb je geen handige vrienden/familieleden die het kamertje kunnen isoleren waardoor je enkel het materiaal betaald?
    Enfin, waar een wil is een weg vind ik.

Deel Deze Pagina