Is Zwitsal echt zo slecht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetvienna, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Af en toe lees ik hier op het forum over Zwitsalproducten, dat die zo slecht zouden zijn. Ik gebruik hier alles van, ons jochie heeft (nog) nergens last van. Maar ik vraag me toch af of ik niet beter kan stoppen ermee voordat er problemen ontstaan. Ik dacht altijd dat dit merk goed was?! Of zitten hier ook wel mensen die er tevreden over zijn? Wilde het gewoon even weten. Ik hoor het wel :)

2. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Hier een zwitsal FAN ! :D

Ons meisje heeft nergens last van, en het ruikt zo lekker. Overigens gebruik ik het zelf ook wel eens :) .

Zo lang je kindje nergens last van heeft prima toch?

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gebruik al sinds Jelle's geboorte Zwitsal en hij heeft nog er nog nooit een reactie opgehad. Het is wel zo met Zwitsal dat als je kindje al een gevoelige/onrustige huid heeft, hij hier sterk op kan reageren. Maar als het nu goed gaat hoef je niks te veranderen hoor... :)

En daarbij, als het echt zo slecht was voor al die kindjes zou het niet zo goed verkocht worden... En zoals het altijd is met fora... Je moet je wel bedenken dat men op een forum vaak alleen posten als er problemen zijn, van degene waarbij alles goed gaat hoor je maar zelden iets... ;)

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben het helemaal eens met Bluesky, helaas kan Louise er niet tegen vanwege haar eczeem. Erg jammer want het ruikt zo lekker. Laatst was haar eczeem al een tijdje bijna helemaal weg en toen heb ik de shampoo weer eens geprobeerd en ze zat meteen onder de plekken. Zolang je kindje geen last van zijn huidje heeft zou ik het gewoon lekker blijven gebruiken.

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik gebruik het ook bij Mike en hij heeft ook nergens last van.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb bij de babymassagecursus die ik gedaan heb ook het advies gekregen geen Zwitsal te gebruiken omdat het erg veel conserveringsmiddelen in zouden zitten.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    tis niet zo dat zwitsal slecht is, maar er zit parfum in en daar kunnen kindjes op reageren. voor alyssa gebruik ik nu alles van natalis (zat in mn kraampakket) maar ik heb ook badschuim van zwitsal staan, ik ga het gewoon uitproberen.

liefs doris

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier (jammer genoeg) ook slechte ervaringen met Zwitsal... Vigo heeft ook een erg droge/gevoelige huid en eczeem, dus hier zijn de Zwitsal producten vrijwel direct de deur uit gegaan.

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier een tevreden Zwitsal-baby :D .
    Ik gebruik het wasschuim en de bodylotion en zachte creme.
    Billenzalf vond ik niet goed werken, die gebruik ik van Weleda.

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Gebruik het ook niet voor Lena, weet niet of ze er tegen kan maar het ruikt zo verschrikkelijk sterk en chemisch, het lijkt me gewoon geen goed idee.

Zeker omdat 'r vader ook opeens last kreeg van uitslag van shampoo oid, ben ik er niets van gaan gebruiken. Gebruik eigenlijk alleen amandelolie van Lavera, das net zoiets als Weleda en heb nog geen rood plekje gezien bij 'r...

Had voor mezelf van die babyolie gekocht toen ik zwanger was voor m'n buik enzo maar heel mijn huid werd er trekkerig en raar van en dat verdween zodra ik niet meer met die olie smeerde...

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ook geen zwitsal. Nathan heeft geen gevoelige huid, eczeem of i.d. maar kreeg pukkeltjes op zijn gezicht door zwitsal. Voor zijn gezichtje gebruik ik nu Balneum. En voor zijn lijfje gewoon Natusan, en dan die lotion in een fles met een gele opdruk. Die ruikt heerlijk, nog lekkerder dan zwitsal (naar rozen).

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier nooit problemen gehad met Zwitsal. Vind het heerlijk spul. Ben inmiddels wel overstapt op Etos huismerk. Stuk goedkoper en ruikt vrijwel hetzelfde.

13. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    :D allerlei verschillende ervaringen dus. Ik vraag het eigenlijk ook omdat ons kereltje wel snel last heeft van een droog huidje. En misschien moet ik het dan maar voor wezen voordat er problemen komen? Als er eenmaal eczeem is, ben je te laat....

14. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    n het begin niet gebruikt omdat hij eczeem had. is zwitsal zit veel parfum..

maar nu geen eczeem meer en ik was zijn haartjes er nu mee. ik blijf het lekker vinden ruiken :D

15. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik heb vanaf het begin zwitsal gebruikt,en ook geen problemen,
    ik gebruik de haarlotion,haargel,zeepvrije wasgel,de gewone badschuim,olie,shampoo,bodylotion,de billendoekjes,vochtige washandjes..en dat was het volgens mij wel :D

16. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik gebruikte het ook want het ruikt zo lekker. Maar Sanne heeft wat last van eczeem en een droge huid. Op advies van de huisarts zijn we overgegaan op Balneum.

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    we gebruiken geen zwitsal shampoo en bad/doucheschuim enzo hier krijgt ons zoontje ecgt onwijs droge huid van...(net geen eczeem) sinds we zwitsal niet gerbuiken en balneum in bad ist over:)

we gebruiken wel de gel, bodylotion en haarlotion...daar heeft hij geen last van

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Even een vraagje aan de ervaringdeskundigen van de site ;)

Wij gebruiken dus ook Zwitsal (nou je kunt het zo gek niet bedenken of we hebben het :) )
    Maarre nu zit Sasha sinds een week echt helemaal onder de pukkels, zelfs onder d'r haargrens. Dus op d'r hoofdje en op d'r borst een beetje. Maar we gebruiken al Zwitsal vanaf de geboorte.
    Als ze daar allergisch of iets dergelijks voor is, had ze die pukkels al meteen moeten krijgen toch? Ben wel een beetje bang dat het van de Zwitsal is, maar het ruikt zo lekker :D

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Aan haar leeftijd te zien is dat gewoon babyacne. Bijn alle baby;s krijgen dat. Het heeft iets te maken met de hormonen die ze van jou mee heeft gekregen... Ze zien er een beetje uit als jeugdpuistjes... Gaat vanzelf weer over, hoor! :) Geen reden om de zwitsal te laten staan in elk geval... :D

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat het in het geval van Sasha hormoonpukkeltjes zijn ;). Maar dan nog zou ik wel uitkijken met Zwitsal.

En vaak is het zo dat allergieen opbouwen, dus hoeven ze er niet meteen last van te krijgen.

Deel Deze Pagina