Is Zwitsal echt zo slecht?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sweetvienna, Jun 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja, dat zei die cb-arts ook vandaag... Vertrouw dat mens alleen voor geen meter haha. Dus ze had toch misschien wel een beetje gelijk..

Pff, al die nieuwe dingetjes ook allemaal, je zou er bijna een maagzweer van krijgen. Hoe lang houden ze er last van? Gelukkig komen allergiën niet in de familie voor.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Je kan even kijken hoe het gaat als je een paar dagen Zwitsal laat staan en dan weer gebruiken en kijken hoe het dan gaat.
    Die pukkeltjes heeft Eva denk ik een maandje gehad.... best lang vond ik :(. Echt wel een beetje zonde ;).

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Hier nog een die heel erg onder de pukkeltjes heeft gezeten. Het was echt zielig om te zien. Het begon inderdaad rond week 4 en ging rond week 7, 8 weg. Volgens de kinderarts inderdaad hormoonpukkeltjes. Hij had het heel erg in zijn gezicht, achter zijn oren, op zijn oren, in zijn nek, op zijn hoofdje. Ik smeerde op de meest vurige plekken sudocreme, dat hielp wel.

4. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    hier ook een zwitsal freak!
    ik gebruik haarlotion,bodylotion,au de cologne(of hoe schrijf je het ;) ),shampoo,wasgel(verschillende soorten),gewone zeep,zonnecreme... denk dat dat het is
    die lotion voor de billetjes vind ik eigenlijk maar niks.
    oja heb ook nog de geurbuiltjes van zwitsal haha

heb trouwen ook nog galenco staan,vind ik ook heerlijk ruiken.maar dat gebruik ik zelden

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Damani heeft ook een erg gevoelige huid, en als ik zwitsal droog huidje gebruik, dan word het niet beter, maar ook niet slechter !
    Zoals vele andere producten.. Ik ga waarschijnlijk Natusan eens proberen, had wat proefjes, en die zijn wel fijn !

-x-

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Lees hier en op kijk hier eens wat voor ingredienten er in je zwitsal zitten en wat dat eigenlijk precies is en doet.

7. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Ik gebruik ook al zwitsal vanaf demi haar geboorte en heb er nooit problemen mee gehad..
    Ik vind het ecth heerlijk ruiken...

8. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Als ik Zwitsal intik op de site van de cosmeticatest komt daaruit dat Zwitsal de schadelijke stoffen eruit heeft gehaald?

Welke producten zijn eigenlijk goed voor een baby?

9. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier ook fan!
    gerbuik er alles van en nog nooit last! duss uh gewoon door gaan hoor!

10. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    ik gebruik ook altijd zwitsal, alleen geen billencreme, daarvoor gebruik ik sudocreme, ook de schrale wangetjes creme is erg fijn aangezien mijn dochtertje daar nogal eens last van heeft. Ik ben in ieder geval een echte zwitsal fan!

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat lees ik idd ook. De link van greenpeace is ook al van even geleden. Dus idd Zwitsal zou alle "troep" eruit gehaald kunnen hebben in de tussentijd. Als ik dan op www.heelnatuurlijk.nl de ingredienten nakijk wordt ik daar nog niet echt vrolijk van.
    Ik gebruik Weleda en Dr. Hauschka, dat is allemaal natuurlijk

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ach...de een zegt dit en de ander dat en wie weet wat Zwitsal ondertussen al heeft uitgevreten...

Ik weet wel dat als je kindje een gevoelige huid heeft, zwitsal een absolute afrader is.

Bovendien belachelijk duur.

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Misschien is dat het probleem...teveel producten...? en niet zozeer de zwitsal zelf.

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mag ik even nieuwgierig zijn Mamadeluxe wat jij gebruikt ? Jij bent ook altijd wel "kritisch"

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hier al bijna 1 jaar zwitsel nergens last van zelf gebruik ik de creme iedere dag al jaren!

16. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Nou ik word er alleen maar bang van, van al die sites :( ik wil mn kindje graag het beste geven, het gezondste maar je weet gewoon niet meer wat je moet geloven.

17. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Denk dat ik daar ook maar eens naar ga kijken. Hoewel ik Zwitsal erg lekker vind ruiken en altijd heb gedacht dat het een goed product was. Ik ben er zelf ook mee opgegroeid, mijn moeder is een groot fan.

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    :) ja kritisch hihi, ik gebruik het liefst Zarqa producten, laatst heb ik de wasgel, shampoo en body lotion van Naty nature babycare van Etos (ja van die luiers) gekocht maar Isaiah kan niet tegen die body lotion.
    Ik gebruik eigenlijk bijna geen producten voor hem ik vind dat een beetje overdreven. Nog even en je krijgt, neusgel, oorlellencreme en piemeltjeszalf :)
    Ik gebruik de 2 in 1 wash (of alles in 1 wash ofzo) van Zarqa, vaseline zalf van de apotheek, shampoo van Naty of de bio winkel... dat is het eigenlijk wel, hij is een mannetje hoor, zo vind ik het wel gek genoeg :p

19. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik gebruikte heel kort de buikbalsem toen ik zwanger was. Na een paar dagen kreeg ik toch jeuk en allemaal rooie bultjes op mijn buik en realiseerde me dat dat dus van de Zwitsal moest zijn. Toen ik daarmee stopte was het redelijk snel over... Ik peins er dan ook niet over om het voor mijn baby te kopen.

Share This Page