Is Zwitsal echt zo slecht?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sweetvienna, Jun 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Hier geen zwitsal, Nora wordt er helemaal bont van..wellicht dat we t nog es proberen als ze wat ouders is ;)

2. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    En hier nog een fan van de heerlijke geur van zwitsal. Heb wel veel uit het assortiment thuis, maar gebruik eigenlijk alleen de wasgel en soms de billencreme voor Lana.
    De shampoo heeft ze nog niet nodig, de badolie heb ik gewoon nog niet geprobeerd, talkpoeder alleen heel soms op haar billetjes (wel vreemd trouwens, mijn moeder heeft vroeger altijd talkpoeder gebruikt, maar tegenwoordig word het zelfs afgeraden? Lijkt mij een kwestie van juist gebruiken...), 'zachte creme' en 'op t wangetje' heeft Lana nog niet nodig, ze heeft geen droge plekken.
    Daarnaast heeft mijn kraamverzorgster ook aangeraden om niet te veel met zeep te wassen, het gezichtje alleen met water, handjes wel met zeep en natuurlijk de billetjes enzo, maar buikje en rug enzo hoeft niet met zeep, alleen water is voldoende en ook veel beter...

3. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Siem heeft nergens last van met de Zwitsal. Ik vind heel goed dat moeders het beste willen voor hun kinjde, maar ik vraag me af of je dan zo je twijfels moet zetten bij Zwitsal. Tenzij je er echt van overtuigd bent dat het troep is.

Kijk jij zelf op de potjes en tubes die je zelf gebruikt? Ik doe dat af en toe (mijn man zit in de chemie), maar ik pak vooral wat ik fijn vind en wat ik vind dat goed werkt.

Ik ben zelf groot gesmeerd met Zwitsal en ik ben een gezonde vrouw.

Iedereen heeft recht op informatie, maar vaak maakt het mensen onnodig bang, denk ik.

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik denk niet dat de meeste/zwitsal producten perse slecht voor jezelf of je baby zijn hoor, eerder slecht voor het milieu, maarja wie tegenwoordig gives a fuck om het milieu toch...(dat is namelijk zooooo alternatief/hippie :) , niet modern of hip i.e.g) :rolleyes:
    Spoelt toch zo allemaal door de goot :)

Zwitsal is alleen geen aanrader voor kindjes met (aanleg voor) een snel geirriteerd huidje, dat weet iedereen, trouwens niet alleen zwitsal hoor, maar de meeste "standaard" producten.

5. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    nee maar goed, is toch ph neutraal? Enneh je komt er pas achter of je kindje een gevoelig huidje heeft door het te gebruiken ;) :) das wel jammer dat ze dan al zo bont zijn hahah. Najaa genoeg lekkere andere producten van Etos, Natusan of Natalis :)

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@mamadeluxe: ben ik toch niet met je eens hoor. Ik denk dat er zeker beter producten zijn voor je dan Zwitsal. En het millieu niet hip ? Het is over millieu voor en millieu na: groene stroom, biodiesel, groen wonen, er is zelfs een groene hypotheek, bio enz.

7. Niet meer actief

Hier ook een zwitsalfan meid.

De 1 zal zeggen dat je beter produkten kunt gebruiken waar verder geen andere "lekkere geurtjes" aan zijn toegevoegd (die neutrale produkten) terwijl de ander "gewoon" lekker die lekker ruikende zwitsal produkten gebruikt.

als jij dit altijd al gebruikt en de kleine heeft daar geen allergische reactie op, wat trouwens net zo goed kan bij andere produkten kun je het gewoon blijven gebruiken hoor, ze zijn niet voor niets ontwikkeld voor die kleintjes, enkel wanneer je kleine gevoelig is voor produkten - voeding e.d. is het af te raden en aan te raden over te gaan op de zoals ik al zei neutralere produkten, maar daar is bij jou zo te lezen geen sprake van dus gewoon lekker blijven gebruiken meid.

gr. kaatje

8. Niet meer actief

hier hebben we ook zwitsal, ruikt lekker vinden wij en onze kleine man heeft nergens last van.

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik vind het ook heerlijk ruiken maar ja helaas veroorzaakt die heerlijke geur ook enorme uitslag...

10. Niet meer actief

ja da's dan weer wat minder, dan ben je weer gebonden aan andere speciale merken die wat meer neutraal zijn.

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Geen speciale merken hoor, Etos-thuismerk doet het hier prima gelukkig! En ruikt overigens ook lekker naar baby, maar dan wat minder sterk.

12. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Ik ben geen fan, ik heb ook wel van collega's gehoord dat hun kindjes er last van kregen. Ik gebruik alles van Etos huismerk, ruikt heerlijk en bevalt goed!

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ja dat is misschien "hip" maar het "echte" werk, het echte bewust leven dat is weer een ander verhaal.

@ "smoekie" welcome back girl, heb je gemist (als kiespijn :p )

14. Niet meer actief

dan zal er bij zwitsal toch iets in hebben gezeten wat niet bij het etos merk zit, dat weet je toch niet waar het aan ligt.

Hoe etos ruikt weet ik eigenlijk niet, ben min of meer "opgegroeid" met zwitsal (alle kinderen van mijn broers en zus werden gewassen e.d. met zwitsal vandaar)

gr.kaatje

Share This Page