Jeetje, ik hoorde net het nieuws. Nu moeten er ook 5 a 6 kubuswoningen die erlangs staan in brand staan. Wat erg voor die mensen die alles kwijt zijn nu. Omroep Brabant: Grote uitslaande brand in 't Speelhuis Helmond
Echt vreselijk! Ook vreselijk trouwens voor Montezuma's Revenge. Wat een klap zeg. Ik weet dat zij er, samen met vele andere a cappella groepen zo graag optraden! En nu is het er niet meer... vreselijk! Ik hoop dat de huizen nog gered kunnen worden!
Kubuswoningen zijn kantoor panden, 'gelukkig' geen woningen zeg maar.. Vriend van ons was er toevallig op dat moment!
Er is nu een extra uitzending op Omroep Brabant. En op 112brabant.nl kun je zien wat voor meldingen er nog gedaan worden.. Woon er ook vlakbij (niet in Helmond zelf), heftig zeg!
Idd Wonderbaby Het waren geen kubuswoningen die in brand stonden maar de kubussen van het speelhuis zelf Brand is nu onder controle. 24 brandweerwagens zijn erbij betrokken
Typisch dat de burgemeester dan zegt dat er twee woningen toch wel als verloren beschouwd moeten worden . Gelukkig als inderdaad 'alleen maar' kantoorpanden zijn...
Ik werk in de passage naast het speelhuis. Echt heel erg verschrikkelijk wat daar gebeurt. Er zijn wel degelijk paalWONINGEN... Het speelhuis zelf is opgemaakt uit kring van aaneengesloten paalpanden zeg maar en dat is dan het speelhuis met inderdaad in de torens vooral kantoren, maar meteen aangrenzend zijn weldegelijk paalWONINGEN, die zijn gebouwd rondom het plein bij de ingang van het speelhuis. Zoals ik de burgemeester zo juist in de persconferentie begreep van in ieder geval 4 van deze woningen verloren gegaan en er word voor nog 2 gevreesd. Ik wilde morgen na mijn echo even bij mijn collega's op de koffie gaan, maar weet niet of ik wel zin heb om al die ellende van dichtbij mee te krijgen brrrr
Het ergste van alles is dat 13 vd 50 omwonenden niet verzekerd is voor brand en dus niks uitgekeerd krijgen. De gemeente gaat hun misschien helpen
Ik hoorde het net op het nieuws, dat maakt het drama nog erger. Ik ben er straks even vlak bij geweest, had vanmiddag een echo in Helmond en ben even bij mijn collega's langs geweest, dat is in de passage die grenst aan het speelhuis... Er hang echt een akelige sfeer en het stinkt enorm in de binnenstad. Werd er helemaal akelig van brrrr....
Verschrikkelijk... ik werk op een basisschool in Helmond, ben al tig keer in het Speelhuis geweest. Wat een einde van 2011...
Ben ik heel hard als ik zeg dat het dan stom is van hunzelf? Stel mijn huis brand af door ik zeg vuurwerk wat door de brievenbus is gegooid, dan gaat de gemeente ook niet helpen, dan heb ik ook gewoon pech
Ben het met je eens. Waarom zouden we dan nog verzekeringen af moeten sluiten, als het toch wel vergoed wordt. Vind het erg krom naar degene die wel 'zo slim' zijn/waren om een verzekering af te sluiten.
Echt heel mijn jeugd ligt in het speelhuis Van kunstbende tot aan optredens van school en dat is gewoon in rook opgegaan. 3 kubus woningen zijn niet meer bewoonbaar en die flatjes aan de zijkant ook zware rook schade. Het ziet er ook echt triest uit. Hopelijk herbouwen ze het maar zelfs daar twijfelen ze nu over hè xxxxxx
Ja ik ben er vroeger ook erg vaak geweest. Ik vindt het zo raar Zal jammer zijn als ze het niet meer herbouwen.
Ook mee eens. Zo'n verzekering kost nog geen 10 euro per maand, maar men denkt te gauw " ach, mij overkomt dat niet" Ze krijgen tot morgen gratis onderdak in hotel Westende, wat ook best netjes is van de gemeente
Ik vind dat zeker niet hard gezegt. De gemeente heeft ook alleen maar gemeld te kijken of ze iets voor die mensen kunnen betekeken, maar dat ze echt niet alles gaan vergoeden omdat dat toch echt de verantwoordelijkheid van de bewoners zelf is. De burgemeester was er vooral van geschrokken dat zo veel mensen onverzekerd blijken te zijn... ik geloof dat hij het had over 25%. Ik moet zeggen dat ik daar ook heel eerg van schrok. Maar het is zeker gewoon hartstikke stom!
Idd bijna 25% 13 van de 50 waren onverzekerd Weet je wat ook schande is? Dat alle rookmelders van de grote zaal van het speelhuis al 1,5 jaar afgedekt waren ( volgens omroep brabant teletekst en documenten van het speelhuis) en dus bewust niet werkte. Ben benieuwd of ze daar geen problemen mee gaan krijgen Ze waren afgedekt omdat er vaak voorstellingen worden gegeven waar rook aan te pas komt en ze anders afgaan