Wat de titel al zegt Welke naam is het mooist 1: Lune (Luun-ne) 2: Luune (Luun-ne) 3: Luna (luun-na) 4: Luuna (luun-na Ben benieuwd! Voor het gemak even nummers voor gezet
Ik vind ook de dubbele u niet nodig en een beetje geknutseld overkomen, vooral omdat de uitspraak hetzelfde is. Verder vind ik Luna leuker dan Lune voor een meisje. Maar Luna is wel een stuk populairder dan Lune. Lastig!
Het idee van de dubbel u is dat mensen niet luun zeggen maar echt luune of is dat niet zo Ja erg lastig populair of minder populair haha
Lune dan, dat zou ik uitspreken als luune (omdat ik ook een Lune ken bij wie dat zo wordt uitgesproken). Luna als luuna uitspreken zou ik nooit op zijn gekomen en ik denk dat ik niet de enige ben die het automatisch als loena zou uitspreken. Dus dan zou ze constant de uitspraak moeten verbeteren en dat lijkt me erg vervelend worden na een tijdje.
Luna is zo ingeburgerd dat ik denk dat veel mensen dit gewoon als Luuna zullen uitspreken en niet als Loene of Luun.
Vind ik ook. Ik zou zelf eerder voor Lune gaan. Omdat ik een aantal mensen ken met een hond Luna. Terwijl ik dat ook een erg mooie naam vind.
O ik spreek het automatisch uit als Luuna. Nooit aan gedacht dat anderen Loena zeggen. Maar dan nog zeg ik 1 u. Staat mooier vind ik.
Ik zou niet voor de dubbele u gaan. Als je wel graag de u-klank wil zou ik zelf eerder voor Lune gaan. Als ik Luna zie spreek ik het inderdaad automatisch uit als Loena. Maar het belangrijkste is dat je gaat voor de naam die je het mooist vindt, mensen wennen vanzelf wel aan de uitspraak.
Ik zou een naam niet fonetisch opschrijven voor de goede uitspraak. Mensen corrigeren qua uitspraak kost minder tijd dan de spelling constant corrigeren en uitleggen waarom mijn ouders daarvoor gekozen hebben.
Luna is voor mij loena.. Maar om er nou een dubbele u neer te zetten vind ik niet zo mooi. Dan maar mensen die loena zeggen verbeteren. Lune vind ik mooier, maar ik dacht ook echt dat dit als loene werd uitgesproken.
Luna maar ik ken deze alleen met uitspraak loena en dacht nu ook dat het om loena zou gaan ipv luna. Maar dat leren mensen snel en ik vind t met beide uitspraken een mooie naam!