We vinden Isabel de mooiste naam om aan ons dochtertje te geven, die in mei geboren wordt. Nu houdt 1 ding ons tegen: de combinatie met de achternaam. L.oo is de achternaam. Zonder tussenvoegsel. Als ik de naam denkbeeldig uitspreek, klinkt het snel als Isabello. Het loopt door ofzo. Mensen in mijn omgeving vinden het prima kunnen en dat ik te ver door denk. Nu is Isabello geen raar woord ofzo maar helemaal lekker bekt het voor mijn gevoel niet. Wat vinden jullie? Met Isabelle of Isabella heb je een beetje hetzelfde effect. Isabella vind ik ook veel minder leuk.... Ik heb erg geprobeerd deze naam maar te vergeten maar een andere naam komt niet in de buurt wat betreft het 'yes' gevoel. Ook een van de weinige namen die wie beide leuk vinden....
Vind het een prachtige naam! Snap wel wat je bedoelt met dat het door loopt.. Maar je spreekt de voornaam vaker alleen uit dan in combinatie met achternaam en als het voor jullie echt de naam is zou ik het gewoon doen.
Hmmmmm moeilijk. Ik snap jouw punt. Het loopt ook door. Persoonlijk zou ik een andere naam kiezen. Ze gaat nog vaak in haar leven haar voor- en achternaam zeggen. Dit moet toch mooi klinken! Super balen
Ik snap wat je bedoelt. En de naam Isabelle? Dat wordt ook al snel Isabel, maar bij het voorstellen zal het beter klinken.
Als het bijvoorbeeld Isabel Loomans is, dan hoor ik daar eigenlijk geen Isabello in maar je kan idd voor Isabelle gaan en haar gewoon vaak Isabel noemen.
Idd meteen associatie met labello... Ik zou het kindje jouw achternaam geven Nee hoor, flauw. Maar het zou voor mij een goede reden zijn om een andere naam te kiezen...
Ik moest ook meteen aan Labello denken. Ik vind het een leuke naam maar zoals Islah zegt is Isabella een betere optie. Dan loopt het minder door. Isabel vind ik met jullie achternaam teveel doorlopen.
Ik zou wel een andere naam kiezen, maar ik snap wel dat dat balen is. De naam die ik graag wou voor onze zoon kon ook niet omdat hij samen met onze achternaam als een woord klonk wat ik niet leuk vond. Daar heb ik ook flink van gebaald. Uiteindelijk wel een andere naam gevonden inderdaad. Isabella/ Isabelle zou ik wel vinden kunnen.
euh.. isabelle - is nog erger.. dan krijg je qua klank lullo hmmm . met diverse korte achternamen loopt een naam wat door. Als er niets storends uitkomt, zou ik het gewoon doen.