Isabel & achternaam

Discussion in 'Babynamen' started by Lola1983, Mar 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou echt een andere naam zoeken. Er komen zoveel komen zoveel momenten dat ze zich voor moet stellen met voor en achternaam en ik denk dat ze, buiten dat ik het ook niet vind klinken, vaak de vraag zal krijgen; 'hoe'?

2. Nanona

Nanona Bekend lid

Jan 8, 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Als het echt jullie naam is zou ik het gewoon doen. Bij het uitspreken van de voor en achternaam kan het meisjes later ook de nadruk anders leggen. De voor en achternaam bijvoorbeeld met een seconde tussenruimte uitspreken, dan is het al beter.

Maar als er nog andere opties zijn zou ik die nemen..

Isabelle sowieso niet.. dan krijg je lullo..

3. babymommy94

babymommy94 Actief lid

Dec 17, 2013
    221
    27
    28
    Ben het hier mee eens!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Lullo... Haha daar had ik nog niet eens aan gedacht, gelukkig maar dat ik Isabella als optie aangaf.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,776
    18,919
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het denk ik niet doen. Wel vervelend als je om zo'n reden de naam van je voorkeur niet kunt / wilt kiezen.

Zelf vind ik Isabelle wel eengoede optie. Ik denk dat je dan toch iets makkelijker / natuurlijke een soort pauze tussen de voor- en achternaam laat vallen, waardoor het toch goed verstaanbaar blijft.

En in de praktijk is het toch vaak zo dat als je je voorstelt als 'Isabelle', je vervolgens 'Isabel' genoemd wordt. Althans: dat hoor ik van de Isabelles in mijn omgeving wel.

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Boeien!!! Als jullie Isabel DE naam vinden, moet je je toch niet druk gaan maken om dit soort dingen? Gewoon doen! Ja, het loopt door en klinkt misschien wat gek maar hoevaak zal voornaam en achternaam tegelijk worden uitgesproken? En wat dan nog? Gewoon doen dus! Prachtige naam!

7. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    [FONT=&quot]Als Isabel echt de naam voor jullie is, dan zou ik er gewoon voor gaan! Misschien is het een optie om haar een tweede naam te geven? Als wij een dochter krijgen, krijgt ze ook een tweede naam. Bijv. Isabel Julie (zjuulie) o.i.d.? Misschien een naam die het nét niet is voor een eerste naam en mooi bij haar achternaam staat? [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Succes![/FONT]

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou voor Isabelle gaan! Vind Isabel niet lekker lopen icm de achternaam idd.

9. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    :(

Ik spreek vrijwel dagelijks mijn voor- en achternaam uit. Aan de telefoon bijvoorbeeld. Dus ja, het lijkt me zeer "boeien", en zeker iets om rekening mee te houden.

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Je spreekt toch voortdurend de combi uit? Toch zeker als je volwassen bent. Aan de telefoon stel ik mezelf toch echt altijd voor met voornaam-achternaam. Of bij de dokter, op een sollicitatie, op het werk...

TS: Ik snap je frustratie. Wij zijn op zoek naar een leuke jongensnaam, maar al mijn favorieten eindigen op s, en de achternaam begint met een s. Echt geen optie voor ons, maar ik vind het echt wel balen.

11. zobijzonder

Oct 27, 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me aan bij degenen die adviseren het niet te doen...
    Of inderdaad jouw achternaam kiezen?

Share This Page