In onze omgeving zijn nog 2 stellen zwanger die wij kennen. Vanaf het begin heb ik tegen mijn vriend gezegd dat ik bang was voor dezelfde naam. We hebben niet een heel veel voorkomende naam, maar toch was het een angst van mij.. En ja hoor nou is gister 1 van die 2 meiden bevallen en het is gewoon DE naam Ik vind het dus echt niet leuk.. Wel hebben wel besloten om dezelfde naam te geven, we hebben zelfs al een proefdruk van het geboortekaartje en een spenenkoord met die naam er op. Maar jeetje wat baal ik hier van!!! We wonen in een dorp en ik ben bang dat iedereen ons straks na apers vindt.
Zou ik me zo NIET druk om maken! Je hebt die naam al een tijdje en het is voor jou DE naam. Jammer dat die vreugde een kleine domper op loopt, maar jouw kindje zal de naam zo anders dragen! Maar ik snap hoe je je voelt! Als het mij zou overkomen, zou ik er ook even van balen, maar het zou mij niet stoppen om met deze naam door te gaan. Het voordeel is misschien dat je nu hoort wat anderen van de naam vinden, dus dan kun je je daar een beetje op voorbereiden, mocht dat nodig zijn
Hoe goed ken je deze mensen? Kom je dagelijks bij elkaar over de vloer? Nee? Dan zoui k me er mooi niks van aantrekken!
ik zou mij daar helemaal niks van aan trekken. ook al zijn het goede vrienden. jullie hebben die naam al heel lang. en er staat al een naam op de speen koort. gewoon voor de naam gaan. die jullie ook willen. straks krijg je spijt als je het niet doe. en misschien kun je het vast tegen hun zeggen dat jullie ook deze naam hebben gekozen.
Doen we ook hoor, maar het originele is er af En dan maak ik me gelijk weer druk dat ze 'boos' worden. Maar van de andere kant heb ik deze naam al 6 jaar in mijn hoofd en kan ik ze ook laten zien dat wij al een kaartje enzo hadden ontworpen, voordat we wisten dat hun zoon ook zo ging heten. We woonden vroeger naast elkaar in een appartement, nu zijn we allebei verhuisd. Dus we kennen ze wel goed, maar spreken ze niet dagelijks ofzo. En ik ga ook niet zeggen dat we de zelfde naam gaan geven, want straks houden ze hun mond niet.
Ik snap dat je baalt ! dat is onze angst ook geweest! Zijn het hele goede vrienden? Wij hebben 3 stellen die echt goede vrienden zijn, als zij de naam zouden geven die wij in gedachten hebben dan hadden wij wat anders verzonnen maar als t gewoon maar 'kennissen' zijn zou ik de naam gewoon geven hoor.
Goed dat je bij je naam blijft! Alleen als je dagelijks bij elkaar over de vloer zou komen, zou ik het lastig vinden, maar zelfs dan weet ik niet of ik het had aangepast. Hield nu ook even mijn adem vast bij de geboorte van een jongetje op het dorp (omdat mijn vriend met de papa is opgegroeid en de opa's en oma's wel de deur bij elkaar plat lopen) maar gelukkig was de 'werknaam' onheilspellender dan de uiteindelijk gekozen naam haha... Alhoewel we voor de zekerheid wel al hadden overlegd dat we onze naam NIET zouden aanpassen.
Goed dat je de naam blijft geven maar ook al kom je niet dagelijks bij elkaar over de vloer...het gevoel is idd heel anders! Het nieuwtje is er vanaf. Je bent ze echt niet verplicht om hun te zeggen dat jullie dezelfde naam hebben. Laterna zou ik het wel met hun bespreken. Maar ik...ik zou zeggen als ik jullie bekende stel was...wat hebben jullie een goede smaak! hoop dat zij er ook zo over denken
Ik vind het goed van jullie dat jullie dezelfde naam aanhouden. Wij hadden dat ook, maar dan met de directe buren..... Dat maakt het erg lastig als ze in de tuin of speeltuin spelen, dus gaan wij toch voor een andere naam. Daar hebben jullie geen 'last' van, dus inderdaad gewoon doen!!
Gewoon de naam geven hoor. Mijn moeder en haar vriendin waren tegelijk zwanger en m'n moeder beviel eerder van mij dan haar vriendin van haar dochter. En ja, we heten hetzelfde. So what? In onze studententijd hebben we nog samen op kamers gewoond ook. Lekker de naam geven die je in gedachten hebt al die jaren!!!
Balen he!! Had ik ook met mijn manager, zij is 5 weken geleden bevallen en haar kindje heeft de naam gekregen die wij wilden. In het begin baalde ik ontzetten, maar uiteindelijk vind ik de namen die we nu hebben toch leuker! Als het geen vrienden ofzo zijn dan zou ik gewoon die naam nemen!
Dat lijkt me echt balen! Zolang jullie niet bij elkaar op de koffie komen zou ik het gewoon doen. Al begrijp ik goed dat dit een enorme teleurstelling is en dat jullie flink balen!
Ja ik baal nog steeds.. Dachten we een niet veel voorkomende naam te hebben Maar we gaan hem nog steeds zo noemen, we noemen hem immers al maanden zo..
Ik herken je angst! Ik ken vier mensen dichtbij die ook zwanger zijn en eerder uitgerekend dan ik, waarbij ik van in elk geval eentje weet dat ze ook een meisje krijgt. Doodsbang dat ze de naam gaat geven die wij willen! Dan probeer je jezelf gerust te stellen hè: nee joh, gaat heus niet gebeuren. Wel dus. Waar je je denk ik nu aan moet vasthouden is dat een naam geen mode-item is zoals een kledingstuk of zo. Het is wat je jullie kindje voor het leven geeft. Stel je voor dat hij straks gaat studeren en op kamers gaat wonen in een stad, ver van jullie huidige woonplaats. Dan boeit het niks meer dat zijn ouders ooit dezelfde naam kozen als een ander ouderpaar in zijn geboortedorp. Of als hij op een sollicitatiegesprek gaat. Of als hij trouwt met de liefde van zijn leven. Kortom, dit is maar zo'n momentopname. Nu is het even jammer, maar ook niet meer dan dat!
O ja, en als iemand je erop aanspreekt dat het onorigineel zou zijn of zegt van: goh, waar heb ik dat ook gehoord?, dan zou ik kalm zeggen dat je echt wel wat beter hebt nagedacht over de naam en dat deze al heel lang vaststaat. Mensen vergeten volgens mij heel snel wat erbij komt kijken om een naam uit te kiezen. Alsof je dat nu zomaar even zou besluiten op basis van het geboortekaartje van dat andere jongetje!