Isabel, wanneer buurmeisje Isa heet...kan dit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door An79, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Een vriendinnetje van mijn dochter heet Isabella, maar die noemt ze meestal Isa.

Ik zou het gewoon doen hoor, Isabel is anders dan Isa. Net als eerder iemand zei, wie weet verhuizen ze of heb je er over een paar jaar geen contact meer mee, die kans is toch aanwezig.

2. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maak het probleem niet groter dan het is. Als het jullie nr. 1 naam is vind dan uit of anderen er problemen mee hebben. Voor hetzelfde geldt vinden de buren het juist ontzettend leuk!

Ik zou het gewoon gaan vragen wat zij ervan zouden vinden. Als je niet wilt dat iemand het weet dan verzin je een verhaal over dat vrienden van een familielid er over na denken om zelfde naam te geven als kind van hen. Dan stel je de vraag hoe zou jij dat vinden? ( oké beetje doorzichtig misschien :))

3. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik zou het gewoon doen,zelfs als het precies dezelfde naam was, als jij hem mooi vind dan doe je dat!!! niks met andere te maken

(vind het een prachtige naam trouwens)

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh zou ik gewoon doen.
    Straks verhuist 1 van jullie en heb je nooit meer contact.. Eeuwig zonde als jullie dan je nummer 1 naam niet hebben gekozen.
    Vind het ook 2 heel verschillende namen.

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Doen! Altijd voor je favoriete naam kiezen.
    Hoe erg is het precies om een buurmeisje met (bijna) dezelfde naam te hebben? Echt, ik zie het probleem niet :)

6. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Voor Isabel heb ik als afkorting ook al wel vaak Bella gehoord, als het DE naam is zou ik het gewoon doen.

7. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Het is een andere naam, ja de afkorting is het zelfde maar dan noem je d'r toch gewoon bij haar volledige naam als je samen met de buren ben? Zou het er niet om laten hoor

8. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik zou t zeker gewoon doen!

9. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Tuurlijk. Al was het dezelfde naam!

10. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Doen!
    De naam van je kindje is voor altijd, dus dan is het toch het mooist als het de naam is die jullie geweldig vinden! Ongeacht hoe de kids van je buren, vrienden, neven, nichten etc. heten!

11. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Isabelle vind ik zelfs een hele andere naam, dat geen optie?

12. eliesa

eliesa Lid

15 okt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem met de buren (alleen dan wel jongens/meisjes spelling). Wij zien deze buren niet vaak en ook qua leeftijd zal er straks 6/7 jaar tussen zitten... Dus toch besloten dat dit onze naam wordt.

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Tuurlijk! Gewoon doen! Straks doe je het niet en verhuizen de buren 3 maanden later. Gewoon doen hoor!

14. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen!! Wij kregen overburen en hun dochter had vrijwel dezelfde naam als die van ons. Kan je toch nooit weten. En met zoveel leeftijdsverschil helemaal!

Deel Deze Pagina