Xavier Hoe zouden jullie deze Franse jongensnaam uitspreken? 'Ksavjee' 'Savjee' 'Ksavier' (gewoon op zijn Nederlands dus zeg maar) Onze oudste heeft een Engelse naam die we gewoon op zijn Nederlands uitspreken. Dus mijn voorkeur gaat uit naar 'Ksavier'. We wonen gewoon in Nederland dus we spreken gewoon Nederlands Maar ik ben bang dat we veel negatieve reacties hierop krijgen omdat het een échte Franse naam is.
Ksavjee. Ksavier vind ik echt een beetje gek, haha, doet me denken aan klavier. Op z'n Engels doen ze het trouwens als zeeviejur ongeveer.
Xavier zou ik NIET de "vier" uitspreken zoals Oli-VIER. Dat is een korte en snelle "Vier". Xavier zou ik echt in drie delen uitspreken: Xah-vieh-uhr. Xander vind ik zelf iets leuker. Misschien een idee want bij die naam zit je niet met de uitspraak.
Als je Xavier als Ksa-Vier uitspreekt, dan komt dat (sorry) vooral erg ongeinformeerd over. Bestaande namen hebben nu eenmaal een bestaande uitspraak. En in het geval van Xavier is dat Ksah-V(i)-Jeeh
Ksjavee of misschien X-avier( zoals bij de Xmen) maar Ksavier zou ik niet snel zeggen en vind ik ook niet zo leuk. Xander wel!
Volgens mij zeggen ze in Frankrijk Savjee/Zavjee zo ongeveer. Lastig op papier te zetten. Dus niet Ks. En ik ben in principe altijd voor het aanhouden van de.originele uitspraak.
Ksavjee. Ksavier vind ik gek. Dat klinkt alsof je een naam hebt gekozen maar geen idee hebt dat hij eigenlijk Frans is en je hem dus fout uitspreekt... Dan zou ik ook voor Xander gaan
Ik zou het uitspreken als 'sa-vjee' (zoals hier oa bij het Portugees en ook bij de eerste en derde Franse uitspraak, naar het wordt daar ook op veel andere manieren uitgesprokeb. Zou om de onduidelijkheid ed ook niet voor Xavier kiezen, dan liever Xander.
Bedankt voor jullie reacties!! De uitspraak 'Ksavier' word het toch echt niet als ik dit ook zo allemaal lees
Savjee. De X dient als S uitgesproken te worden, idem voor Xander en Xavi. Ksavjee vind ik een beetje dommig sorry, die K-klank slaat nergens op.