Ik kwam een paar dagen geleden de jongensnaam Isas tegen en ik vond hem gelijk leuk. Heeft iemand misschien enig idee wat de betekenis van deze naam is? Ik heb al gegoogled maar helaas zonder resultaat.. Ik zou het ook leuk vinden om jullie meningen over deze naam te horen .
Ja, vind ik ook! Interessante naam, maar ik heb er helaas ook niets kunnen vinden qua betekenis... er bestaat alleen de Islamitische jongensnaam Isa, een vorm van de naam Jesus... hm...
Wel bijzondere naam, moet wel meteen aan een jongen met een tintje denken. Voor een hollandse jongen met rood haar vind ik het niet zo leuk eigenlijk. Dacht helemaal niet aan Isa.
Ik moest eerst denken aan ischias en daarna aan isaf. Maar vooral: ik vind het geen mooie naam (maar dat is slechts mijn mening en smaak )
Volgens deze site, deze site en deze site is het een Japanse naam en betekend de naam 'waardig'. Ik moet bij de naam aan Isis en Ilias denken, waardoor de naam voor mij 'niet klopt'...in die zin is de naam het voor mij net niet.
Iedereen bedankt voor het reageren! Mijn vriend vindt het niks dus dit gaat 't 'm in ieder geval niet worden .
Vind het ook niets, klinkt erg buitenlands. Op zich nartuurlijk niet erg maar als je beide Nederlands bent is dat misschien niet wat je wilt