Heel besmettelijk en kan een kleine tijd tussen zitten. Hier begon zoonlief 's nachts te spugen en een paar uur later moest ik rennen.
het is best besmettelijk maar je kan ook het virus meedragen en toch niet ziek worden. meestal ben je al besmet voordat iemand in je omgeving daadwerkelijk ziek is stel je man heeft de buikgriep heeft het niet zo heel veel nut om hem te vermijden, hij draagt het virus al langer mee alleen nu begint zijn lichaam zich ertegen te verzetten wel evengoed extra opletten en alles goed hygiënisch houden (toilet,...)
Heel besmettelijk.. Soms zat er hier minder dan een hakf uur tussen... Maar laatst was na een familie bezoek iedereen ziek. Overgeven en diaree. Ook mijn man.. En wonder boven wonder had ik niks.. En kreeg ook niks.... Snapte het niet, maar was wel blij
Als het door een virus veroorzaakt wordt dan wel. En dan kun je tussen binnen eeN dag en binnen een week voor de bijl gaan. Maar, niet alles wat mensen 'buikgriep' noemen is ook echt in feite een echte virale gastro-enteritis. Je kunt even goed fiks ziek zijn vanwege een voedselvergiftiging (bijvoorbeeld salmonella), en dat loop je op via eten of zo, daarmee kun je elkaar niet aansteken.
Het is niet zo dat als je kind spuugt en jij een half uur later dat de incubatietijd maar een half uur is. Waarschijnlijk had 1 van de 2 al een paar dagen het virus bij zich en meteen de ander ermee besmet. Dat komt niet binnen een half uur tot uiting.
Hier was het 6 weken geleden mijn dochter die 's avonds in bed begon met spugen, daarna een uur op de wc gezeten met diarree en de hele nacht heeft ze gespuugd. Ik was er van overtuigd dat de rest van het gezin nou ook aangestoken werd maar niemand volgde.. Ze heeft ook niks anders gegeten dan wij dus wat het dan geweest is..? Een week of 2 a 3 later begon zoontje 's nachts, hele bed eronder gespuugd. Ook de hele nacht gespuugd, de volgende dag 2 vieze luiers en nog een paar dagen geen eetlust en niet helemaal lekker etc. Toen 5 dagen later kwam dochter uit school, kwam thuis en kotste de keuken eronder Ze had 5x gespuugd en daarna was het klaar. En mijn man en ik zijn dus beide keren ook niet ziek geworden. Ik heb het zelf ook wel eens gehad, maar dan de rest van het gezinb niet. Ook wel eens alle 4 om de beurt hoor, het is echt per keer verschillend. Of de ene is heel ziek en de andere weer wat minder en weer de ander is alleen wat misselijk.. Je kan er niks van zeggen. Maar met een beetje pech lig je alle 4 tegelijk of om de beurt gevloerd.. Bah! Is altijd mijn grootste angst, met mijn overgeeffobie
mijn zoontje is dus 2e paas dag ziek geworden.eij nog niet dus .maar dan is de kans dus klein dat wij t nog krijgen?
Het is per virus verschillend. Meestal is de incubatietijd tussen de 24 uur en 3 dagen. Mocht je als gezin tegelijk ziek worden, ben je wrs ergens anders besmet.
Hier is het zo wisselend. Ik ben maandag op dinsdag ziek geworden en die avond voordat ik ziek werd was mijn moeder hier. Die was de dag daarna ziek,maar zonder overgeven maar diarree en heel erg misselijk. De rest van de dagen leek er niks aan de hand te zijn binnen het gezin maar vannacht spuugde mijn oudste opeens midden in onze slaapkamer en een keer op haar kamer en in de emmer Nu geen vuiltje meer aan de lucht want ze heeft weer gegeten en wil buiten spelen. Overigens was bij mij na een paar keer achter elkaar overgeven de misselijkheid weg en bij mijn dochtertje ook. Maar er heeft wel iets meer dan 3 dagen tussen gezeten,tussen de besmetting. Nu hopen dat de rest van het gezin nergens last van gaat krijgen!