Ischias en inleiden - 38 weken

Discussion in 'De bevalling' started by Haags Zonnetje, Feb 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

Jun 26, 2008
    173
    0
    16
    Hoihoi,

Ik heb een vraagje en vroeg of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb last van ischias en daardoor uiteraard een ontzettende pijn en loop daardoor heel moeilijk.

Toen ik afgelopen woensdag bij de gyn kwam wilde hij mij nog meteen donderdag/vrijdag inleiden. Aangezien ik voorstander ben van natuurlijk bevallen hoefde het uiteindelijk niet. Wel heeft hij mij gestript (wat raar was omdat mijn bmm niet week was, wel 1 cm ontsluiting). Het strippen heeft geen resultaat gehad en heb woensdag weer een afspraak met de gyn.

Ik verwacht dan dat hij weer zal proberen om mij over te halen om in te leiden, ook omdat ik een groot kind krijg. Wat zijn jullie ervaringen? Ben ik geen eigen baas over mijn eigen lichaam. Of is het juist heel onverstandig om NIET naar hem te luisteren omdat hij de ervaring heeft?

Oja, ik vroeg me ook af of een bevalling extra pijnlijk is met ischias, iemand tips?

Wat een verhaal, alvast bedankt voor jullie reacties.
    Haags Zonnetje

2. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi meis,

ik had zwangerschapsischias en kreeg rugweeën, kan daardoor niet echt duidelijk zeggen of de ischias het allemaal zwaarder maakte. Ik vermoed van niet, want op het endje van de zwangerschap (zeg maar, vanaf 2 dagen van tevoren tot aan de eerste weeën) hielpen twee kruiken in mijn onderrug en op mijn buik goed.

Uiteindelijk werd het een keizersnede en de ischias was in de periode na de bevalling zeer snel over (mede dankzij chiropractie tijdens de zwangerschap.)

Sterkte ermee en misschien kan een verloskundige je ook nog advies geven? Ik wens je een mooie bevalling en kindje toe!

Share This Page