Ischias

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaLara, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken in toenemende mate pijn in mijn onderrug (bijna bil) met uitstraling naar mijn been. De vk raadde me een osteopaat aan. Ben er 1x geweest, maar het heeft weinig geholpen. Inmiddels is me wel duidelijk dat het ischias betreft. Ik merk dat de klachten met de dag erger worden en ik steeds minder kan. Ik maak me ontzettend veel zorgen over hoe het verder moet met de zwangerschap, met mijn werk (ben net 2 weken aan een nieuwe baan bezig!), het huishouden en straks met de bevalling :(

Wie heeft hier ervaring mee? Is er iets tegen te doen? Fysio?

Alvast bedankt.

X Lara

2. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Niemand? :(

3. mappel

mappel Niet meer actief

een goede zwangerschaps masseur zoeken, heeft mij ervan af geholpen.

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik ben nu niet zwanger. Maar heb de laatste 14 weken last van ischias gehad. Jaa gehad.
    Er staat normaal max 8 weken voor ischias klachten.

Bij mij heeft het geholpen om toch in beweging te blijven hoe pijnlijk het ook was. Niet te lang zitten niet te lang staan.

5. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Ik heb het ook gehad en ben geholpen door een masseur die ook zwangeren helpt. Heeft mijn aangedane bil en been stevig gemasseerd. Dit was erg pijnlijk maar hielp wel tijdelijk. Na een week of 2 begonnen de klachten toen langzaam weer terug te keren. Masseur gaf aan dat hij het nog wel een 2de keer kon doen, maar dat in mijn geval alleen bevallen het probleem zou doen verhelpen. Uiteindelijk niet een 2de keer geholpen omdat mijn kleine meid al besloot om te komen. Na de bevalling nog een dag of 2 flink last gehad en merk nu eigenlijk helemaal niets meer va de isschias.

6. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik ben heel veel gaan lopen wat wordt afgeraden. Het hielp wel, want na 3 weken was het ineens weg, ver voor de bevalling :)

Was al bang dat ik er tot na de bevalling mee moest lopen.. geen pretje nee!
    Sterkte!

7. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik heb er ook een paar weken last van gehad. Ook inderdaad gewoon mee doorgelopen en een kussen onder mijn matras, want ik kreeg ook hele dove benen. Na een paar weken had ik er geen last meer van!

8. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Ben er zelf voor naar de huisarts geweest vorige week en die heeft me kine / fysio voorgeschreven.
    osteopaat zal ook wel moeten helpen, maar dat helpt niet na de 1e keer meid. mss nog eens teruggaan?

Wat wel zo is, meestal zijn het 'opstoten' door het oxytocine hormoon en na enkele dagen/weken kan eht echt weer beter zijn. Ik had het vorig weekend extreem erg en nu alweer enkele dagen beter. wat wel belangrijk is , is idd veel je houding veranderen. dus in beweging blijven, niette lang zitten, niet te lang staan, regelmatig wandelen en zwemmen. slapen op je zij met kussen tss je benen.
    warmtekussentjes of warm bad 's avonds.

veel succes

Deel Deze Pagina