Tja de titel zegt het al. Wie heeft hier nog meer last van of gehad tijdens de zwangerschap? Gyn zei dat er vrij weinig aan te doen is en voor komt tijdens de zwangerschap. Na de bevalling kan het enige tijd aanhouden. Wie had dit ook en hoe lang duurde het tot het over was? Misschien nog tips die helpen?
Ik had dat ook. Vooral in de ochtend deden mijn handen het gewoon niet, kon mijn hand niet eens tot halve vuist dicht doen. Erg vervelend... Na de bevalling had ik het ook nog, maar ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe lang. Ineens was het weg. Dat heeft niet lang geduurd, misschien een week of twee weken. Het is zeker irritant, vervelend, onhandig, maar het trekt gelukkig snel weg!
Ja het is net op komen zetten. Ben naar acupuntuur geweest, dat helpt goed, vriendin sliep en liep met polsspalken, daar had zij baat bij.
Ik heb t tijdens mijn eerste zwangerschap gehad. Had snachts zoveel pijn dat ik niet kon slapen. Ik heb braces gehaald bij de thuiszorgwinkel, niet goedkoop maar vaak wel vergoed door zorgverzekering. Als ik daar snachts mee sliep had ik overdag ook nauwelijks ergens last van. Met braces aan heb je sowieso nergens last van. Na de bevalling was t net zo snel voorbij als dat t vocht wat ik vast hield weer kwijtraakte.
Ik had het ook bij mijn eerste zwangerschap, vreselijk! Enorm krachtverlies, stijfheid, tintelingen en kon daardoor amper slapen op het einde. Na de bevalling verloor ik liters en liters met vocht waardoor de zenuwen uit de beknelling kwamen en het helemaal over was! Deze zwangerschap slechts minimaal, dus goed nieuws dat je het niet iedere keer hoeft te krijgen!
Ik heb het ook gehad met de laatste zwangerschap, erg pijnlijk, kon er s'nachts ook niet van slapen. Na de bevalling was de pijn vrij snel weg. Heeft echt niet langer dan een week aangehouden.
Ha dat geeft hoop! Ik heb er op het moment ook erg last van en begon me al af te vragen wanneer het weer over zal zijn.. Gek wordt ik er van!
Hier ook helaas veel last van. Het is echt niet fijn. En de gewrichten van mijn vingers doen ook ongelofelijk veel pijn. Ben gewoon 1 grote vochtzak volgens mij. Echt niet fijn. Ben ZO blij als ik daar eindelijk vanaf ben!
Ik heb het nog steeds, vooral mijn polsen als ik mijn duim draai doen zo'n pijn. Een normale vuist maken lukte me nog steeds niet Volgens de huisarts kan het wel tot 8 weken na de bevalling duren
Vervelend! Gister moest er bloed afgenomen worden en moest ik dus een vuist maken, dat was echt heeel onprettig!! Moest het ook nog 5 min volhouden. AU. Ik hoop dat het snel overgaat Piepie!
Ik ben dus niet de enige die hier last van heeft. Fijn om te lezen dat het na de zwangerschap vaak snel over is. Het dove gevoel en geen kracht meer hebben is erg frustrerend even als het slechte slapen erdoor. Ik hoef ook maar iets te doen en me handen beginnen gelijk op te zetten. Bedankt voor de tip van de braces. Ik hoef niet zo lang meer dus daar begin ik nu maar niet meer aan. Het is nog even doorbijten en hopen dat het straks net zo snel weer weg is als het kwam.
Ja herkenbaar! Ik droeg ook een brace snachts maar op den duur kon ik nog amper slapen omdat mijn handen/armen sliepen/prikkelden, dat was ZO vervelend. Toen mijn zoontje 2 maand was, was het eindelijk over.
Ik sliep vanaf 35 weken met spalken snachts, dan trok de kramp iig niet door tot m'n ellebogen. Na de bevalling trok het heel langzaam weg, m'n duimen zijn gevoelloos gebleven tot ca 4 maanden na de bevalling en mijn duimenpezen ( ontstoken peesschaten) zijn pijnlijk gebleven tot ik gestopt was met bv, ondanks 1 x per week fysio, braces overdag en sporttape aangebracht door fysio. Nu 37 weken en nog nergens last van, even afkloppen.