over datum vlees gegeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door paulien2, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Nou de titel zegt het al, ik heb dus een paar happen vlees gehad die 2 dagen over datum waren. Mijn man had ze gekocht en normaal kijk ik altijd naar de datum, en als het zo lang goed gaat heb je opgegeven moment zo iets van dat gebeurt toch niet. :( Maar toen hij het kocht was het dus al een dag over datum ( kwam ik te laat achter ) Ik vond het vlees wat zurig smaken, maar dacht komt vast door mijn zwangerschap, ik vind wel meer dingen raar smaken. En na een paar happen zei mijn man het ook, hij kijkt, en ja hoor over datum.
    Ik heb verder nergens last van maar je hoort soms van die bacterieen waar je zelf niet zo veel van merkt maar je kindje wel.
    Ik ben altijd al een paniekzaaier met alles, en nu ben ik ook zo bang dat ik zo´n virus heb. Denken jullie dat dit erg kwaad kan?
     
  2. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Als het goed verhit is, zou het niet echt een probleem moeten geven. De kans is dan in ieder geval heel klein. Bij twijfel: even je VK bellen! Die is er om je gerust te stellen!
     
  3. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Goed verhit was hij zeker want ik laat ze meestal nog 10/15 min. langer dan op de verpakking staat , gewoon om zeker te zijn.
    Ik probeerde de verloskundige te bellen gister maar toen was het spreek uur al voorbij. En nu heb ik weer zo iets van, stel ik me niet aan?Omdat ik nou nergens last van heb. Het is ook wat als je zwanger bent pff! :(
     
  4. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik denk dat als het vlees echt bedorven is geweest het wel kwaad zou kunnen. Maar dan meer voor jou, dat je er ziek van kunt gaan worden.
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goed in de gaten houden hoe je je voelt. als je je wat minder lekker voelt direct ha of vk bellen en uitleg doen. maar volgens mij is de kans dat er echt iets mis gaat nog steeds niet groot hoor. succes meid!
     
  6. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Supermarkt aanklagen! (als je het over-datum hebt gekocht.)
     
  7. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    volgens mij kan het geen kwaad als je een product heb gegeten dat over de datum is.je kan er hoogtens zelf ziek van worden.
    ik heb een keer melk gedronken wat niet meer goed was,vond het al apart smaken maar dacht dat het aan mij lag.het is wel geen vlees maar mn verloskundige zei dat het helemaal geen kwaad kon als je iets eet/drinkt wat niet meer goed is.
     
  8. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik denk ook dat het geen kwaad kan hoor. Ik heb toen ik 4 weken zwanger was een voedselvergiftiging gehad van bedorven vlees. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was. En ik heb een kerngezonde dochter gekregen.
     
  9. paulien2

    paulien2 Lid

    25 jun 2007
    78
    0
    0
    Bedankt allemaal :D
    Ik denk dan dat er niks aan de hand is want ik heb me niet raar gevoeld ofzo. IK wou idd ook terug gaan naar de winkel, maar mijn man had het bonnentje niet mee genomen, dus kunnen wij niks bewijzen. Ik vind het belachelijk dat ze zoiets in de winkel leggen. Ik kijk nu altijd naar de datum van alles wat ik eet.
     

Deel Deze Pagina