Hoi hoi, Aankomende donderdag ben ik 12 weken in verwachting van ons eerste kindje. Het is allemaal erg spannend natuurlijk! Qua zwangerschaps kwaaltjes ben ik alleen heel heel erg moe, en met vlagen misselijk en buikpijn dus verder mag ik niet klagen. Nu alleen het volgende, Sinds gister heb ik last van een soort hartkloppingen. Kan het beste uitleggen alsof mijn hart even stopt en dan heel hard slaat, die harde bons voel ik dan in mijn borst/keel. Dit heeft gister de hele dag geduurd en vannacht en nu dus nog ... Ik heb net met de verloskundige gebeld en die zegt dat het kan komen door de zwangerschap. Maar dat het niet te lang hoort te duren. Mocht er morgen nog geen verbetering zijn moet ik even naar de huisarts. Het is een heel naar en benauwd gevoel. Heb er echt wel last van. Zijn er misschien vrouwen hier die dit ook hebben of hebben gehad tijdens de zwangerschap? Echt de hele dag door achterelkaar? Vind het best wel eng eigenlijk!
Geen ervaring mee maar waarom niet vandaag naar de ha? Een onregelmatige hartslag is nl echt niet goed.. Het gevoel van hartkloppingen heb ik wel gehad, maar dan was bij tellen mn hartslag normaal rustig. Sterkte ermee!
Kon gister geen afspraak meer maken helaas. Ik mag vandaag een hartfilmpje laten maken! Dus wel even spannend ...
Ken het gevoel wel, maar ik had het heel af en toe en dan maar 2 minuutjes ofzo.. echt niet zo lang.. Ik zou naar de huisarts gaan, voor de zekerheid
Ik moest destijds naar het zkh voor onderzoek vanwege dezelfde klachten, zelfs in rust was mijn pols veel te hoog. Bleek dat mijn ijzer te laag was, ondanks de ijzerpillen die ik al slikte. De dosis werd opgehoogd en het ging helaas pas beter een paar maanden na de bevalling. Maar ik was toen al een stuk verder, dus als het aan je ijzer ligt, dan kunnen ze daar nu op tijd iets mee doen
kan door ijzer tekort komen, hormonen, spanningen af en toe is niet erg. minuten lang is wel goed om na te laten kijken
Bedankt voor de reacties! Het hartfilmpje was helemaal goed! Waarschijnlijk inderdaad de "normale" hartkloppingen gehad, en door mij daar zorgen om te maken is het erger geworden. De huisarts zei dat ze dan liever meteen zo'n filmpje laat maken ter geruststelling vaak zakt het dan daarna vanzelf weg en inderdaad, geen erge last meer van! Gewoon spanning geweest en heb me er te druk om gemaakt.... maar nu helemaal opgelucht dat er niks aan de hand is! En nu moest ik verplicht weer gaan genieten van de zwangerschap van de HA en van vriendlief
Ik ben niet zwanger maar er wel bekend mee. Ik ben bij de cardioloog helemaal na gekeken. Maar alles is goed. Je ziet bij mij wel terug op de ecg dat ik een overslag heb. En als ik op mijn linkerzij lig heb ik ook meer last van hartkloppingen. En af en toe heb ik gevoel dat ie even kort op hol slaat. Bij mij is het waarschijnlijk ontstaan na een bijwerking van medicatie die ik destijds gebruikte.
Ik heb ook hartkloppingen gehad in mn zwangerschap, vanaf week 6 tot de bevalling. Ben toen ook naar de huisarts geweest voor een hartfilmpje want normaal gesproken krijg je pas last van hartkloppingen vanaf de 20e week. Met mijn hart was niks mis maar dat hij oversloeg was op het filmpje wel te zien. heb zelfs 72 uur een kastje mee gehad die ik moest inschakelen als het weer zover was. Er zijn vrouwen die een soort afwijking hebben in hun hart die alleen tot uiting komt tijdens de zwangerschap. Tijdens de zwangerschap kun je daar ook niks aan doen. Dus bij een volgende zwangerschap zou ik dit waarschijnlijk weer hebben.
Heel herkenbaar, dit heb ik ook. In sommige periodes nergens last van, in andere periodes weer wel. Tijdens zwangerschap werd het echt erg, toen zo'n Holterkastje, die een 24-uurs ECG maakt. 13% van de hartslagen was een afwijkende zeg maar. Best veel dus! Cardioloog weet het inderdaad aan de hormonen. Nu weer nergens last van.