Een kitten is ook een baby dus dit mag hier wel staan, toch? Mijn kat heeft een nestje en ik hou er sowieso één van. Nu had ik twee namen die ik leuk vond, Lily en Maeve, maar het katje waaraan ik mijn hart heb verloren blijkt een katertje te zijn . En ik wil geen meisjesnaam geven aan een kater, dat vind ik niet leuk. Mijn kat heet Gaia, ik zoek iets in een beetje dezelfde stijl. Gaia, Lily, Maeve... Een naam uit de natuur, mythologie, beetje mysterieus, etc. Niet (te) Hollands. Ik dacht nog aan Raven maar dat vind ik niet passen bij een grijs/wit katje. Dus eh, iemand nog ideeën? Heb een hoop sites gezien maar jongensnamen bedenken was sowieso al nooit mijn ding
Ik heb toevallig een nestje gehad met ook allemaal natuurnamen (heb een Maine Coon cattery hihi) Was het D-nest en de namen van de kittens (let op, wel 9 stuks!) waren: Poesjes: Dawn, Day-Lilly, Dolcia en Dhara Kater: Desert, Drake, Dragon Root, Dusty en Dhvani (spreek je uit als Duh-va-ni en betekent donderslag ) Kan dus nu allemaal maar namen met een D verzinnen haha
Haha, ik vind Dawn echt heel mooi! Maar ja, weer niet voor een katertje en ik vind hem ook behoorlijk onuitspreekbaar, ik krijg het er niet mooi Engels uit. Zit nu weer te denken aan misschien Sky... Is het ook niet helemaal maar misschien een wennertje.
Oh ja, Wolf vind ik ook leuk! Twee van onze katten heten Cat en Birdy Dawn is een poesje dat gebleven is en de naam is idd wel een beetje verbasterd naar Dannie haha
Oh wacht, volgens mij vond je Wolf voor een zoon mooi toch? Dan is het misschien niet handig om je kat al zo te noemen haha En evt Hawaiaanse namen of Indianen namen? Katers van mijn ouders heten namelijk Aikane (wij spreken het uit als ai-keen, al zal dat vast niet de correcte uitspraak zijn; Hawaiaans voor 'vriend'), Nitis en Eyota (zijn beiden Indianennamen, weet alleen de betekenis zo gauw niet meer haha)
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Cosmo Romeo Dakota : bet. 'vriend' Nio Rio Rover Wodan Luxor Rex [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
Gewoon Poes noemen! Lekker simpel en de buren hebben nog wat te lachen als je hem van de zomer naar binnen moet roepen. Anders op z'n frans ''Poussay'' Dat is serieus nog een echte meiden naam... (shit die valt af.) Uhm, Of een naam wat heel gevaarlijk klinkt als je hem roept: Wolf Lynx Puma Leopard Jaguar Sylvester (Denk dan aan uncle sylvester Adams family.) Leo Panther Tiger / Tijger Baas Beer Raaf Beowulf Thor (Voor uit de god van de donder mag er ook tussen) Holleeder! (Met de laatste kan je hem de koosnaam ''kleine boef'' geven.) Het is ook altijd leuk om te kunnen zeggen, ik heb een: Ferrari, Bently, Royce, Mercedes, Corvette, Viper, Cadillac (Caddy), Harley, Ducati. Niet echt het natuur thema indd maar het is wel een leuk paradox ergens. Hummer... lekker natuur en milieu vriendelijk zeg maar En anders toch op de serieuze noot: (Mr.) Grey Forrest Lemon Cinder Cloud / Wolk, Wolkje Sky Winter Storm Night / Midnight Plum (Afgekort van Plumeria) Chestnut (Mr. Nuts?) Starlight / Starling Season Meadow Saffron Stone Snow Parsley Nutmeg (Meg/ Mr.Nuts) Indigo Raine Amaretto, Whiskey, Scotch... Verder ook nog leuk: Generaal Custer, Generaal Whisker Sherlock Holmes, Aristotle, Plato, Poe Count Dracula Homer Ghandi, Buddha Scorpio Apollo, Hercules, Mercury, Adonis, Mars, Loki, Odin. Dat was leuk!
Mus Beek Raaf Kiem Vos Das Roek Pol Ree Zee Vis Woud Ceder Regen Beer Reus Maan Helm Mees Tijm Tor Wit Pluis
Ik dacht meteen River Grijze katten worden vaak beschreven als blauw dus River zou helemaal bij hem passen denk ik
Haha, Wolf vind ik érg leuk maar zo gaat mijn kindje heten als het een jongen is River is leuk maar ik erger me altijd een beetje aan Engelse namen die hier met een harde Hollandse R worden uitgesproken. Dus eigenlijk valt River om die reden af. Ben er vanmorgen overigens achtergekomen dat volgens mij alle vier de kittens katertjes zijn dus dat betekent 4 jongensnamen zoeken, pfff Voor de zwarte heb ik nu Raven of Ravi, vind ik mooi bij een zwart katje. Dan dacht ik voor de grijs/witte aan Sky maar nog niet helemaal zeker. En dan twee grijze. Lynx zag ik voorbijkomen, vind ik eigenlijk wel een leuk idee! Thor is ook leuk . Meer ideetjes zijn welkom! Ik google zelf ook nog even verder.
Sky is ook erg leuk ja! Een familielid van mij heeft haar kat Skylar genoemd. Maar dan is de natuur thema wel een beetje weg haha.
Onze Maine coon katers heten Koos en Atilla, niet echt natuur thema, maar atilla kan je heel leuk afkorten en op rijmen 😸 atje patatje etc Verder dacht ik nog aan Nox (van equinox en nacht) en Varg (betekent wolf in oud Noors geloof ik)