Isis: wel of niet doen?

Discussion in 'Babynamen' started by Olakidee, Jul 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik vind het een mooie naam! De organisatie heet IS en aanhangera daarvan zullen hun kinderen vast geen westerse namen geven. In de tijd van de tweede wereld oorlog zijn er ook geen kinderen 'nazi' gemoemd toch? ;)

Zo.. dit is echt de meest bekrompen mening die ik ooit gelezen heb! Bah. Als je zo denkt vraag ik me uberhaubt af of er nog andere speeldates zouden komen, die van mij zou ik ver uit jouw buurt houden.

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    #42 JackieSt, Jul 8, 2015
    Last edited: Jul 8, 2015
    Heel gevaarlijk hoor dit meisje...

3. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Nee dat meisje kan er niks aan doen, het gaat inderdaad om de bekrompenheid van haar moeder. Als ik zou horen dat een kind van iemand uit de klas niet bij Isis mag spelen zou ik niet willen dat mijn kind bij die moeder over de vloer komt want hou niet van mensen die niet nadenken en daarom zo vreemd reageren. Zielig voor het kind van die moeder in kwestie.

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    Foto is gedraaid maar ik haal hem straks ook weer weg. Heb het er net even met mijn vriend over want die vraagt zich ook af waarom ik huilend op de bank zit. Hormonen spelen lekker mee en ik trek het me gewoon ook heel erg aan... ;) Hij zegt dat hij nog nooit een vervelende reactie heeft gehad en dat het meer over degene die die opmerkingen maakt dan over ons. Er is hier in de buurt ook een kraamzorgorganisatie die Isis heet dus die zouden dan ook hun naam moeten veranderen. Zijn mening is hoe meer meisjes er Isis heten hoe beter, dan ben je ook zo van de associatie af.

5. Ik vind Isis een prachtige naam! Het is een Egyptische godin, toch? :)

Die associatie met een terreur-bende heb ik zelf dus totaal niet. ;)

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Prachtige naam!

7. Voor jou en je prachtige dochtertje met een prachtige naam een dikke knuffel!

8. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik denk niet dat iemand jou wilde kwetsen hoor!! :(
    Ik heb toen ook niet voor Isis kraamzorg gekozen, stom eigenlijk, maar ik wil niet steeds aan die terreurgroep moeten denken. Maar jouw kleine Isis ziet er toch hartstikke lief uit, maak je niet druk over mensen op een forum!! Is t niet waard

9. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

May 10, 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je noemt nu personen op en geen terreur bewegingen die een hele politieke uitgesproken mening hebben.

Mijn kinderen mogen spelen bij vriendjes en vriendinnetjes van alle af komsten zolang het '' daar thuis veilig is''.
    Dus niet bij gezinnen waar van bekend is dat de ouders overmatig drugs gebruiken junks, alcoholisten, of gevaarlijke religieus opvattingen hebben. Vaders met een pedo pas gaat hem ook niet worden! Gezinnen waar het bekend bij is dat er mishandeling plaats vind, ook geen goed idee lijkt mij. En ja, vaak zijn het de kleine dingen die een duidelijk signaal afgeven.

Je hebt maar 1 gek nodig!

10. Vergelijk je nu serieus mensen die hun kindje Isis noemen met pedofielen, junks enz? ;) Ik kan jou echt niet meer serieus nemen sorry :p

11. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    En als je je kind Isis genoemd zou hebben dan ben je dus een gevaar voor de samenleving? :$ Ik vind het nogal wat om met een pedo, junk, alcoholist, mishandelaar en iemand met een gevaarlijk religieuze opvatting over één kam geschoren te worden.

12. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Dus als een volstrekt normaal Nederlands gezin een Isis hebben denk jij daaruit af te kunnen lezen dat ze een uitgesproken politieke mening hebben?? Waar haal je dat vandaan??
    Jij bent wel de reden dat wij de naam misschien niet kiezen, voor mensen zoals jij die onnadenkend een kind verketteren. Ik zou mijn kinderen bij jou uit de buurt houden, wil niet dat ze van deze gedachtengang ook maar iets meekrijgen!

13. Glukkig zijn de meeste mensen niet zo kortzichtig, en waarschijnlijk is zelfs MommyInHeels niet zo kortzichtig. Op een forum iets verkondigen is héél iets anders dan in het echte leven ook daadwerkelijk doen wat zij zegt ;)

14. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    Dat hoop ik dan maar...

15. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

May 10, 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, duh! Het meisje is niet gevaarlijk...
    Ik denk dat je het hele verhaal uit z'n verband trekt op het moment.

Het kind kan er niks aan doen die heeft de naam ook maar gekregen. Maar ik denk meer na over het gezin en waarom z'n naam geven in deze tijden? ;)

Maar bar weinig mensen zouden hun dochter die naam geven in deze tijden. De ouders die het wel daad werkelijk zouden doen.... :cool: Jullie hadden toevallig pech door dat de IS net op komst was.

Maar de ouders van Adolf Hitler, JoyceLynn Aryan Nation, Honszlynn Hinler Jeannie bleken inderdaad niet zo onschuldig en vredig te zijn.

Hier nog eens een leuk artikel over dit onderwerp. https://www.vice.com/read/meet-hitler-la-villa-de-los-santos

Je mag boos worden van mij, en mij bekrompen noemen. Maar ik kijk liever de kat uit de boom voor dat ik zomaar mijn kinderen met iemand mee stuur. Vooral als ik een naam hoor met z'n zwaar beladen associatie. Eerst maar eens een paar keer kennis maken met de ouders van Isis... ;)

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,871
    5,110
    113
    Niets van de mensen op een forum aantrekken! Isis is een mooie naam en dat is de reden dat jullie deze naam hebben gekozen. Het betekent helemaal niet dat zij of jullie als ouders slecht zijn of terreur gedachtes hebben, dat is echt onzin. Het ligt inderdaad veel meer aan de persoon wie de opmerking maakt.
    Droog je tranen, wees trots op de mooie naam van je dochter en laat andere lekker praten. Knuffel voor jou!

(En ik heb eerder in dit topic aangegeven dat ik niet meer voor de naam Isis zou kiezen, maar dat komt echt door deze tijd en niet omdat ik gelijk slechte gedachtes zou hebben over het gezin)

17. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Enige waar ik aan dacht is de Egyptische godin, rest was nooit bij me opgekomen.

Inys, Isia, Isse

18. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

May 10, 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een volstrekt normaal Nederlands gezin? Net als of een Mohammedaans gezin die hun dochter Isis noemt in deze tijden de discussie anders zou maken? Dat vind ik dan weer erg kortzichtig... Omdat ''jullie'' blank zijn zou het wel weer normaal zijn?

Nee, mij gaat het om de associatie, welke gek noemt zijn / haar dochter Isis anno 2015? Het is een zwaar beladen naam die een stevige statement met zich mee brengt.

Een normaal persoon denkt wel 3x na voor dat hij/zij een kind z'n naam geeft.

Bijvoorbeeld Jozef Stalin,
    Was geen lieverdje, Jozef zelf is een Bijbelse naam die in sommige families generaties lang door gegeven word. Een jongetje dat Jozef heet brengt niet die associatie met zich mee. Maar wanneer het kindje de dubbele naam Jozef Stalin heeft of gewoon Stalin heet omdat de ouders de dictator een geweldige man vonden.... Is het aan de omgeving nou net precies wat hun idee daarbij is.

Ik als persoon zou denken die ouders zijn gewoon gek. Punt.

Isis, net zoiets.. Je weet waar Isis voor staat (In deze tijden) en toch noem je, je kind zo? Geef je dan ergens toch goedkeuring? Is het een aandacht vragende persoonlijkheid- stoornis van de ouders?

Wat is het dan?
    Ik zou het kind zelf nooit op afrekenen maar toch zou ik mijn vraag tekens zetten bij de ouders. Hun afkomst doet er niet aan toe wat mij betreft, we leven in een multiculturele samenleving.

19. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik zou het ook niet doen. Leuke alternatieven zijn Ise of Ines?

20. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Fijn dat je een mening hebt maar ik hoef hem verder niet meer te horen. Het is mij volstrekt duidelijk hoe jij denkt. En je kan beter stoppen met mensen verder te kwetsen denk ik. Een islamitisch gezin met een Isis in deze tijd geboren kan je twijfels bij hebben maar no way dat ik ooit de islam aan ga hangen, laat staan die idiote extremisten

Share This Page