Isis: wel of niet doen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Olakidee, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik zou het wel doen en dan op het geboortekaartje in een mooi lettertype de betekenis van de naam er bij zetten

Isis is de egyptische moedergodin en godin van de vruchtbaarheid, zij staat voor wijsheid en waarheid.

Iemand die zijn kindje niet wil laten spelen bij een ander kindje, omdat het Isis heet ... Ik kom woorden te kort ...

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Nou nee, dat is niet precies hetzelfde. Als een kindje Osama heet kijk ik niet raar op, gewoon normale Arabische naam (had vandaag nog een kleine Mubarak bij mijn spelletje dat ik begeleidde, die heb ik ook echt niet anders behandeld of zo, zou idioot zijn). Als een kindje Isis heet kijk ik ook niet raar op, dat is gewoon een normale oude mythologische naam.
    Als een kindje Osama Bin Laden heet is dat een directe vernoeming. Hetzelfde dat ik niet raar zou opkijken als een kindje Adolf heet. Wel als hij Adolf Hitler heet.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik voel bloginspiratie opkomen. Kun je je kind Osama, Mubarak, Adolf of Joran noemen? Zijn ook gewoon normale namen.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb hier niet eens woorden voor.................. serieus??? :(

OT:
    Ik vind Isis echt een heel mooie naam. Het is geen naam die ik zelf zou kiezen, maar dat is puur omdat ik van een ander slag namen hou.
    Toch zou ik er absoluut niet vreemd van opkijken als iemand haar dochtertje Isis noemt.

5. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Mommyinheels,

Sorry hoor maar ik zou mijn kinderen bij jou niet willen laten spelen niet om de namen die jij je kind geeft wat het ook mag zijn. Maar eerder om zulke gekke gedachtes die jij in je hoofd hebt. Je kwetst met je woorden hiermee iemand gevoelens en het kan je gwn geen reet schelen...

ik zelf vind Isis echt een leuke naam. Ik zou er niet vreemd van opkijken als mijn dochter met een vriendin die Isis heet thuiskomt.

6. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ja ik zou dat een bijzondere naamkeuze vinden in die combinatie maar alsnog zou mijn zoon gewoon met hem mogen spelen

7. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar gaan we een bepaald punt in de discussie voorbij.
    Op dit moment speel jij een spelletje met de kinderen, de kinderen hebben die naam niet gekozen.

Het word anders wanneer jou kind een middagje bij kleine Adolf gaat spelen. Ik zou zelf als ouder zijnde niet willen dat mijn kinderen om gaan met racisten of nazi aanhangers. Wanneer mijn dochter vraagt of ze bij Adolf thuis mag spelen gaan we eerst kennis maken met de ouders en op onderzoek uit wat de beweeg redenen waren van de ouders om hun kind zo te noemen. Een kind kan niks doen aan zijn/haar naam. Een kind heeft ook niet gekozen voor zijn of haar religie of het ideaal beeld van het gezin.

Alleen ik als ouder kan samen met mijn partner bepalen of wij onze kinderen willen blootstellen aan die opvattingen. En mijn antwoord is nee, ik wil niet dat mijn kinderen met Nazi's aanhangers om gaan.

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Nou dáár zit bij mij dus het grote verschil. Als straks bij mijn kind in de klas een Adolf zit maar hij/zij best bij Adolf thuis spelen. Adolf is tenslotte gewoon een normale voornaam.
    Echter, heet dat kindje toevallig ook van zijn achternaam Hitler of heeft hij Adolf-Hitler als roepnaam, dan ga ik inderdaad mee in jouw mening en wil ik eerst de ouders leren kennen. Maar niet als het alleen Adolf is.
    Zelfde met Isis, Mubarak, Osama... Normale namen, dus ik verwacht niets geks van het gezin waarin die naam is gegeven

9. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je gaat bloggen moet je wel rekening houden met het verschil tussen een normale naam ''Jozef'' Stalin. Of het rechtstreeks vernoemen naar een terroristische organisatie ''Isis''.

Osama, Jack, Joran, Mubarak zijn hele normale namen op zichzelf. Maar als je er nadrukkelijk Osama Bin Lade van gaat maken... :cool:

10. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk vind ik het erg als mensen gekwetst worden, was ook geheel niet mijn bedoeling. Maar mijn gedachten zijn niet zo vreemd hoor...

Ik zei enkel, bij z'n naam kijk ik wel uit voor ik mijn kind mee stuur om verschillende redenen. En dat lijkt mij vrij logisch... :)
    Dat iemand het zich dan op dat moment heel persoonlijk aantrekt en dan er nog eens bij met de woorden: Wij zijn een heel normaal blank gezin. Tja...;)

Kies dan ook een wat minder zwaar beladen naam denk ik dan bij mij zelf.

11. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    De naam Isis heeft echt niks met de terreur beweging te maken. Zoals al verschillende keren gezegd is is Isis de Egyptische godin van de vruchtbaarheid. ISIS is een afkorting van "Islamitische Staat in Irak en Syrië'. Niemand die voor de naam Isis kiest doet dat vanwege de terreurgroep. Ik vind je vergelijkingen echt van kant noch wal raken. De tweede naam van mijn dochter is trouwens Olivia. Volgens mij wil jij je dochter ook zo noemen. Zou dat nog verschil voor je maken? Ik hoop dat mijn dochter later niet met zulke bekrompen figuren te maken krijgt als jij. Voor mij is iedereen gelijk. Het zou mij echt niet uitmaken als ze later met een vriendje zou willen spelen die Osama of Adolf heet.

12. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Nu haal je verschillende personen door elkaar en waarom die opmerking gemaakt werd is omdat jij suggereert dat je een één of andere jihadist bent als je voor de naam Isis kiest. Die opmerking werd alleen gebruikt om aan te geven dat het om hele gewone doorsnee Nederlandse gezinnen gaat die toevallig die naam hebben gekozen voor hun dochter.

13. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Ik vind Isis ( met een normale achternaam) een minder beladen naam dan iemand die z'n kind Osama bin laden noemt, of adolf Hitler, of jack the ripper. Maar als jij de naam isis zwaar beladen noemt dan zal je dat ook wel vinden van joran, martijn ( denk aan dat pedofielennetwerk), tristan, en al die andere mensen die pedofiel, moordenaar of tereurverdachte zijn. jammer, dan blijven er bijna geen normale namen meer over. Hopelijk is er geen moordenaar of tereur verdachte die jouw naam of dat van je kinderen draagt.

14. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ga je allemaal rare dingen voor mij invullen...
    Martijn of Isis... Dat maakt nog al een verschil of niet? Google beiden namen maar eens voor de gein... Dan zie je het verschil van zelf wel.

15. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    En daar sla je dus de plank volledig mis, want Isis is NIET rechtstreeks vernoemen naar de terreurorganisatie. Het is vernoemen naar de Egyptische godin, en dat er toevallig ook een terreurorganisatie is die zo heet... Wil dat dan zeggen dat nu ineens alle Isissen worden vernoemd naar ISIS ipv naar de Egyptische godin? Als je dat echt gelooft vind ik je behoorlijk idioot...

16. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Isis is een door westerse media verzonnen naam voor een islamitische groepering. En puur omdat de echte naam van de groepering veel te lang is om in de media te vermelden. Martijn is een door pedofielen zelf verzonnen en gegeven naam aan een pedofielennetwerk. Dat die naam door vele andere kinderen en volwassen gedragen word betekent niet dat ze ook pedofiel zijn of dat de ouders dit willen. Maar jij laat de naam isis wel klinken alsof ouders ervoor kiezen dat hun kind een aanhanger is van IS. Dus spreek jezelf niet tegen. Jij bent degene die schreef dat je je kinderen nooit bij iemand laat spelen waar een kind Isis heet. Dan zou je dat dus eigenlijk ook moeten doen met alle kinderen die Martijn, Tristan, Adolf, Osama etc... heten.

17. Sari123

Sari123 Actief lid

26 jan 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    h

Eerst Adolf Hitler en nu de vergelijking met Osama Bin Laden? Jij hebt echt een flinke kink in de kabel daarboven

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36

Ahh, meid, laat je niet gek maken joh! Isis is een prachtige naam!! De isis op mijn groep is ook zo'n ontzettend lief meisje met geweldig lieve ouders. Ben maar trots dat je haar zo'n mooie naam hebt gegeven. En domme bekrompen mensen heb je altijd, die kun je zelf ook maar beter uit de weg gaan.

19. Logan

Logan Niet meer actief

Niet huilen meis, nergens voor nodig! Bekrompen mensen als MommyInHeels zal je vaker tegenkomen, bedenk je maar dat dit altijd de minderheid is.

20. Leaf

Leaf Niet meer actief

Zo heftige reacties allemaal. En daarom zou ik het waarschijnlijk niet doen. Er zit nou eenmaal een associatie aan vast en dat zou ik liever vermijden.
    Maar als jullie Isis een mooie naam vinden, moeten jullie het zeker doen! Een lelijke naam is het zeer zeker niet maar de associatie is niet top.
    Maar goed, mijn voorletters zijn S.S. ook geen top associatie en geen last van gehad! :p

Deel Deze Pagina