Welke verzorging voor dun haar dat snel vet wordt aan de bovenkant?

Discussie in 'De lounge' gestart door mutsie79, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    N.a.v het topic over hoe je je haar verzorgd dacht ik laat ik ook eens mijn vraag droppen.

Ik heb dus dun haar dat snel vet wordt bij de hoofdhuid en vind dat er niet leuk uitzien. De punten zijn echter wel droog/droger.
    Wie heeft de perfecte haarverzorgingslijn-tip voor mij?

Ik probeer het al om de dag te wassen en de dag dat ik niet was spuit ik er droogshampoo in om het vet er een beetje uit te halen. Langer wachten met wassen is geen optie want dan heb ik echt een vieze vette onverzorgde kop, vind ik. Ook draag ik mijn haar altijd los.

wie o wie:D.....

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik heb dat dus ook...
    Ik denk , nee, ik weet, dat minder wassen de optie is :p maar ik kan me er ook niet toe zetten om het minder te wassen dan om de dag... soms zwicht ik nog weleens en doe het wel elke dag :p
    Volgens mij is dat minder wassen iets waar je doorheen moet, en dan profijt van hebt. Maar ja, ik heb daar ook niet zo'n trek in hoor, die ' door heen fase' :p

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hier net zo lees dus mee

4. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    up;)

5. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Hier net zo en ik heb die 'doorheen fase' wel geprobeerd (6 maanden lang ofzo) en dat heeft dus echt NIETS geholpen. Ik was het nu om de dag, maar dan is het dag 2 al wel een beetje vet bovenop, ZO IRRITANT. En dan heb ik m'n haar zelfs ook nog in een staart, bijna nooit los.

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Shampoo Plus | L

Deze shampoo :)

Mijn haar werd al vet een uur nadat het gewassen was. En dan niet overal, maar op het achterhoofd. Waar mannen kaal worden zeg maar. Moest het echt elke dag wassen daardoor.
    Deze shampoo raadde mijn kapper mij aan. Eerst had ik zoiets van zal wel, lekker duur spul en het werkt vast niet. Maar nu hoef ik mijn haar nog maar 2 keer per week te wassen. En gebruik maar een heel klein beetje, terwijl mijn haar op mijn bh bandje valt. Ideaal spul! En in verhouding dus goedkoper zelfs.

Ik gebruik hem in combi met de leave-in conditioner. Die sluit m'n haar af, zodat het lekker zacht en glad blijft. Ook hiervoor geldt dat je echt maar een heel klein beetje nodig bent (grootte van een 2 cent muntje voor mijn haar).

7. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Sinds wanneer doe je dat? Ik had namelijk tijdens m'n zwangerschap veel minder vet haar, voordat ik te blij word ;)

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Sinds ruim een jaar, voor de zwangerschap al in ieder geval.
    En het werkt bij zus en moeder net zo goed. Al hebben die andere "problemen" met haar, dus een ander product van deze lijn.

Misschien een kapper zoeken die dit merk verkoopt en een proefmonster vragen? Ik moest het in het begin wel twee keer wassen, omdat anders alle siliconen enzo niet uit m'n haar gingen. Maar nu dus gewoon een klein beetje en heb lekker zacht en vol haar dat niet vet wordt.

9. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Het proberen waard dus!! Bedankt voor de tip! Hoe snel merkte je verschil?

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Meteen eigenlijk wel :) Het haalt de rommel uit je haar en zorgt dat het los blijft. Net wat ik zei, moest in het begin wel even een paar keer wassen. Als je haar nog zo vol rommel zit schuimt het ook niet. En als het is uitgespoeld voelt het best stug, maar dat is weg zodra het droog is. Kan het ook gewoon borstelen als het nat is (met beleid uiteraard)

Hoop dat je er net zoveel baat bij hebt als ik!

11. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Alleen de haarpunten insmeren met cremespoeling en/of haarmasker, dus de hoofdhuid niet. En je haar met lauw water wassen, en op het laatst je haar met koud water naspoelen.

12. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Geen conditioner /cremespoeling gebruiken dat helpt bij mij , normaal haar wel veel, maar wordt gauw ook vet aan bovenkant als ik dat dus gebruik..

Deel Deze Pagina