Mijn man heeft zijn oog laten vallen op de naam "Ismael". Ik vind het een mooie naam, maar ik twijfel...ik praat nu een paar dagen tegen de baby alsof ik het dus tegen "Ismael" heb en steeds weer komen de associaties Gargamel en Azrael naar boven hahaha. Wat vinden jullie van de naam? Andere suggesties zijn trouwens meer dan welkom! We zoeken een Arabische naam
Ik vind het niks, vooral hardop uitgesproken moet t me inderdaad ook denken aan de Smurfen. Ideetjes: Emir Karim Rayan Nadim
Hahah ik zag Ismael en ik dacht meteen aan de smurfen, en toen pas las ik de hele titel. Ik vind het sowieso niet zo'n heel leuke naam. Maar goed, als jullie hem leuk vinden! Mensen zullen toch altijd een mening hebben. Wel een goed idee trouwens om de naam hardop uit te spreken. Klinkt heel anders dan alleen in je hoofd. Hoop dat jullie eruit komen!
Haha hier staat toevallig de naam van mijn oudste zoontje tussen. De andere hebben we helaas al in de familie.
Mijn zoontje heet Nadim. Ik zat zelf aan Aydin of Liyam te denken...maar dat vindt manlief te modern. Hij wil liever een iets minder moderne naam. En idd Ismael is erg leuk, maar past hij ook door een waterkraan Haha sorry hoor
Jij bent niet voor ismael dan zou ik het niet doen zelf vind ik dat je er samen achter moet staan. Goed bedoelt hoor maar dat haal ik een beetje uit je reactie Misschien nog een optie: Nadim & Kemal Nadim & Bilal Nadim & Ayoob Nadim & Anis Nadim & Sofian Nadim & Jamal
Ik kreeg ook de associatie met de smurfen! Sorry... Maar ik vind het ook wel een naam die best wel kan... Alleen heb ik idd ook de indruk dat het niet 100% jouw ding is en dat gaat je achtervolgen vrees ik.. Hier ook een familie met een Nadim waarvan de broertje Rayen, Skander, Adam, Rasslen en Ilyas heten! Anders ken ik nog een Yahia ook... Succes!
Is een masha allah mooie naam. Volgende namen zijn ook mooi Yacoub Imran Issam Soulaiman Nadir Sohail Naoufal Zinne-dine Safouane
De naam van ons oudste zoontje heb ik gevonden en toen moest mijn man ook eerst even wennen. Vandaar dat ik even de tijd neem, misschien ben ik er over een week ook helemaal aan gewend. Leuk om te lezen dat er meiden zijn die het een leuke naam vinden. Essam vond ik ook leuk, maar manlief weer minder. Hopelijk is het smurfenlied volgende week uit mijn hoofd. Anders moeten we toch nog even verder zoeken
Vind hem zelf niet zo, niet lelijk, maar ook niet super eigenlijk. Vind Aydin mooi, of hij modern is, geen idee, ik ken zelf een Aydin die tegen de 50 aanloopt, dus zó modern zal het niet zijn
Ismael is een mooie naam moet helemaal niet denken aan de smurfen hoor. Is liyam Turks of Arabisch? Echt een geweldige naam die komt op mijn lijst haha.