Hai hai Daar ben ik weer... De knoop is doorgehakt dat we onze dochter Louise gaan noemen. Als tweede naam hebben we nu Sophie, maar nu is er vandaag een kindje geboren in onze omgeving die Sofie is genoemd en nu twijfel ik dus over onze tweede naam. Aan de ene kant denk ik... wat maakt het uit, het is maar een tweede naam en andere kant denk ik... er zijn zoveel mooie namen en dan kiezen wij precies de naam van het kindje van vrienden als tweede naam. Namen die op ons lijstje stonden zijn Mare en Norah, maar hier loopt mijn man nog niet echt warm voor. Hebben jullie inspiratie voor een mooie tweede naam? Mijn reden voor een tweede naam is dat ik het mooier vind om een dubbel initiaal te hebben omdat wij een vrij veel voorkomende achternaam hebben en de kans dan kleiner is op een naamdubbelganger.
Ja ik ook, daarom vielen die twee ook af, maar het voelt toch echt een beetje gek om die naam nu te geven. Ik las net Romée die vind ik ook wel mooi.
Louise Sophie staat inderdaad erg mooi! Louise Romée ook echt prachtig! Mare en Norah vind ik er ook minder mooi bij. Misschien nog: Louise Carlijn Louise Danique Louise Fenna Louise Hannah Louise Jasmijn Louise Madée Louise Milou Louise Rhodé
Jaaa Madée vind ik leuk Past ook perfect bij onze voorliefde voor Indonesië Ik ga hem vanavond voorleggen aan mijn man
Ik zou gewoon voor Sophie gaan. Het gaat om een tweede naam en die gebruik je toch nooit, lijkt mij dan geen probleem dat er vrienden zijn die deze naam als roepnaam hebben gekozen. Bovendien is Sophie erg vaak voorkomend, dus er zullen wellicht nog veel meer meisjes/dames met deze naam in de omgeving voor (gaan) komen.
Sophia vind ik net 1 lettergreep te veel, ik vind een twee lettergreep naam als tweede naam lekkerder klinken als ik voor, tweede en achternaam allemaal uitspreek. Danee, leuk, maar net niet. Dankjewel!
Dat wilde ik ook voorstellen toen ik de opening las. Iets met ie op het einde klinkt mooi. Louise Marie Louise Danique Louise Evi