Hoi, Binnenkort wil ik vast wasmiddel aanschaffen om strakkies in mijn verlof de kleertjes te wassen. Ik had weleens wat gelezen over Neutral of een ander wasmiddel maar dan Sensitive...Welk wasmiddel gebruiken jullie? En wat wassen jullie nog meer naast de kleertjes? Vast bedankt!
Ik heb nu Ariel sensitive geloof ik, vorige keer Persil sensitive. Ik was de kleertjes, overtrekjes en lakentjes, dekentjes, knuffels, hydrofiele doeken en washandjes, badcapes boxkleden.. zoveel mogelijk eigenlijk
Ik heb voor de eerste was Neutral gebruikt en deze fles opgemaakt, daarna ben ik gewoon weer ons wasmiddel gaan gebruiken. Onze dochter is absoluut niet gevoelig dus nergens problemen mee. Maar als je kindje een gevoelige huid heeft kan het wel reageren op normaal wasmiddel.
Misschien een tip: beetje azijn in het bakje waar je normaal wasverzachter in doet (dat gebruik je nu toch niet) zorgt ervoor dat alle zeepresten uit de kleertjes verdwijnt. De was ruikt gewoon fris (niet zuur).
ik was gewoon met wat ik in huis heb.... nu ariel geloof ik ik heb bijna alles gewassen behalve knuffels...
Hier neutral met azijn. Als de fles op is ga ik langzaam ons eigen wasmiddel introduceren. Mocht ons kindje er overgevoelig voor zijn, hoef ik niet alles opnieuw te wassen. Knuffels heb ik niet gewassen. Verder wel alles wat wasbaar is.
Ik heb ook echt alles gewassen (incl knuffels) met robijn....nu ons meisje geboren is en ze een extreem droge huid heeft zijn we meteen overgestapt op neutral....mede hierdoor is het nu wel minder met haar droge huidje (gebruiken nu ook balneum etc.) dus wij blijven het hier wel even gebruiken.
Ik heb ook mijn eigen wasmiddel gebruikt (vaak LIDL, of huismerk supermarkt).. Van die duurdere merken krijg ik vaak jeuk. Bij die goedkopie heb ik daar geen last van.. vandaar dat ik het idee had dat mijn zoontje daar ook wel tegen zou moeten kunnen. Neutral hoor je wel vaker, maar dat is aan jou de keus. Er is een kans dat je kleintje niet tegen je gewone waspoeder kan, en je alles opnieuw moet wassen..
Ik heb de vorige keer neutral gebruikt, en ga dat nu weer doen. Gewoon voor de zekerheid... En ik heb kleertjes, dekentjes,spuugdoekjes,hydrofiele luiers gewassen knuffels en dekens niet...
Maar waarom nu gelijk ervanuit gaan dat je kindje nergens tegen kan? Ik snap dat je graag voorzichtig bent natuurlijk... Komt mischien ook omdat ikzelf eczem heb en ondertussen weet dat de meeste duurdere zogenaamde anti-allergische wasmiddelen/verzorgingsmiddelen juist slecht zijn
Ik heb 2 flessen neutral gekocht en die opgemaakt. Daarna gewoon hetzelfde wasmiddel als wij zelf. En dat gaat goed.
De eerste wasjes heb ik met Neutral gedaan, ook met Neutral wasverzachter. Ik heb de kleertjes, wikkeldoeken, badcapes, hydrofielluiers, spuugdoekjes en beddengoed gewassen, maar knuffels en boxkleden niet hoor! Julie bleek geen heel gevoelig huidje te hebben, daar was ik door verrast want haar papa en ik hebben als kind vreselijk eczeem gehad, ik kon echt helemaal nergens tegen. Na een paar weken met Neutral gewassen te hebben, heb ik Juuls was gewoon bij de onze gedaan (met gewoon wasmiddel en wasverzachter), en niks aan de hand.
als je azijn bij de was doet is dat denk ik natuurazijn en niet schoonmaakazijn toch? Ik blijf het toch vaag vinden waarom je geen wasverzachter mag gebruiken, zelfs niet van Neutral
Ik heb alles met ons gewone wasmiddel (huismerk) gewassen, incl. knuffels, boxkleed, dekentjes etc. Als het niet goed gaat kun je altijd nog met een ander middel wassen.. Ik baal er trouwens wel van dat ik de wieg en ledikantdekentjes in de machine heb gewassen. Ze zijn er heel lelijk van geworden. heb later (van hetzelfde merk) nog een dekentje gekocht en die alleen op de hand gewassen en die is nog steeds mooi..
Ik gebruik natuurazijn. Is ook goed voor het behoud van je kleuren, verkleuren en neutraliseert nare geurtjes. Wij gebruiken het ook voor onze eigen was, omdat Treesman een huidaandoening heeft en niet tegen wasverzachter kan. Werkt echt heel goed!
Ik gebruik al jaren biologische wasmiddelen van de natuurwinkel en zal dat ook voor ons kindje gebruiken. Dus geen onnodige chemische stoffen zoals parfums voor ons, het lijkt me ook dat dit de kans op allergieën verkleint.
ik weet ook nog niet met wat ik ga wassen. Ik denk gewoon met Witte reus.. dat gebruik ik nu ook voor onze was.