isofix/easybase

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Loe, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

ja dat zei ik ook. Maar t gekke is dat er namelijk bij staat 'wordt geleverd met adapters voor pebble en cabriofix'. Toch dacht ik huh?

Volgens die dame zou de sps ook moeten passen op de quinny zapp. Ben jij bekend met deze buggy misschien? Is die beter dan de taxi citi?

2. Loe

Loe Niet meer actief

nou die dus ook niet want nu lees ik dit bij kieskeurig:

Bij de Quinny Zapp worden standaard adapters voor het Maxi-Cosi baby autozitje meegeleverd. Deze adapters zijn ontwikkeld op het Maxi-Cosi baby autozitje (de zogenaamde groep 0+) dat bij de introductie in 2004 het meest gangbaar was in de markt, te weten Maxi Cosi Cabrio. De adapters zijn eveneens geschikt om te combineren met meer recentere modellen (Maxi-Cosi Cabriofix en Pebble). Helaas is de passing niet optimaal met eerder uitgebrachte modellen zoals bijvoorbeeld de Maxi-Cosi Citi, en wordt derhalve niet geadviseerd.

toch maar een taxi citi dan? maar kan nergens vinden tot hoeveel kg die kan dragen.

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Wij hebben de Maxi cosi priori XP en vinden dat een geweldige stoel. Aangezien die stoel toch altijd in de auto blijft staan, lijkt het mij niet nuttig om die op een onderstel te zetten.

Voor de eerste tijd hebben we de maxi cosi cabriofix met easybase en daar was ik heeeeeeeeeeeel blij mee. Wat een uitkomst. Ik denk dat dat een van onze betere aankopen geweest is! Geen gedoe met de gordels over je stoeltje heen. En toen mijn zoon iets ouder was lieten we de MC ook gewoon in de auto staan, je kon hem er makkelijk uithalen.

Mijn moeder had ook een easybase in haar auto staan, omdat haar gordels te kort waren om de maxicosi mee vast te zetten, dus daar was dat ding ook een uitkomst voor, dat paste namelijk wel.

Succes met je keuze!

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Kunnen ze je dat niet vertellen dan bij babypark?
    Zit ook al ff te zoeken voor je maar kan het zo 123 ook niet vinden helaas :(

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    hmmz zie dat de link niet juist werkt..dan maar zo:

Wat zijn de kenmerken en voordelen van de Maxi-Taxi Citi CX?

Travel system, 3-in-1, samen met Dreami kinderwagenbak en Maxi-Cosi Cabrio(Fix)/Citi/ Mico autozitje, inclusief adapters (kinderwagenbak en autozitje zijn niet inbegrepen)
    Modern Design, Aluminium ovale buizen, licht in gewicht
    Inclusief wandelwagenzitje, zonnekap en boodschappenmand
    Transport vergrendeling
    Bijzonder eenvoudig vouwsysteem, compact op te vouwen
    Alle bedieningsknoppen zijn zilver gekleurd, gemakkelijk in gebruik
    Afneembare en wasbare bekleding
    Verstelbare rugleuning (4 standen)
    Zwenkwielen (vast te zetten)
    Verstelbare 5-punts harnasgordel met veiligheidssluiting
    Handig opbergvakje
    Speciaal ‘linked brake’ systeem -> rode knop om rem vast te zetten, zilveren knop om rem los te laten.
    Verstelbare voetensteun

Afmeting:
    Ingeklapt: 44,5 cm x 39 cm x 79,5 cm Uitgeklapt: 87 cm x 55 cm x 101 cm Netto gewicht: 10,5 kg

Toegestaan gewicht:
    Als kinderwagen met Maxi-Dreami: tot 9 kg Met Maxi-Cosi Cabrio(Fix)/Citi/
    Mico: tot 13 kg Als wandelwagen: tot 20 kg

Accessoires:
    Dreami-Kinderwagenbak, Voetenzak, Luiertas, Regenhoes

7. Loe

Loe Niet meer actief

ja heb het gelezen. hmm, dus birdi en tico kunnen ook. Ja welke moet je dan hebben he. je kunt ze niet meenemen op de fiets dat heb ik al wel gezien. Nou ja, dan dat maar niet.
    Denk toch maar een citi cx, omdat wij daar een voetenzak van hebben die daarop zou moeten passen..........
    (ja ook goedkoop via ebay, 16 euro hahaha)

dat lijkt toch wel wat he, die taxi citi cx? :(

hier fotootje van de voetenzak (en dan een zwarte buggy erbij)

8. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Heb je nu ook al een kinderwagen of nog niet?

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Een zwarte buggy met die voetenzak kan toch prima!
    Als jullie keuze uit gaat naar een taxi citi cx dan moet je gewoon je gevoel blijven volgen toch :D
    Lastig is het zeker wel!

10. Loe

Loe Niet meer actief

ha op de maxi cosi site staat dat er op de mila WEL een citi sps kan. pfff........

11. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Even een mailtje sturen naar Maxi Cosi??? Je krijgt redelijk snel antwoord daar.

12. Loe

Loe Niet meer actief

ja maar je moet ook al je gegevens invullen, inclusief adres, ik vind dat niet zo.......krijg je vast weer allerlei reclame thuis.

13. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Nee hoor ;) Ik heb wel eens wat naar Quinny gestuurd (zelfde bedrijf.... Dorell) en ik heb nooit wat thuis gehad hoor.
    Prima service daar!

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Sorry heb niet de hele discussie gevolgd, was nogal lang nl. Maar zag je vraag voorbij komen of het heel lastig is met gordels te werken..

Wij hebben de easyfix in mijn man zijn auto en in mijn auto met gordels. Als je eenmaal de easyfix gewend ben wil je ws idd niets anders meer. Maar met gordels gaat ook na een beetje oefenen prima. Ik zou voornamelijk voor de veiligheid een isofix systeem kiezen als je die optie hebt (in mijn auto zitten de haakjes helaas niet). Ik zou trouwens voor je wat besluit te doen eerst checken of de haakjes er wel echt zitten. Soms staat er dat een model ze heeft, maar in sommige gevallen zitten ze er niet in (misschien een tijdje als optionele assecoire geweest?).
    Succes met je keuze en maak het jezelf niet te moeilijk, helaas is het maar voor een paar maandjes (hier de volgende stoel al moeten bestellen)...

15. Loe

Loe Niet meer actief

ja mijn man zei al: joh we hadden zulke koopjes haha, het zal vast wel wennen. We zullen het vanzelf merken.

Ik heb even een nieuw topic geopend over de taxi citi en de mila. Misschien bevalt de ene beter dan de andere.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben geen easybase of easyfix en het gaat prima. Ik snap dat een easybase wel handig is, maar gedoe met gordels, ik vind het wel meevallen.

Deel Deze Pagina