Hallo allemaal, Ik heb besloten geen borstvoeding te gaan geven, is voor mij gewoon niet weggelegd. Nu vraag ik me het volgende af: ik heb 2 flesjes van het kruidvat, 2 nubby flesjes en 1 van volgens mij de zeeman. Kan ik gewoon alle flesjes gebruiken (zijn allemaal met spenen vanaf de geboorte) of kun je beter 1 fles aanhouden, weet niet of het verwarrend wordt voor de kleine kwa de verschillende spenen? Wat denken jullie?
Ik zou het toch voornamelijk bij 1tje houden, maar het is alleen even kijken welke hij of zij 'pikt'. Sommige flesjes willen ze niet uit drinken.
ja toen ik overging op de fv, gebruikte ik altijd avent flesjes! zijn me goed bevallen, dus denk dat ik het deze keer na de bv ook ga gebruiken. ik zou het ook bij 1 soort houden.
Als je wisselt met flesjes, heb je meer kans op krampjes, aangezien de een toch anders drinkt dan de andere! Ik zelf vind Avent het fijnst!
Mijn zoontje drinkt ook niet uit elke fles (gekolfde melk dan...). Ik had bv. een Nuby flesje; moet hij niks van weten. Uit de Avent fles drinkt hij wel erg goed!
Ik zou het ook bij 1 flesje houden. De meest gebruikte is de difrax fles. Ik vind em zelf ook erg fijn. We waren begonnen met avent maar de overgang van speen 1 naar 2 is erg groot. Zo erg dat hij het flesje binnen 2 minuten leeg had en dus heel erg buikkrampen kreeg. Difrax heeft dit niet. Het is ook een bekent euvel van avent. (in mijn omgeving tenminste)
Ik had bij dochter voor Avent gekozen, maar ze kon er echt niet uit drinken. Bij haar overgestapt op de Dodifles. Zonde want ik had zo`n startersset gekocht. De dodifles is niet meer in het assortiment en ik heb nu gekozen voor Difrax. Ik heb ook nog een Nubyfles uit een doos. Ik heb 2 nieuwe speentjes gekocht, dus nu kan ik rustig uitzoeken wat de kleine fijn vindt drinken. En dan koop ik van het favoriete merk wat meer flesjes en spenen.
Jep.. het al bekende flessen topic... Hoe stellig ik er van overtuigd was dat mijn dochter uit de Difrax fles zou gaan drinken, was in de praktijk wel anders!!! Ze kon niks worden met deze fles, met kersenspeen small ging het VEEL TE SNEL..en met de Dental speen kreeg ze er niks uit... Toen avent fles geprobeerd van een vriendin.. weer niet goed... Toen aan het googlen gegaan en ben uitgekomen op de dr. Brown fles... WAT EEN SUPER FLES!!! Kan niet anders zeggen. Deze fles is speciaal tegen kolieken (de difrax ook, mits er goed van gedronken wordt en dit deed mijn dochter niet uit deze fles!)Dr.Browns Uiteindelijk drinkt ze nu ook uit de Difrax fles met medium speen en een goedkope kruidvat fles met 2 gaatjes... Maar in het begin was het echt even zoeken, want dan zijn ze nog veel gevoeliger voor krampjes en de hik.
Wij hebben goede ervaringen met de Avent fles en S-fles (van Difrax volgens mij). Kruidvat heeft de Avent aardig goed nagemaakt en dat scheelt een hoooop in de prijs.
Voor mijn babyuitzet heb ik 1 flesje van Avent en 1 flesje van Difrax gekocht. Als de baby er dan is kijk ik welk flesje het beste "aanslaat".
wij hebben altijd de difrax S gebruikt en gaan dat nu ook weer doen, als de kleine er weer goed uit drinkt dan tenminste Gebruikt voor gekolfde melk en poedermelk
Hier idd ook alleen de avent, heel blij mee.. Vooral dat je ze later om kunt bouwen. In het begin dacht ik wat zonde van die kleine flesjes, ik heb ze bijna niet gebruikt, maar nu gebruik ik ze weer volop met de set om ze om te bouwen naar tuitbeker (voor sap en water).