Iemand ervaring met uitwasbare zoogcompressen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Scooter84, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met uitwasbare zoogcompressen? Ik heb soms al wat last van lekkende borsten, dus ben een beetje aan het bekijken of ik al iets hiervoor ga aanschaffen. Het is momenteel nog niet zo erg dat heel mijn bh vol zit zeg maar, maar er lekt af en toe een druppeltje.
    Zijn uitwasbare zoogcompressen fijn of juist niet? Ik ben op zoek naar ervaringen :)

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb ze van babbaboe. Ik vind ze erg fijn!

3. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik had ze van little lamb van bamboe. Vond ze heel fijn maar lekte ook niet heel veel dus weet niet hoe t dan is

4. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik heb er een paar gekocht voor de 1e zwangerschap. Een paar setjes via Ali en een paar hier in nederland (ben zo snel even de naam kwijt).
    Helaas was mijn productie zo veel dat zelfs 2 setjes tegelijk het niet vol hielden tussen de voedingen.. zelfs een gastendoek kreeg het niet verwerkt..
    Maar de kans dat dat gebeurd... ik vind overigens wel dat de wasbare fijner aanvoelen dan de wegwerp dingen..

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Had ze van Medela. Wel handig alleen mn wasmachine bijna vermoord ermee.. doe ze dus altijd in een lingeriezakje. Vond ze prima.

Wat helemaal fijn werkt zijn lilypadz!

6. Louloute

Louloute Niet meer actief

Yep vind Ze vƩƩl fijner dan die wegwerp dingen!
    Ik had zE van nuk geloof ik. Van katoen. Is mij prima bevallen! Had een setje van 6, maar was eigenlijk niet genoeg want moest best vaak wassen. Ga nog zo'n setje maken :) of twee :D
    als je een beetje handig bent met de naaimachine ben je zo klaar :)

7. Kleuterjuf

28 jan 2013
    38
    0
    6
    Kleuterjuf :)
    Zuid-Holland
    Lilypadz werkten bij mij dan weer totaal niet. In het begin gebruikte ik de wegwerp van Natusan, en later (toen ik minder lekte :D) ben ik over gegaan op de wasbare van Maijat (www.myllymuksut.com).

8. Sereh

Sereh Niet meer actief

In het begin ook de wegwerp van Natusan. Toen m'n productie stabiliseerde ging ik over op de wasbare van Imse Vimse. Die hoop ik bij een volgende ook te gebruiken...

9. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Hoe maak je die dan precies? Wat voor materiaal gebruik je?
    Had bij de eerste echt een enorme productie dus ging in no time door de weg werp compressen heen. Zelf maken lijkt me eigenlijk best een optie (als ze al dat gelek aan kunnen tenminste)

10. Louloute

@gouda82
    Ik had rondjes stof uitgeknipt (een glas nagetekend), een van zachte tricot stof van 100% katoen, middenlaag van badstof en buitenlaag van dikker katoen met leuke printjes. Daarna met overlock afgewerkt/aan elkaar genaaid. :)
    Ipv badstof kun je ook bamboe doen (1-2 lagen) dan neemt het nog meer op. :)

11. Louloute

12. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Top, Dank je wel!

13. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik heb maar heel kort bv gegeven, maar was erg blij met de wasbare kompressen.
    Schoonzusje heeft ze nu in gebruik en is er ook blij mee.

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
  15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Pul is een ademende maar waterdichte stof. Zelfde als waar de meeste overbroekjes voor wasbare luiers van zijn gemaakt.

Ik heb nog geen ervaring met wasbare compressen, heb er deze week een aantal besteld op ali.

16. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja! Daarom leek het mij juist een fijne toevoeging! Welke heb jij besteld op ali als ik vragen mag? Mag ook via pb hoor.

17. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Heb gewoon 2 setjes besteld. Eentje van 10 compressen voor 6 euro nogwat, en eentje waar 12 in zitten voor 7 nogwat. Wel met pul.

Ik heb gewoon gekozen op basis van aantal en prijs en gekeken naar de reviews. Kan vanuit de app geen linkje kopiƫren.

Heb ze daar besteld omdat ik ze bij Nederlandse webshops best duur vind. Voor die 14 euro wat ik er nu aan uit heb gegeven wil ik het risico best nemen dat het niks is.

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja, zo denk ik ook. Ik las net wel lovende reviews bij sommige producten. Dat beloofd wat!

19. Louloute

Persoonlijk wil ik alleen 100% ademende stoffen, bij pul heb ik toch mijn twijfels. :) lijkt me erg broeierig. Ook al zeggen ze dat het ademt :)

20. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hey, wat goed dat je nog reageert.
    Vandaar dus.., geen pul. Naja, ik denk dat ik gewoon van alles wat bestel, dan zie ik wel wat mij beter bevalt uiteindelijk. Ik. Ind de grdachte aan stof al veel fijner dan die maandverbandachtige wegwerpdingen. Erop vooruit gaan doet het dus altijd.

Deel Deze Pagina