Wij hebben een kinderwagen van stokke gekocht. Ook een isofix zodat de autostoel gemakkelijk en veilig in de auto kan worden gemonteerd. Nou hebben we twee auto's en ik wil eigenlijk ook voor de andere auto het isofix systeem echter zijn deze erg kostbaar. Wie weet of ik via marktplaats gewoon een isofix voor maxi cosi kan kopen en deze ook op de stokke past?? Hoor graag jullie ervaring....
Isofix zijn de haken zelf in je auto. Die zijn universeel... Je bedoeld een familyfix?! Of easybase?! Dat is wel even wat anders dan isofix.
Denk dat je wat termen door de war gooit. Isofix is het systeem wat in je auto zit en op bijv een easybas of familyfix van maxicosi. Blijkbaar ook op die van stokke. Je hebt dus een base met isofix voor de stokke stoel? Op een base van maxicosi passen alleen stoelen van maxicosi zelf.
Dan heb ik het indd fout genoemd. Ik bedoel of het systeem dat je in je auto zet universeel is, dus ook standaard voor een stokke gebruikt kan worden.... Al die benamingen ook
Ik zou ff oppassen met de base die op de isofix gaan. Volgens mij kan je niet ongestraft alles op een family fix zetten of een easybase. Toen wij de isofix kochten werd aan ons ook gevraagd welke maxi cosy wij hadden, omdat er blijkbaar twee verschillende waren. Overigens zou ik persoonlijk een isofix niet tweedehands kopen, of iig niet van vreemden. Net zoals je een maxi cosy niet van vreemden moet overkopen. Het is zo essentieel dat dat ding zijn werk doet, en dan weer je niet wat er mee gebeurd is.
De familyfix en easyfix zijn echt alleen geschikt voor bepaalde types van maxicosi. Voor de stokke zou je even moeten googles of voor jouw type een base voor de isofix beschikbaar is. Ik heb al wel een base gevonden die geschikt is voor de stokke izisleep, zie link Stokke Isofix base voor Stokke® iZiSleep Maar ook voor stokke geld dus dat het afhankelijk is van het type autostoel dat je hebt.