Conflicht betreft nieuwe kinderwagen, wat zijn onze rechten

Discussion in 'De babyuitzet' started by Madam1983, May 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18
    Lieve allemaal.

ik ben benieuwd naar het volgende.
    Afgelopen dinsdag hebben wij onze nieuwe kinderwagen ontvangen.
    Wij zijn van mening dat hier een produktie fout in zit.

De reiswieg is dmv ritsen in elkaar gezet en dit ging direct al heel stroef.
    Bovenop de reiswieg zit een dekje, deze was al bijna niet dicht te krijgen.
    Het staat bol waaruit al blijkt dat het niet zo hoort te zitten.
    De rits aan de ene kant staat helemaal omhoog en aan de andere kant kun je hem niet helemaal dichtkrijgen omdat je daar nu een stuk te kort komt.

De kap die er boven op zit, die verhouding klopt ook niet.
    Aan de ene kant steekt deze een heel stuk uit over het frama, aan de andere kant kom je juist een stuk te kort en zit hier dus een gleuf.

Uiteraard hebben we dezelfde dag nog een klacht ingediend.
    Na een aantal dagen kregen wij het verzoek om met de wagen terug te komen.
    Echter, de dichtstbijzijnde vestiging is voor ons op 60 kilometer afstand gelegen.
    Daarnaast geven zij al aan dat zij op voorhand van mening zijn dat dit geen produktie fout betreft maar dat we niet kunnen verwachten dat een kinderwagen geheel symetrisch is.
    Het is een wagen van bijna € 1100,-, volgens mij mogen we dan verwachten dat alles klopt en in de juiste verhouding is?

A.s. maandag zal er wederom telefonisch contact zijn maar ik ben benieuwd of mensen hier, helaas, ervaring mee hebben of wellicht weten wat onze rechten zijn?

Hebben we recht op een nieuwe wagen?
    Of kunnen we de koop alsnog ontbinden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Je hebt misschien wel recht op reiskostenvergoeding. Hadden wij een paar jaar terug bij Ikea toen ze iets verkeerds meegegeven hadden en we daar thuis achter kwamen.

Plaats anders even foto's zodat we kunnen meekijken. Kan je de foto's anders ook naar de winkel mailen?

3. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ja voor die 1100 lijkt me wel dat je een goede wagen verwachten mag!
    Mijn wagen is nieuw 750,- en wel symmetrisch. .. Wat een onzin!
    Ik zou toch maar de winkel gaan! Zeker voor zo'n bedrag! Maar wel eenmalig, tenzij je idd je reiskosten vergoed krijgt!

4. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18

Ik hoop dat jullie het zo een beetje kunnen zien.
    Eerste foto is misschien niet heel duidelijk maar krijg ik helaas niet beter. Linkst helt het er over heen, rechts komt dus een stuk te kort.

We hebben de foto's direct gemaild naar desbetreffende winkel maar zij zagen het probleem eigenlijk niet.
    En als we vonden dat het anders was moesten we inderdaad langs komen.

5. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ik zie geen foto maar komt mogelijk doordat ik via mijn telefoon kijk?

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik kan je bestanden niet openen.

Als ze persé willen dat je langskomt en ze geven aan dat het inderdaad niet goed is, zou ik om een reiskostenvergoeding vragen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Misschien kan je de foto hier uploade?

8. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18
    Jammer dat ze niet zichtbaar zijn voor jullie. Ik kan ze zelf namelijk wel zien.

Dat is zeker een idee.
    Maar hebben jullie een idee wat ons recht is in dit geval?

9. Iris balk

Iris balk Actief lid

Apr 12, 2014
    159
    1
    0
    Fotos kunnen niet geopend worden,maar ik neem aan dat je gewoon ook 2 weken de tijd hebt en misschien wel vanaf datum dat je uitgerekend bent.
    Ik liet het hier ook niet bij zitten veel geld voor een wagen en dan moet je er zeker 200% achter staan anders blijf je je eraan ergeren.
    Neem aan dat de winkel dat ook wel begrijpt ;)

10. Madam1983

Madam1983 Actief lid

Aug 24, 2014
    209
    10
    18
    Zo wel te zien?

Attached Files:

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Foto's staan in je mail daarom zien wij het niet.

Beter is hier even uploaden :)

12. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

Sep 10, 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    En anders gewoon retourneren, daar heb je sowieso recht op! En dan de kinderwagen ergens anders kopen als de service zo slecht is!

13. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Volgens mij heb je sowieso twee weken na aankoopdatum de tijd om kostenloos te retourneren. Ik zie adhv je foto's niet duidelijk wat er aan scheelt. Maar de service van die winkel klinkt belabberd. Als ik jullie was zou ik naar die winkel gaan (60km rijden nu voor lief nemen), wagen terug brengen en geld terug eisen. Als het even kan ook de reiskostenvergoeding erbij. Desalniettemin liever 20 euro benzinekosten down the drain dan 1100 euro voor een kinderwagen.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik zie wel wat je bedoelt, alleen bij de tweede foto zie ik niet wat het is ;). Snap wel dat je voor dat geld wel alles helemaal netjes wil. Ik zou even bij babywinkels in de buurt kijken bij dezelfde wagen of daar dezelfde fout in zit. Zo niet, een foto ervan maken en naar de winkel, of nog beter, het merk van de kinderwagen mailen. Als je wel dezelfde fouten ziet, tja dan houdt het op denk ik.

15. sierra

sierra Actief lid

Jul 22, 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik zie wat je bedoeld, ik zou idd ook even langs de desbetreffende winkel gaan. Wij krijgen einde van deze maand ook het zelfde merk kinderwagen binnen, dus wil je even laten weten hoe het verder afloopt?

16. Rozaly

Rozaly Bekend lid

Apr 26, 2011
    736
    0
    16
    Had al even gereageerd in een ander topic, maar bij de winkel is een mankement met het wiegdekje bekend. Hebben ze toevallig gisteren verteld, dit is verbeterd en bij de nieuwe wagens zit een ander wiegdekje. Misschien hebben jullie nog een wagen van de 1e lichting.. Zou dit ook zeker niet accepteren. Wat ook zeeeer goed werkt is een (netjes) bericht op Facebook. Vaak zijn bedrijven dan een heel stuk behulpzamer.
    Als er een fout in een product zit, mag de consument geen kosten maken om dit in orde te krijgen. Dus volgens mij kun je ze vragen om reiskosten te vergoeden. Of vragen of er iemand bij jullie langs kan komen..?

17. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Je hebt zelf voor de winkel op die afstand gekozen, dus je wist van tevoren dat als er iets mis zou zijn (of iets terug had willen brengen oud) wat de te overbruggen afstand is. Ik zou het rijden dus voor lief nemen en gewoon teruggaan.

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik zou de wagen gewoon terug brengen en je geld terug vragen.
    Zou al geen vertrouwen meer hebben in die winkel als je zo'n belabberd antwoord krijgt :(

Onze kinderwagen kostte nieuw 399 Euro en die is toch echt volledig symmetrisch!

19. lemontree

lemontree Niet meer actief

Nou zou wat zijn zeg. Ook hier is de dichtsbijzijnde babywinkel op 55 kilometer afstand. Moet dan zeker alles maar op de gok online bestellen?

Ik zie wat je bedoeld inderdaad en zou dat zeker niet accepteren. Na zo'n antwoord zou mijn vertrouwen in de winkel ook weg zijn. Voor zo'n dure wagen mag je op zijn minst verwachten dat alles past en soepel gaat. Ik zou hem terug brengen en elders bestellen.

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat het probleem is.

De winkel vraagt je om langs te komen zodat zij het probleem kunnen zien. De foto's vind ik (nog) niet echt duidelijk dus ik snap volkomen dat ze zelf willen constateren dat het inderdaad niet klopt of dat het wellicht verkeerd in elkaar gezet is.

Dat de winkel op die afstand zit, daar hebben jullie voor gekozen.
    Mocht het inderdaad blijken dat er een productie fout is kan je het altijd nog over de reiskosten hebben maar je kiest toch zelf een babywinkel op die afstand.

Share This Page