E. eet niet graag brood, enkel als er hagelslag of chocopasta op is. Ligt er iets anders op, dan duwt ze haar bord weg (of ze smijt hem op de grond). Wat ze wel eet: Pap Droge crackers Bananenpannenkoekjes Tosti Sandwiches We willen natuurlijk niet dat ze iedere dag chocopasta eet. Hebben jullie nog wat (liefst gezonde) alternatieven? Ze is de laatste tijd wat ziek geweest en wat afgevallen. Dus we hebben liever dat ze terug op gewicht komt ipv onze wil doordrijven, want fruit gaat ook niet goed binnen, dat proberen we aan te vullen door knijpfruit rond 10u. Warm eten eet ze wel altijd heel goed. Ze is nu net 17 maanden. 8u30 boterham en melk of bordje pap 10u knijpfruit (als ze thuis is, niet in de opvang) 12u warm eten 15u30 fruit + yoghurt 18u boterham oid 19u soms nog eens melk Soms is warm eten en boterham omgewisseld.
Je zou twee keer op een dag warm eten kunnen geven. Of pasta salade met extra avocoda en ei. Of gewoon avocado en ei. Omelet Gebakken vis Smoothie met fruit yoghurt en havermout Gezonde muffins Bananenbrood/cake. Gezonde worteltaart als lunch.
Ik zou ook voor 2 keer warm eten gaan. Of een lekker soepje (eventueel met brood om in de soep te dippen)
Doen jullie dan verse soep, of uit een pak? @Roty bedankt, zie daar wat dingen in staan dat ik haar misschien wel verkocht krijg
En zelf chocopasta maken, cacao boter . Smeerboter mengen met wat cacao. Vond ik vroeger heerlijk! En niet zo heel ongezond, boter smeer je al, alleen een beetje cacao erbij (en daar zijn ook wel gezondere varianten van).
Soep maak ik laatste jaren zelf, vind soep uit pak veel te zout. Een nadeel als je al jaren lang haast zoutloos eet ivm kleine kinderen. Ik gebruik bouilionblokjes met minder zout. En wat meer kruiden. Een simpel soepje is bijvoorbeeld courgettesoep, ui, courgette aanbakken, bouillon erbij, en room erbij. Courgettepannenkoekjes zijn ook lekker, kan als lunch of diner. Rasp een courgette, 2 aardappels, bieslook erbij (mag uit potje), 2 of 3 eieren en 75 gram volkoren bloem. Als wij dit ook eten als avondeten doen we er voor ons zelf nog gerookte zalmreepjes in. Dit is goed een paar dagen te bewaren in de koelkast. Die tip van cacoaboter is een goede.