Wel erkend, maar recht op gezag?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door sabinevsx, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabinevsx

sabinevsx Lid

11 jun 2014
    20
    0
    0
    Solliciteren :)
    NULL
    Beste dames (en heren),

Sinds mijn dochter 6 weken oud was, ben ik bij mijn ex weggegaan.
    ( hij is een luie donder, kan niks en wil wel alles van mij claimen )

Maargoed, nu woon ik tijdelijk bij mijn ouders (de lieve schatten, maar goed dat mijn moeder al een babykamer had!) omdat ik geen urgentie heb bij de woningbouw. Nu wachten totdat ik er wordt uitgeloot.

Nu is het zo dat mijn ex niks meer van zich heeft laten horen ( woont overigens 200 meter hiervandaan) Stel dat hij wel weer contact met zijn kind wil, kan hij dit zomaar regelen ergens? Ik weet toevallig dat hij gezag kan aanvragen bij de rechtbank, maar daar stem ik niet mee in. Hij is een waardeloze vader, en ook nog eens gevaarlijk voor de gezondheid van mijn kind.

Ik zou heel graag willen dat ik de achternaam en erkenning terug kon draaien. Dit is mogelijk, maar dan moet ik 5 jaar alleen de zorg op me nemen van mijn dochter. Maar daar staat wettelijke ouders, maar hij is toch geen wettelijke ouder nog ? Of wel ?

Ik weet het even niet meer. pff wat een geregel zeg !

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe zou jij moeten instemmen om hem gezag te geven wanneer hij dat zou willen. Geef jij om wat voor reden dan ook geen toestemming voor het gezag, dan zal hij via de rechter om vervangende toestemming moeten vragen.
    Het ligt er aan welke redenen jij dan aanvoert om hem niet het gezag te willen geven of de rechter met jou mee gaat of dat deze alsnog zegt dat de vader gezag zou moeten krijgen.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hij is wel degelijk wettelijke ouder, want hij heeft het kind erkend. Dat hij geen gezag heeft is een ander verhaal. Maar erkennen = juridisch ouderschap.

Deel Deze Pagina