Is er iemand die verstand of ervaring heeft in het isoleren van een woning? Wij wonen in een hoekwoning en willen de spouwmuur isoleren.Zowiezo ad westkant (zijkant) maar wellicht ook voor en achter. Ook willen we de kruipruimte isoleren (onder gang en keuken) Ik las dat je bij 2 isolerende maatregelen subsidie kan krijgen. Klopt dit? Hoe werkt dat? En wat zou het gaan kosten?
Wij hebben onze spieren laten isoleren met van die korrels en lijm. Vrijstaande woning uit 58 viel ons erg mee qua prijs. Werd toen (2012/2013 geloof ik ) vergoed voor 1/3 deel tot een max van 500 euro. We hebben er zo'n 1200 voor betaald. Gewoon meerdere bedrijven in de buurt laten komen voor een prijsopgave. Niemand kan zeggen wat dat bij jou gaat kosten dat ligt natuurlijk ook helemaal aan de oppervlakte etc. Wij hebben er iig nog geen moment spijt van gehad.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/duurzaam-bouwen-en-verbouwen/vraag-en-antwoord/subsidie-isolatie-huis Hier staat veel informatie op! Ik weet de stappen niet precies, wij zijn ons ook nog aan het oriënteren maar je hebt in ieder geval een offerte nodig van het bedrijf dat de isolerende maatregel gaat uitvoeren.
Wij hebben ook een hoekwoning en wilden een paar jaar geleden de zijmuur laten isoleren. Toen kregen we dus te horen dat er isolatiemateriaal in de spouw zat, en om dat te laten verwijderen zou dat 1000 tot 2000 euro extra kosten (afhankelijk van of het in 1 of 2 dagen lukte). Hebben het inmiddels nog niet gedaan, al willen we het eigenlijk wel doen deze zomer.
Wij hebben het recent laten doen. Spouwmuren en kruipruimte. Het bedrijf deed de subsidieaanvraag voor ons. Prijs hangt van veel factoren af, onder andere ook de dikte van de spouwmuur en het soort isolatie. Vraag vooral bij verschillende bedrijven offertes, want het prijsverschil is enorm onderling viel ons op.