isoleren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tifa, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het antwoord zo niet vinden op internet, de verloskundige heeft er verder niks over gezegd maar ik vraag het me toch af.

wij hebben een stuk bij het huis aan en deze muur moet geïsoleerd worden, dit moet snem gebeuren omdat de keuken binnenkort geplaatst word.
    nou heeft mijn vriend ineens een ontsteking aan zijn arm en kan zij arm niet meer bewegen.

Is het schadelijk om tijdens de zwangerschap te isoleren? En dan bedoel ik die isolatie platen er tussen re proppen? Schuimwol oid heet dat geloof ik of rockwol.

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik weet geen zeker antwoord, maar het lijkt mij dat het wel kan. Wel natuurlijk je armen en handen goed beschermen, anders ben je niet blij. En ik zou dan een mondkapje dragen, omdat er wel veel (fijn)stof vrij komt met dat soort klussen!

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Is er niet iemand die jullie daar bij zou kunnen helpen?

Ik heb verder geen idee of het schadelijk is of niet.

4. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Schuimwol geef toch uitslag bbbrr lijk me niet gezond iemand in de omgeving wie het kan doen?

5. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Hier een redelijke verbouwingsexpert ;) je kan prima zelf isoleren maar je moet wel goed op de veiligheid letten. Koop een serieus mondkapje (die kosten wel wat geld, maar daar moet je niet op bezuinigen), goede handschoenen, een bril en lange kleding. (Meer ivm die irritante jeuk) Ook moet je zorgen voor een goede ventilering.

Omdat er kleine glas of steenwoldeeltjes in het isoleermateriaal zitten heb je kan dat je het kan inademen of als het op je handen zit en je eet een broodje dat je ze per ongeluk op eet.

Heb tot week 15 zelf geisoleerd, nu vind ik trapje op trapje af echt te zwaar! Luister naar je lichaam en zorg voor goede bescherming.

Veel olezier met de nieuwe keuken

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Goede veiligheidsspullen in huis halen en oppassen. Liever iemand anders laten helpen.

Voor de zekerheid even langs de vk.

7. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb het vanmiddag gedaan met lange kleren inderdaad, helaas geen mondlapje want daar ging het gewoon onder en tussendoor.
    wel alle ramen open en ik was ook binnen 3 kwartier ongeveer klaar.
    Hoop dat het niet schadelijk is geweest!

8. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet weten waarom dat wel schadelijk zou zijn. Wat denk je dat je verder inademt zonder dat je erbij stilstaat?
    Ik heb tijdens deze zwangerschap gyproc geplaatst en dus ook isolatie gebruikt. Verder heb ik behangen, geschilderd, laminaat gelegd,..
    Ik lak ook nog lustig mijn nagels, ga af en toe onder de zonnebank en laat regelmatig mijn haren kleuren.
    Voor zover de gynaecoloog het kan zien, ziet mijn baby er doodnormaal uit..

Deel Deze Pagina