Te warm onder de zonnebank?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door IJsthee, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ik heb zojuist een kwartiertje onder de zonnebank gelegen, dacht dat het zou kunnen aangezien de UV straling in principe geen kwaad kan. Maar m'n stuitje werd dus enorm heet (ben er toen ook uitgestapt maar denk dat het dus echt wel een paar minuten erg heet is geworden op dat plekje). Toen ik net thuis kwam (half uurtje later) was m'n temp 37,8, na tien minuten 37,7.
    Kan dit kwaad denken jullie? Ik weet dat ik er nu niks meer aan kan doen en doe het nooit weer, maar maak me nu echt zorgen of het kwaad kan :(

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Nee kan geen kwaad hoor anders kan je ook nooit koorts hebben :)
    Je bent nog niet eens 4 weken de meeste weten t dan nog niet eens haha

Zou wel tot na 12 weken wachten met weer gaan.
    Je huid kan zo anders reageren
    En ze weten niet zeker of t tot 12 weken 100% save is maar met nog geen 4 weken zou ik me niet te druk maken

3. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem aan van niet, er gaan ook zoveel mensen op vakantie naar een warm land...

4. Rainbow86

Rainbow86 Lid

29 dec 2013
    45
    0
    6
    Vrouw
    Ik ging voor mijn zwangerschap 2x in de maand. Heb van de week de verloskundige gevraagd. Ze zei dat ik gewoon mocht gaan. Dat ik alleen even moest opletten met opstaan omdat je bloedvaten wat wijder zijn en je dus was duizelig kan worden. (Heb een lage bloeddruk) Heb zelf wel besloten dat ik iets minder lang ga dan ik voorheen deed.

5. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Dat je stuitje heet word komt van het zweten. Daarom hebben de meeste mensen die regelmatig naar de zonnebank gaan ook een 'wittere' vlek op hun stuit.

Je mag tijdens een zwangerschap wel onder de zonnebank maar met mate.

6. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties dames :)

Ik hoop dat het in de baarmoeder niet te heet is geworden, maar het was ook maar een paar minuten dus hoop echt dat het meevalt.

7. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik werk zelf in een zonnestudio en je kan gewoon (met mate) zonnen, wel moet je oppassen voor een zwangerschapsmasker, je kan dan van te voren factor 50 op je gezicht smeren. En ik leg zelf een handdoek over mijn buik, als extra bescherming, gewoon puur voor mijn gevoel.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Tot de 14 weken wordt het wel afgeraden aangezien je een kunstmatige koorts kan creeeren. Idem dito sauna.
    Daarna enkel gevaar voor zwangerschapsmasker, en vanaf 25 weken kunnen ze licht zien geloof ik dus zou dan een handdoek over je buik leggen..

9. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Nou er zijn heel wat andere verhalen omtrent de zonnebank gebruiken tijden je zwangerschap. Ik ben echt een zonnebank gek en nee ben heus niet zo Oranje gekleurd maar hou er wel een mooie bruine gloed aan over. Ik dacht dus eindelijk na 13 weken de zonnebank eens te bezoeken heb het toch gevraagd en de medewerkster achter de balie adviseerde mij toch niet te gaan omdat het gewoonweg te heet voor de kleine is. Wat ze me wel kon aanbieden is een gezichtsbruiner die niet gericht op je buik is misschien ook een alternatief?

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik ga van de zomer ook gewoon in bikini liggen hoor dus van licht en warmte krijgt hij toch wel last

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ging ook wekelijks naar de zonnebank maar ik dacht dat dit tijdens een zwangerschap niet goed was? Ik ben nu weer helemaal wit geworden en ik vind het verschrikkelijk! Als nu blijkt dat ik wel kon gaan dan baal ik echt...

12. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ben al 6 x geweest, heerlijk
    Alleen smeer ik nu me gezicht in

13. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Ik ging eerst super fanatiek onder de zonnebank. maar nu word dit door me vk afgeraden. dit omdat de temperatuur in de baarmoeder kan oplopen je een zwangerschaps masker kan krijgen..

14. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zit nu ook lekker in het zonnetje. Mn buik wordt wel erg warm en vraag me ook af of dat geen kwaad kan. Mn gezicht heb ik ingesmeerd en is onder de parasol. Mn moeder zei in ieder geval dat het geen kwaad kon hahaha die waarschuwt alleen maar voor een zwangerschapsmasker.

Deel Deze Pagina