Vliegen met baby ryanair

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Shafra, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Wij gaan over 2,5 week voor het eerst vliegen met onze kleine man...spannend! :D reis is vorig jaar januari al geboekt, we gaan met mijn familie naar Spanje, dus kleine aap was nog niet in de picture ;)

Nu is het zo dat we weten dat je met kinderwagen tot aan de gate mag. Maar er staat wel "inklapbare" kinderwagen.

Heeft iemand ervaring met ryanair? Wij hebben een joolz day en is uiteindelijk wel inklapbaar, maar dat is een flinke koffer. We hebben namelijk de bugaboo transsporttas waar de wagen in past. Mag deze tot de gate? Of moeten we die al inchecken??

En hoe gaat t met voeden? We hebben al gehoord dat je t beste je baby kan voeden met stijgen en dalen. Kunnen ze warm water daar geven? Denk namelijk niet dat je het zelf mee mag nemen....

Als er nog tips zijn, graag!! ;) we zitten pas net in de luiers, haha...dus alles is nieuw!!

Bedankt!

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Heb je hier wat aan??
    REIZEN MET EEN BABY? | Veelgestelde vragen | Ryanair

Wat is weet van ryanair lagen de wagentjes inderdaad bij de aankomst klaar op de grond en werden ze vooraf door de mensen klaargezet bij de trap, maar dit waren altijd wel van die paraplu buggys

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Heel eerlijk? Ik moet er niet aan denken om met jonge kinderen/een baby te moeten.vliegen met Ryanair. Wij vliegen regelmatig met Ryanair en voor korte vluchten zonder de kinderen vind ik het acceptabel (gelet op de lage kosten), maar met kinderen/baby's zou ik het afschuwelijk vinden.

Weinig ruimte, ongeorganiseerd, propvolle vliegtuigen (leuk icm de toch al gebrek aan ruimte). Een ding scheelt, wel vaak rumoer aan boord dus een onrustige baby valt niet meteen op.

Ik vind dat er erg weinig ruimte aan boord is dus zou niet weten hoe het met een opgevouwen Joolz zit.
    Wij kiezen voor vluchten met de kinderen heel bewust voor andere aanbieders. Iets kindvriendelijker, netter, ruimer.

Ik hoop dat jullie een betere ervaring zullen krijgen met Ryanair!

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #4 Meijtje, 1 mei 2014
    Laatst bewerkt: 1 mei 2014
    We hebben een aparte kinderwagen gehaald xadventure active, zolang de kinderwagen aan de voorwaarden voldoet, let op het aantal kilo's! Kun je deze meenemen tot aan het vliegtuig. Bij het trapje aan de voorkant van het vliegtuig inklappen en klaar ben je. Tot nu toe krijgen we de kinderwagen op de bagageband terug.
    Ook bij Ryan air. Het staat goed omschreven in de voorwaarden, even opzoeken bij ze. Bij ons werd het niet bij het trapje neergezet bij aankomst.

Reizen met Ryan air en kinderen vind ik wel ok. We zijn niet zo groot dus scheelt en met genoeg geluid aan boord, is het huilen niet zo erg.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.819
    2.678
    113
    Wat leuk dat jullie naar Spanje gaan. Als je zelf een beetje relaxed bent is het geen probleem. En je hebt je familie om je te helpen als het nodig is. Een kinderwagen moet je inderdaad al afgeven bij de balie, en daarna is een draagzak of draagdoek erg handig. Voor een paraplubuggy is je kindje nog te klein. Ik heb tips over vliegen met babies, inpaklijsten en tips over babyvoeding etc op mijn website staan: Reizen met kinderen - Kids Travel Service

Fijne vakantie alvast!

6. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt vast voor alle tips! Reden dat we met ryanair vliegen komt natuurlijk door de prijs. We gaan met 14 man vliegen en vaders betaald ;) maar mij maakt het niks uit, het is maar voor 2,5u en we vliegen vanaf Maastricht.

we hebben idd een draagzak, al bij voorbaat in huis...altijd handig om handen vrij te hebben. Onze kleine man is dan 16 weekjes, dus slapen komt wel goed. We gaan morgen voor de zekerheid Ryanair bellen, dan weten we t allemaal zeker. Maar sommige tips zijn nog steeds erg nuttig! Dus alles is en blijft welkom...

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Heb je wel vermeld dat je een baby meeneemt?
    Aangezien het al eerder geboekt is..

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben met Ryanair gevlogen naar Parijs en het is ons prima bevallen met ons toen 8 maanden oude zoontje.

Ik had warm water meegenomen en dit was geen probleem zolang het maar in de babytas zit, ik had ook een flesje koud water meegenomen voor de zekerheid. Mij is uitgelegd dat zolang je alles in de babytas doet het ook snel te controleren is of het "klopt".

Normaliter mag je alleen een volledig inklapbare kinderwagen (paraplubuggy) meenemen tot de gate. Een Joolz is niet volledig in 1 deel inklapbare buggy en zal waarschijnlijk als bagage al eerder ingecheckt moeten worden.
    Nu zijn er altijd uitzonderingen maar ga hier niet vanuit.

Draagzak is super handig tijdens het vliegen, zeker met van die korte stukjes. Gebruik je een ergonomische draagzak? Dan is het voor je baby nog lekker ook :).

Veel plezier!

9. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier geen ervaring met Ryanair. Ik wil alleen even kwijt dat ik het heel goed vind dat je een transportkoffer meeneemt voor de kinderwagen. Wij kwamen met de KLM na 9 uur vliegen met baby en ik 24 weken zwanger aan op onze bestemming. De kinderwagen lag idd in de gate, alleen ontbraken er een paar wielen. Daar sta je dan met baby, dikke buik, 2 koffers een reistas en een kinderwagen waar je niks meer aan hebt. Terug in NL werd de hele kinderwagen netjes vergoed. Ze hebben het hele ruim van het vliegtuig doorzocht op de bestemming, maar helaas lagen de wieltjes vermoedelijk nog op Schiphol. Dit gebeurd je 1 keer en dan nooooooit meer. Het heeft onze vakantie niet verpest en gelukkig heb jij een transporttas!

10. Malaak

Malaak Actief lid

25 apr 2013
    218
    0
    16
    Antwerpen
    Ik ben een paar x met rayenair gevlogen met mijn zoontje. Hij was de eerste x 4 maanden, daarna met 7mnd en binnen kort weer. Laat je niet gek maken. Ik was alleen en het ging prima. Nam thermos mee met water(je kunt ook daar warm water krijgen) en voedingstoren. Verder mag je kiezen of je kinderwagen in checkt of mee neemt. Ik had quinny buzz dus ook groot en had draagzak mee genomen.
    Pas bij het instappen heb ik mijn zoontje daarin gedaan (zo had ik mijn handen vrij) en liet de wagen bij de trap staan. Ik heb mijn zoontje idd bij het opstijgen laten drinken dit voorkomt ook oorpijn. Verder kon ik hem ook daar makkelijk verschonen op het toilet (opklapbaar verschoontafeltje). Het ging prima! Mocht je wat willen weten vraag maar raak!

11. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
  12. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik mocht mijn Phil & Teds meenemen tot aan gate, inclusief het 2de zitje. Verder hebben ze laatste keer zelf stoelen voor ons vrijgehouden, omdat we met 2 kleine kinderen waren, terwijl we niet een priority hadden.
    Wij zijn wel tevreden met Ryan air

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hebben we nu al een aantal keer gevlogen met N. en tot nu toe ging alles prima. Nog nooit mer Ryanair, maar neem aan dat het niet heel veel verschild met andere maatschappijen. Onze bugaboo mag niet mee tot aan de gate, deze moet ingecheckt worden (inderdaad in de transport tas vanwege het gooi en smijtwerk). Wij vervoeren N. dan in de maxicosi, op lange vluchten hebben we een eigen stoel voor haar geboekt zodat de maxicosi mee het vliegtuig in mag. Op korte vluchten geven we de maxicosi af bij de gate.
    Warm water mag je meenemen in de luiertas. Bij ons konden ze aan boord ook flesjes opwarmen. Hier ook een flesje gegeven tijdens het opstijgen. Speentje tijdens het landen, werkt ook prima. Verder is extra kledingsetje voor jou en voor de baby erg fijn ivm spuug en poepincidenten. En trek de baby veel laagjes aan. Dit omdat het soms warm, soms koud is in het vliegtuig en je zo makkelijk de kleding aan kan passen.

Ga er relaxed in. Als je baby huilt kun jij daar ook niets aan doen, als je je daar druk over gaat maken voelt je baby dat en raakt ze misschien nog meer overstuur. Lekker genieten van je vakantie, gaat helemaal goedkomen. Ik vind reizen met kleine kinderen juist ideaal!

14. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn vader heeft gelijk zsm doorgegeven dat we ook een baby meenemen. We zijn denk ik al aardig voorbereid als ik zo alles beetje doorlees.

Ik denk dat onze kleine man t ook wel aardig goed zal doen. We hebben genoeg "oppas" mee in t vliegtuig. Mijn vader wilt hem denk ik wel de hele vlucht vast houden ;) anders zijn er nog 3 tantes, 3 ooms een oma en vriendlief aanwezig die hem zoet houden..haha..

Slapen baby's net zo snel in t vliegtuig als in een auto? Komt dat dan door t geluid?

En iemand die weet of er ook speciale oordruppels bestaan voor baby's?

Mag je naast een luiertas ook voor jezelf een tas meenemen? Of moet ik dan samen met mijn vriend een tas delen?

Wel handig zo'n vraagbaak, krijg veel goede tips hier!! :-D

Deel Deze Pagina