Mijn zoon kwam net trots melden dat hij een minecraft server heeft gemaakt. Betekent dit dat er nu allerlei vreemden op mijn computer/ip adres/netwerk kunnen komen? Want dan moet dat ding er onmiddellijk weer af, dat wil ik niet. Ik ben niet zo technisch. Weet iemand of dit risico's meebrengt? En zo ja wat kan ik dan doen?
Volgens mijn kinderen kan dat alleen als ze gebruik maken van jouw wifi. Ze moeten op de server dan joinen.
Ligt er aan hoe hij het heeft opgebouwd. Maar inpricipe kunnen ze dan alleen maar in minecraft op die server. Wil je er wat meer over weten moet je even pb sturen. Man speelt het ook namelijk
Hij heeft zijn wereld verwijderd, zegt hij en volgens hem is nu alles weg en opgeheven. Ik hoop het maar, ik snap er echt niets van hoe dat werkt, maar ik las wel ergens dat je een bepaalde poort open moet zetten, waardoor mensen van buiten op je router kunnen komen. Ik hoop maar dat dat bij het verwijderen van die wereld ook weer afgesloten is. @flowertje36 , weet jij of dat zo is?
Hier staat info er over. Volgens mij stelt het allemaal niet zo veel voor hoor. https://minecraft.gamepedia.com/Server