HBO versus Netflix.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door loetje, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hai meiden.. Wij hebben momenteel Netflix, maar missen hierop best een aantal films/series. Onder andere Game of Thrones..

HBO is natuurlijk veel uitgebreider qua netten etc. maar bieden ze ook echt meer dan Netfix? En zullen we ook evengoed series die op Netflix te zijn zijn, ook op HBO kunnen bekijken (bijvoorbeeld; Orange is the new black, Californication, Fringe etc...)

Ik kan niet echt een uitgebreide serielijst vinden op google die alle HBO series laat zien..

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het fijne van netflix dat je kunt kijken wanneer je maar wilt. Is dat met HBO ook zo? Dat is meer een 'gewone' tv-zender toch?
    Wij missen Game of Thrones ook wel op Netflix. Maar ik zou toch niet graag elke week 1 aflevering kijken. We hebben dus maar (weer) de blu-ray box gekocht en kijken in een week alle afleveringen. :) Als HBO verder weinig meerwaarde biedt boven Netflix wat series betreft, doe ik het liever zo.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik betaal liever voor een legale versie.

4. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    HBO is opzich wel ok. Maar je vindt er niet 100-en films/series. Maar ik ben ook van mening dat je beter kunt betalen en topkwaliteit. Waarom zien we downloaden als iets doodnormaals ipv de ordinaire diefstal die het is? Omdat het anoniem stelen is?

HBO heeft een goeie ON demand en app (hbo go). Hier kun je altijd terugkijken. Ben zelf ook fan van Film1, ook hele goeie on demand maar geen GoT.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij kunnen ook streamen en doen dit soms ook. Net als nu met game of thrones, omdat Netflix het simpelweg niet aanbiedt. Liever kijken we gewoon op Netflix, kwaliteit is prima, geen gedoe met ondertitels of haperingen etc.. Netflix kost nog geen tientje in de maand, dus daar kun je je geen beul aan vallen en ze bieden best veel. Enige vind ik dat ze soms erg laat zijn met nieuwe seizoenen van bepaalde series. Dit lossen we nu op door eerst voor series te kiezen die er al volledig op staan of dan uiteindelijk toch te gaan streamen..

Dus de bereidheid om te betalen is er absoluut, alleen moeten die betaaldiensten hier wel op inspringen en wat vlotter zijn met nieuw spul.. Anders jaag je mensen toch het internet weer op...

Waar wij overigens niet bij nagedacht hadden, is dat we sinds vorige week lid zijn van de consumentenbond:p Zij laten een mooie vergelijking zijn in het verschil tussen Netflix en HBO en Netflix komt dus beter uit het rapport. Ze bieden meer, voor minder geld.. Dus onze keuze is gemaakt en helaas zullen we game of thrones dan toch moeten streamen... Kopen gaat me gewoon te ver, we kijken het 1x en daar zit je dan met zo'n box:(

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik vind HBO echt een kat in de zak... te duur voor te weinig

7. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

#7 Sugartje, 27 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2015