Italiaans paspoort aanvragen bij ambassade

Discussie in 'De lounge' gestart door jipenjanneke, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even nieuwschierig ... Is er iemand die weet hoe lang het duurt om een Italiaanse paspoort aan te vragen bij de ambassade in Den Haag? Ik kom er op de website namelijk niet uit :(
    Mijn schoonvader moet een nieuw paspoort en een afspraak maken duurde al 4! Maanden. Nu denkt hij dat hij gelijk zn paspoort mee krijgt maar dat lijkt me sterk. Hij moet bij deze afspraak zn pasfoto enzo meenemen. Dan kost het toch nog tijd om zo'n ding te maken. .. ben benieuwd naar jullie reacties. Eigenlijk is het zijn probleem dat hij een verlopen paspoort heeft maar toch...

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Kun je niet bellen?

3. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn Italiaans is ruk. Plus dat ik vind dat het zijn probleem is maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Mijn schoonvader en ik staan niet bepaald op goede voet. Maar zonder geldig paspoort vraag ik me af of hij hier nu illegaal is... er over beginnen tegen hem heeft al 2 keer op ruzie uitgedraaid dus dat die ik maar niet meer....

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nee niet illegaal hoor... ha ha.

Het is Italie...

Ik heb het mijn broertje net gevraagd...hij heeft laatst een paspoort daar aangevraagd...maar geen idee dus hoe lang dat duurde.

Hij reageert nog niet dus ik kan het je nog niet zeggen

5. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt alvast voor het meedenken.

Tis namelijk zo dat we 6 weken nadat hij de afspraak bij de ambassade heeft willen vliegen. Ik kan alleen maar hopen dat hij dan een geldig paspoort heeft. Maar omdat de afspraak maken al zolang duurde krijg ik hiervan de kriebels

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Sorry, maar haha, dit bevestigt wel weer mijn vooroordeel over Italië als ongeorganiseerde chaos!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Waar slaat dat nou op...

8. Islah

Islah Niet meer actief

Kunnen ze geen Nederlands? Bij de Tunesische ambassade spreken ze gewoon Nederlands en Frans. Dat zou je bij de Italiaanse ambassade toch ook gewoon verwachten, of op z'n minst dan Engels.
    Een Italiaan kan hier niet illegaal zijn aangezien het binnen de EU gewoon mogelijk is om je in een andere lidstaat te vestigen.

9. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh? Ongeorganiseerd zeg ik niet. Procedures duren wel langer. In dit geval komt het door het laksheid van mn schoonvader. .....

Deel Deze Pagina