italie aanraders met kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MSL12, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.473
    113
    Ja en toch heerlijk rustige camping, ook niet te groot.

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    Wij gaan la paar jaar gardameer Bell nooit meer rennen voor een bedje bij het zwembad
    De Kids vinden spiaggio d oro in lazise geweldig we willen dit jaar weer gaan voor de 5e keer

Omgeving leuk de marktjes af kan je met een boot heen ...dorpje zelf is ook leuk

3. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    daar houden wij ook van idd, niet dat massale. En zag dat ze tegenwoordig ook een glijbaan hebben dus wij gaan zeker een keer terug.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.845
    5.589
    113
    Iemand tips voor de bloemenriviera of noordelijk toscane? Liefst niet ver van de kust. Normaal gaan we naar Le Marche maar mijn man wil dit jaar niet zo ver rijden helaas.

5. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Wat zijn je favoriete grotere campings en welke iets kleinere campings kan je aanbevelen?

Bella italia komt veel naar voren en piani di clodia ook maar is beide best groot opzich niet verkeerd maar ben ook wel benieuwd als je iets minder grootschalig hebt waar je dan op uit komt.. heb je toevallig tips?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.473
    113
    Tip voor een kleinere camping aan Gardameer is absoluut Piantelle.

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Inderdaad camping Piantelli. Camping Serenalla en camping Weekend aan het gardameer zijn de wat kleinere campings.

Bella Italia ben ik niet zo fan van. We gaan dit jaar voor het eerst naar Piani di Clodia, dus we gaan het zien.
    Camping La quercia is kleiner dan Bella Italia en Piani di Clodia trouwens. Zelf nog nooit geweest maar hoor ik goede verhalen over.

Wat betreft campings in de Toscane ben ik het meest te spreken over Norcenni Girasole Club. Heb geen ervaring met de wat kleinere campings in de Toscane.

MSL12 vindt dit leuk.
  8. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Dankjewel! Camping La quercia ziet er ook leuk uit denk net iets meer wat ik bedoel dan piantelli.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hij ziet er idd leuk uit! Maar ik wil wel echt aan zee zitten. Dus Park Albatros staat wel op het lijstje.

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Park Albatros ligt helaas niet direct aan het strand. Het strand nabij de camping is toch wel eventjes lopen. Vooral als je kleinere kindjes bij hebt.

Liekje81 vindt dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ow, kijk ik nog verder, bedankt!

12. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Nou het is gelukt we hebben geboekt! Wilde eerst naar spiaggio d oro maar was helaas al zo goed als vol in de periode dat we wilden nu gaan we naar la quercia door de tip die ik hier zag.

Nu twijfelen we alleen rijden we in 1x of is toch een extra overnachting aan te raden?

Heb er nu al mega veel zin in.

13. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Leuk! Wij zijn jarenlang in de zomer naar La Quercia geweest (Toen nog wel zonder kids). Maar je hebt er echt leuk vermaak voor de kids. Een zandstrand dat hoort bij de camping en je kunt ook via het strand lopen naar Lazise...heerlijk. Elke avond een show voor de vermaak en in de middag ook voor de kleintjes. Grootste nadeel nu vind ik dat ze in prijs enorm omhoog geschoten zijn en wij reserveerden nooit van te voren ,maar sinds vorige zomer kun je hier eigenlijk niet meer heen zonder reserving. (Als je een mooie plek wilt)
    Ik zou met kinderen wel voor een overnachting tussendoor gaan...

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wat leuk! Zelf ook nog nooit op die camping geweest, maar volgens mij kwam die tip wel van mij toch?

Wij gaan naar de buren, want volgens mij ligt Piani Di Clodia ernaast. La Quarcia was onze tweede keuze voor het geval dat.

Hoe oud waren je kinderen ook alweer?
    Als je zonder caravan of vouwwagen achter je auto rijdt is het in 1 keer rijden wel te doen. Ben regelmatig aan het gardameer op vakantie geweest, ook toen ik klein was. Wij reden vaak s'nachts. Ook hebben een aantal keer in Berwang overnacht onderweg naar het Gardameer. Dit jaar gaan we sowieso overnachten omdat we de caravan bij hebben.

15. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    921
    866
    93
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen via welke aanbieder? Ik kom er vis google niet echt goed uit. Op de site van de camping zelf staan nog geen prijzen en kan je een aanvraag doen..
    Ik wil eigenlijk graag zien welke prijs bij welke accomodatie hoort en direct kunnen boeken zeg maar.

16. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hier gaan wij komende zomer heen:D. Heb je nog leuke suggesties om te bezoeken in de buurt van de camping?

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wat leuk! Het plaatsje Porlezza zelf is erg leuk. Als je veel van zwemmen houd is het zwembad en het meer van Lugano heel erg fijn. Wij hebben een boottocht op het meer gemaakt en de kinderen hebben het hier nog over.
    Het restaurant op de camping vonden we ook erg goed.
    Het was ons vaak te heet dus gingen we ergens met een lift de berg op (is vaak in Zwitserland dus een stuk duurder) en daar was het dan 10 graden koeler.
    Achteraf hoorden we dat het ook wel erg warm tien wij er waren, meestal is het rond de 30 graden en wij hadden bijna elke dag 38 graden, pfffff. Gelukkig wel airco in het huisje dus slapen ging prima. Wel heel veel Nederlanders.

Ik heb hierboven nog meer tips gegeven dus google maar eens. Veel plezier

Bloempje01 vindt dit leuk.
  18. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    klinkt goed! de prijs was inderdaad best aan de hoge kant. Maar omdat Italië al zolang op mijn lijstje stond en we al een aantal jaren niet zijn weg geweest naar het buiteland toch maar gedaan ook omdat we merkte dat bij andere campings we ook tegen hoge prijzen aanliepen.

19. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63

jaa de tip kwam van jou! dus bedankt daarvoor :) Mijn kinderen zijn nu 7 en 3 tegen die tijd 8 en bijna 4. We rijden zonder caravan of vouwagen want we hebben daar zo'n sta caravan gehuurd. we gaan nog even over nadenken over het wel of niet overnachten. Piani Di Clodia zag er zeker ook mooi uit maar mijn vriend vond het net wat te groot ogen maar was zeker nog een kans hebber als deze ook vol was geweest en hun eventueel nog plek hadden.

20. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63

We hebben het inderdaad via de site zelf gedaan. er staat een prijslijst daarop kan je zelf invullen met hoeveel mensen wat voor type huisje en datum. dan krijg je een indicatie. Vervolgens inderdaad wel een aanvraag gedaan met de voorkeur van de datum en type accomodatie en of er nog iets beschikbaar was. (gewoon in het nederlands kunnen vragen) daarop kregen wij mail terug met diverse mogelijkheden.

Wel vond ik ze erg streng overkomen, nadat wij bevestiging gaven op de genoemde datum op zaterdag kregen we mail dat we voor vandaag al een aanbetaling moesten doen van 1100 euro van het totaal bedrag en anders ging de reservering niet door.

klok vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina