Het is niet aan het garda meer bovenin lage Maggiore. Is een stuk dichterbij dan Gardameer zag ik al. Zou het liefst avonds gaan en donker rijden. Maar we bekijken alle opties even.
Gardameer rij je via Oostenrijk, maggiore via Zwitserland... Is mss 1-2 uurtjes verschil Maar nog met aanhanger rij je langer dan 10 uur
Wij rijden via Oostenrijk en nemen een overnachting op de brenner. Vakantie begint als de voordeur achter ons dichtgaat. Ga niet jakkeren om 100 euro voor een overnachting uit te kunnen sparen.
Wij rijden gardameer in twee keer".we vertrekken smorgens rond 2uur zijn smiddags rond 12uur in Oostenrijk net voor de Brennerpas ..en volgende dag om zeven uur weg en rond tien uur in italie Wel met caravan
Wij doen het exact hetzelfde, en wij rijden na het avondeten weg. We rijden zonder aanhangers e.d. dus dat scheelt natuurlijk. De kinderen slapen onderweg. We rijden wel verder dan Noord-Italië, we zijn al 2x naar Rome gereden waarvan 1x zonder overnachting, Umbrië (midden Italië), San Marino en over 6 weken naar de Po-Delta. Bevalt ons prima, we kunnen beide rijden en dus elkaar afwisselen. Je moet gewoon voor jezelf bepalen wat je prettig vindt, als je niet goed kan doorrijden vanwege een aanhanger of zo, zou ik zeker met een overnachting doen.
Hier dit stukje regelmatig gereden, wel zonder vouwwagen. Helaas mag je met vouwwagen maar 80 of met tuv 100, dus dat is niet zo snel Met een goede vouwwagen kan je overigens gewoon 130 rijden (dat mag in Fr, 120 in Bel), geloof me met 140 ging het ook prima Het is juist ook leuk om van de rit te genieten! Zo overnachten wij voor de grens van duitsland-zwitserland in een motel en gingen we de volgende ochtend over de pas ipv door de tunnel, dat is met kinderen zo leuk!!! Wij hadden nog sneeuw bovenop!
Je kan gewoon rijden hoor, het is geen caravan! en 's avonds laat wil je niet aankomen met kinderen, sowieso niet.
Wij hebben een keer een keer vanuit Italië naar huis gereden en kwamen in de file terecht. Gevolg was dat we uiteindelijk 18 uur(!) hebben gereden.... Dus nee, ik zou gaan voor de overnachting...
Hier is 't beslist. Wij vertrekken om 7 uur 's ochtends richting Lago Maggiore (het plaatsje Stresa) vanuit België. We hopen er tegen een uur of 5 's middags te zijn. Met terugkomen vertrekken we in Venetië en gaan we 't waarschijnlijk wel in 2 dagen doen. Vertrekken we waarschijnlijk pas na 't ontbijt.
als er 10 uur staat is dat zonder stops, files en stoplichten... 10 uur is op zijn snelst maar niet haalbaar volgens mij. Tegenwoordig doen wij altijd met tussenstop, echt heerlijk relaxed, 's avonds lekker ergens eten, stadje bekijken etc.... volgende ochtend het laatste stuk, rustig de tijd om vouwwagen op te zetten.... wil echt niet meer anders.
Hier precies t zelfde Dit jaar zeiden we in eerste instantie, ach terug doen we het ook in 1x, heen ook maar. Maar toch gisteren de overnachting weer geboekt. Wij rijden (zonder iets achter de auto) de eerste dag 800 km en overnachten in de omgeving van Innsbruck. Daarna door naar het gardameer, dit is dan ongeveer nog 330 km. Toen we 8 jaar geleden voor het eerst naar het Gardameer reden, hebben we het wel ineens gedaan. Dochter was 18 maanden en ging prima, maar zelf waren we gesloopt! Mijn man wordt als bijrijder wagenziek en rijd dus altijd zelf. Maar we kwamen daar in de ochtend aan en hij heeft uren op bed gelegen. Terwijl ik met mijn vermoeidheid onze dochter moest vermaken, want ja die had al die tijd geslapen in de auto. Dus dat echt nooit meer! Je begint je vakantie zoveel relaxter en uitgerust met een tussenstop. Zeker als je nog een vouwwagen op moet zetten zou ik dit doen. Wij huren altijd een stacaravan. Terug komen we in savonds aan en kun je gewoon de boel de boel laten en je bed in duiken.