37 weken + 3 dagen zwanger voel een soort opening

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by babyturnhout, Oct 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyturnhout

Oct 21, 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben 37 weken zwanger en heb al 2 cm ontsluiting en een verkorte baarmoederhals, ben uitgerekend voor 9 november, mijn baby weegt al 3400 gram, de baby beweegt elke dag super veel en erg druk en actief.

Nu is het zo dat ik erg pijn heb met het stappen, mijn lies denk ik, ook voel ik de hele dag door felle steken, dat echt ook pijn doet, kan het zijn dat ik hierdoor meer opening krijg en ik geen weeen heb?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Het klinkt alsof die kleine flink ingedaald zit en dit drukt op je liezen en doordat die kleine actief aan het bewegen is, draait die kleine met het hoofdje op de baarmoedermond en dit geeft steken in de vagina.
    Hiervan krijg je niet meer ontsluiting.

Groetjes Ineke

3. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

De steken komen door het hoofdje in je bekken. Dit kan je voelen in de vagina zelf als steken en in de liezen. Je kan ook harde buiken hebben, daarbij spant je baarmoeder zelf ook aan. Dit kan al voor iets meer ontsluiting zorgen zonder dat je echt aan het bevallen bent. Het is echt voorbereiding. De steken die je voelt in de lies zorgt niet voor ontsluiting.

Groet Evelien

4. babyturnhout

Oct 21, 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    BEdankt evelien
    Maar stel dat ik al 6 cm ontsluiting heb maar geen weeen heb, ben bang namelijk dat ik ineens persweeen krijg en het ziekenhuis niet red, want me vruchtwater is nog niet gebroken

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de kans dat je zomaar 6 cm ontsluiting hebt is niet zo heel groot.
    Zodra je vliezen breken of je regelmatige weeén krijgt moet je uiteraard wel contact opnemen met je arts of verloskundige. Succes en goede bevalling gewenst!

Mirjam

Share This Page