In welke week is de eerste echo het nauwkeurigst?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vanesje, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Weet iemand in welke week van de zwangerschap je het beste de eerste echo kan laten doen zodat ze precies kunnen meten hoeveel weken en dagen je zwanger bent?

Ik begreep dat in de 5e en 6e week er nog niet veel te meten valt maar wanneer is dan de beste en nauwkeurigste vroege meting te maken?

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    rond de 6-7 weken gaat het hartje duidelijk zichtbaar kloppen...dus denk vanaf dan....
    heb zelf vanaf week5 elke week een echo gehad(inmiddels 6 gehad) en bij die van 5 weken was weinig duidelijks te zien....
    als ik de echo van afgelopen week bekijk, is die natuurlijk het meest duidelijk

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De nauwkeurigste meting is rond de 11-12 weken. Vandaar dat ze dan ook de termijn echo doen.
    Doen ze het eerder (bijvoorbeeld als je niet weet hoe lang je zwanger bent) , dan kan er wel wat gegokt worden, maar dan moet er altijd nog een nieuwe echo gemaakt worden rond de 11-12 weken voor een precieze datum dat je gaat bevallen zeg maar (wat ze tenminste aan gaan houden dan.

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik heb de eerste echo, dus de termijnecho op 25 mei, ik zal dan in mijn 9de week zitten. Dit wilde de verloskundige zelf, in die week..

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hoe later (tot ong 12/13 wk) hoe beter... dan heb je en mooi beeld en je kan vrij goed meten. Je ziet ook meteen of het hartje klopt en als het rond die termijn goed zit is de kans vrij klein dat het alsnog mis gaat.

Hier de eerste echo met 10wk2d. Ik dacht 9 wk en een beetje te zijn. Viel dus reuze mee en was ookal mooi te meten. Gisteren weer een echo gemaakt en toen was het nog duidelijker. Waren al vingertjes te zien enzo. Die laatste was voor de nekplooimeting.

6. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Oke, dank jullie wel!

Dus als ik het goed begrijp is het rond de 10, 11 weken het beste te meten hoe groot de vrucht precies is en hoeveel weken en dagen je dus precies bent?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ligt eraan wat je wil weten.
    Voor de termijn zit je rond de 9-12 weken het best. Dan is het vruchtje groot genoeg om een goede meting te doen, maar is er nog niet zoveel variatie in de groei.

8. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ik heb met 7 weken een echo gehad maar ze had wel als advies om het over 3 weken opnieuw te doen. Nu hebben we vrijdag weer een echo en dan zou ik 12 weken zijn. dus nog even spannend of het termijn veranderd!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Voor de 9 weken is de termijnbepaling nog onbetrouwbaar. Ik kreeg wekelijks een echo en elke week was het termijn weer anders, omdat het zo klein lastig te meten is. Ze kunnen het dan wel schatten.
    Tussen de 9-12 weken klopten het termijn hier wel. Ook zijn de echo's dan veel mooier, omdat je echt al een minimensje ziet met armpjes en beentjes, wat beweegt!
    Vanaf 12 weken begon hier de baby voor te lopen en waren de metingen ook niet meer betrouwbaar voor de termijnbepaling.

10. fafje

fafje Niet meer actief

Hey

Ik heb met 6 wkn een echo gehad..waar we heel lichtjes een hartje zagen kloppen...en vervolgens een week later met 7w+2d...en dat was een veel beter resultaat...echt een duidelijk hartje!

Deel Deze Pagina