Wat vinden jullie van de naam Semih? Het is een Turkse naam en is zowel voor Turken als voor Nederlanders goed uit te spreken (spreek uit: Semmi) De naam betekent gul, vrijgevig, royaal
Ik vind het leuk voor een (half)turks kindje! Helaas is in mijn man z'n familie/vriendenkring al dat soort namen allemaal al in gebruik, maar wij hebben een andere leuke naam gevonden .
Ik moet meteen denken aan die jongen die meedeed aan Peking Express, wel een leuke jongen volgens mij. Voor een Turks kindje vind ik het een prima naam! Voor een echt Hollands kindje zouik het niet zo snel kiezen.
Wel ok. Klinkt als een verklein-naam (Semmie) en daar houd ik niet van voor volwassen mannen. Maar aangezien het een Turkse naam is en een mix-kindje begrijp ik de keuze wel
Nu ik de uitspraak weet wel leuk. Ik zou 'm in eerste instantie als Semi uitspreken (see-mie). Semmie vind ik wel lief klinken. Ik zou 'm alleen liever Sem noemen.
Anousje wil je vertellen welke naam jullie in gedachte hebben? Het wordt inderdaad een half turks kindje En de uitspraak is echt als Semmi en niet Semmie, dus verkleinend zal het nooit klinken
Ik vind het een leuke naam. Alleen vind ik het niet zo leuk als hij later groot is. Of wordt het dan als Sem uitgesproken, want dan vind ik het wel weer leuk.
Hij zal dan na zijn geboorte Semih worden genoemd en als hij ouder is ook. Nogmaals je spreekt het uit als Semmi (korte i en geen lange) dus het zal nooit verkleinend zijn
Ik hou niet zo van verklein namen, voor een volwassen man...mhm nee. Ik ken een half turks/NL jongen en hij heet Sem. Kan je toch ook doen?
Aydin vond ik ook een leuke naam, totdat mijn man vertelde dat een homoseksuele zanger in Turkije zo heet. En daarom vonden hij en zijn ouders de naam helemaal niks meer..
Het zoontje van mijn Marokkaanse vriendin heet Sami, uitspraak hetzelfde, en ik vind het erg leuk. Het is geen verkleinwoord, omdat het niet Nederlands is. Je moet ook niet op z'n plat Hollands Semmie zeggen.
Thanks Jnine! Jij snapt het Je zegt inderdaad geen Semmie (vind dat inderdaad ook geen leuke naam voor een volwassen man later), maar Semi (korte i), zoals het woord "in", zo spreek je het uit.