It's a clock

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Moniki, Nov 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
  2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar super bedankt voor de tip! Zoiets zocht ik ook voor mijn zoontje!

3. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    hahaha, graag gedaan!

4. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Grappig, voor je een jongen van 2 toch nog niet?
    Al zou ik willen dat hij iets eerder zijn bedje in klom, speelt nu
    namelijk nog lekker op z'n kamer voor hij gaat slapen...

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nu nog niet nee, maar over een tijdje wel. Hij leert op zijn speciaal kdv ( voor kindjes met een beperking) alles met picto's en gebaren, en dan is dit ideaal

ik weet zeker dat als ik dat 2 weken met hem oefen hij het door heeft

en ik gebruik hem dan niet voor het naar bed gaan/opstaan,
    maar bijv voor vaste drink/eettijden etc. Giorgio snapt niet als ik bijv zou zeggen: eerst gaan we in bad en daarna eten. Maar als hij weet dat wanneer het fietsje op de 5 staat hij mag eten dan snapt hij het wel ;) ideaal dus voor ons manneke!

Hij heeft tientallen driftbuien per dag omdat hij dingen niet snapt zoals wanneer gaan we eten, drinken, in bad, naar bed, naar oma, etc. Als ik bijv zeg: we gaan straks naar oma,maar eerst gaan we eten. Dan heeft hij vervolgens een uur lang woedeaanvallen omdat hij het niet snapt en NU naar oma wil. Met zo'n klokje visualiseer je het en eefrnhij houvast aan. Dan kan je zeggen " als het fietsje daar staat, gaan we naar oma"

6. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Daantje: ik denk dat die klok voor zoiets zeer zeker ideaal is. Je kunt zo alles fijn aangeven. Beetje hetzelfde als dagritmekaarten.

Leuke klok, zeker voor kindjes die behoefte hebben aan duidelijkheid.

7. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Aah..zo... Dat lijkt me wel handig inderdaad...
    Goed dat je zo meedenkt met je zoontje! ;)

8. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Mijn dochter heeft er een en ik vind het een uitkomst. Zodra ze begint te vragen hoe laat ze haar koekje mag zeg ik: Kijk maar op de klok! Ze vraagt het nu niet eens meer maar zeg gewoon: mam, het is drie uur. Maar ook voor eten, naar bed gaan en andere dingen waarvan ze graag willen weten hoelang ze nog moeten wachten is het ideaal. Er zitten niet zoveel kaartjes bij maar voor het opstaan gebruiken wij hem niet en dat is dus het "voor speciale dingen-kaartje".
    En ze is nu bijna vier en heeft een aardig besef gekregen over tijd en wat het inhoud. Echt leren klok kijken niet hoor maar wel dat een dag een vast aantal tijd is en dat iets dus ook om een bepaalde tijd begint of is ( klinkt als slecht nederlands maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).

Echt een aanrader!

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Heb zelf geen ervaring met de klok, maar heb hem in m'n handen gehad tijdens een Jumbo-sale. Dacht dat het misschien leuk was voor m'n dochter van 4, maar die is er duidelijk te oud voor. Ze heeft nl. al zeker een jaar echt door hoe de dag ingedeeld is wat betreft volgorde, cijfers begon ze toen ook langzaam te herkennen op de gewone klok. Dacht dat het leuk zou zijn om te leren klokkijken, maar op deze manier is het inderdaad meer alleen leren wanneer wat gebeurt en niet specifiek de tijd. Maar aangezien jouw zoontje ook een stukje jonger is, zal het vast helemaal leuk zijn! :) Zag er in ieder geval erg grappig uit!

10. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Ken hem niet maar lijkt me ideaal. Ook voor kindjes met een beperking lijkt hij me erg handig.

11. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Dank jullie wel voor jullie reacties!
    Ik heb hem vanmiddag gekocht; ik denk dat het een mooie opstap is naar het echte klok kijken. Op een gegeven moment gaat hij denk ik toch de tijd herkennen met de activiteit, bv. dat het om 6 uur etenstijd is. En als hij uiteindelijk 'gewoon' klok kan kijken, houdt hij er een bijzondere klok aan over ;)

12. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Succes!

Share This Page