Boos/verdrietig

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik kreeg net van mijn zus een videoclip toegestuurd waarin mijn broer voorkomt.
    Mijn broer "produceerd" muziek. Het staat tussen haakjes want het stelt geen flikker voor. Het is een deel van zijn idiote levensstijl.

De clip is walgelijk en misselijkmakend ik heb werkelijk staan kokhalzen en de clip niet uit kunnen zien.

Mijn broer is al vanaf zijn 14de verslaafd. Is het niet aan de harddrugs dan is het aan de alcohol. Mijn jeugd is niet normaal geweest door zijn problemen. Dit is altijd zo gebleven. Onze hele familie word door hem beheerst. Geen enkele feestdag, verjaardag of familie uitje kan normaal verlopen. Of hij is dronken, of hij is high of hij is spoorloos.
    Hij heeft ons bestolen, zijn ouders bestolen, zijn vrienden bestolen en zelfs zijn 80jarige opa bestolen. Hij gaat met de meest lugubere types om uit de criminele wereld die vroeger meerdere malen bij mijn ouders voor de deur hebben gestaan met bedreigingen.

En dan dit, een videoclip waarin hij walgelijk ladderzat is precies zoals ik hem ken.maar toch raakt het me. Het raakt me meer dan anders, want niet alleen ik zie het. Iedereen ziet het, iedereen kan zien hoe ladderzat hij is. Hoe hij telkens omvalt en hoe zijn hoofd onder de bloed zit.

Ik ben misselijk, verdrietig maar ook boos heel boos.
    Ik weet dat het een verslaving is, maar deze verslaving overheerst mijn leven al 20jaar lang. Altijd ben ik op mijn hoede omdat ik weet dat er iets met hem te gebeuren staat.

De clip liet me inzien dat ik geen deel meer van zijn leven wil zijn, ik wil niet dat mijn kinderen in aanraking komen met zulke mensen. Ondanks dat ik weet dat het een ziekte is, kan ik hem niet meer steunen. Hij heeft niet alleen zichzelf te kijk gezet met deze clip maar ook zijn hele familie.

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik weet niet wat ik moet zeggen behalve wat vreselijk voor je..
    Een dikke digiknuffel is hier op zijn plaats.

KNUFFEL!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ook ik weet niet goed wat ik moet zeggen, het lijkt me erg schokkend om er op deze manier mee geconfronteerd te worden.

4. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Pffoe, wat een verhaal. Weet eigenlijk niet anders te zeggen dan wat je zelf al schrijft. Het is je broer, maar met zo iemand een 'normale' relatie opbouwen die zo is afgezakt is haast onmogelijk. Ook ik zou hem niet hem mijn kinderen laten. Maar ja, makkelijk gezegd voor een buitenstaander.

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen. Lijkt mij erg moeilijk om hem zo te zien. Je voelt je denk ik ook machteloos...

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik snap je gevoelens, al heb ik het gelukkig niet zelf meegemaakt. Sterkte...

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    he bah . sterkte

ken het helaas. ze moeten eerst zelf inzien dat het zo niet meer kan voordat je ze kan helpen. en helaas komt dat moment bij sommige mensen niet, en kan je alleen maar machteloos toekijken.

begrijpelijk dat je je kids hier niet mee wilt confronteren,

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Meid, wat vreselijk voor je. Ook omdat dit een enorme impact op een groot deel van je jeugd heeft gehad. Dit blijft je altijd bij....

Weet je waarom je zus je deze video heeft gestuurd?

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik herken je hele post. En herken het gevoel van machteloosheid, maar ook de boosheid omdat het zo lang overheerst en zoveel verpest heeft. Zolang hij niet geholpen wil worden, heeft hulp ook geen nut.

Hier is er toen der tijd ook gebroken. Hij is inmiddels clean, en dat geloof ik ook, maar er is zoveel stuk. Omwille van mijn ouders accepteer ik het, maar hem vertrouwen zal ik nooit meer.

Dikke Digi knuffel! en succes/sterkte met de beslissing die je wel of niet gaat nemen.

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Alsof je over mijn broertje praat. Ik snap precies hoe je je voelt. Ik heb al 3 jaar geen contact meer met mijn broertje en wat hij doet, boeit me nu niks meer.

Hoop dat je het kunt afsluiten en zonder hem door kunt gaan, zonder dat het je leven nog zo beinvloed. Het is wel moeilijk.. Dat wel.

Veel sterkte

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Meid wil je even een hele dikke knuffel geven!
    Lijkt me heel moeilijk.

11. bereke

bereke Niet meer actief

Bah dat zou ik ook niet willen zien van een familielid...
    Veel sterkte met je beslissing om hem niet meer in je leven te willen. Dat is heel begrijpelijk maar ook moeilijk.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn zus stuurde het omdat ze niet wou dat ik er zomaar via facebook achter zou komen, want daar gaat de clip rond.
    Ze heeft me wel eerst gevraagd hoor of ik het wou zien, maar goed ze had me wel kunnen waarschuwen dat het zo heftig was :(.

Ondanks dat je al zoveel gewend bent en zoveel gezien hebt, komt dit heel hard aan. Mijn ouders vechten voor hem, halen hem al jaren uit de goot. Ze verdienen het niet dat hun zoon zo op internet staat. Wat moet zijn eigen zoontje hier van denken? Is dit waar een kind trots op moet zijn? Zijn vader ladderzat en onder invloed op het internet?

13. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Dikke knuffel en wens je veel kracht in je beslissing meis... xxx

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Meid wat heftig.
    Ik had een vaddr die dronk en dat was als kind zijnde al geen feestje. Maar als het je broer is dan lijkt t me nog erger.
    Een hele.dikke knuffel en ik hoop voor je eigen gevoel dat je eruit komt.

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Jeetje meid, wat verschrikkelijk erg voor je (jullie)!

Ik begrijp je gevoelens een beetje. Dat wil zeggen dat ik een vader had die alcoholist is.
    Ik denk dat het heel confronterend is, om hem zo in die videoclip te zien...
    Zou hij hier zelf nu werkelijk trots op zijn?
    Ik snap dat je er helemaal klaar mee bent...ik vind het ook heel erg voor je ouders, want hij zal altijd hun kind blijven.
    En dan al vanaf zijn 14de...pffff ik heb er geen woorden voor...wat een hard gelag voor jullie allemaal!

En natuurlijk ben je er ondersteboven van...hij zal altijd jullie broer/zoon/kleinkind blijven en het is verschrikkelijk om hem zo te zien. Je ouders zullen een heel andere toekomst voor hem voor ogen hebben gehad.
    Misschien wordt hij door de videoclip zelf met zn neus op de feiten worden gedrukt?
    Al lijkt me dat niet heel waarschijn;lijk, na al die jaren...
    Sterkte meid.

16. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wat afschuwelijk!!

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik weet niet goed wat ik moet zeggen..
    Heb je nog wel contact met je broer dan?
    Iemand uit mijn naaste omgeving heeft hetzelfde meegemaakt maar ziet zijn broer helemaal niet meer.

Als je broer al zolang verslaafd is, kan het hem weinig schelen wat zijn zoontje vindt ben ik bang.
    Dat is ook zo erg aan een verslaving he, het stompt iemand helemaal af..
    Sterkte!

18. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hele dikke knuffel.
    Wat verschrikkelijk om te moeten zien (ondanks dat je het wel weet).

19. Porsche

Porsche Niet meer actief

Het had zo mijn verhaal kunnen zijn behalve de clip dan ..
    Hier was het vorig jaar voor mij de max bereikt ik had/ heb de neus ervan vol van het gelieg gekonkel bleehhhggg
    Iedereen stond achter mij iedereen begreep mij

En nu... Nu sta ik alleen.. Maar ik blief bij mijn standpunt voor mij is het genoeg!
    Heel veel sterkte meid! Knap dat je zo sterk bent ook al voelt dat soms niet zo

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vreselijk!! Sterkte :(

Deel Deze Pagina