iubrofen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door iniminie, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    iubrofen gebrik ik eigenlijk altijd tegen me verkoudheid en rugpijn
    maar mag je dit na jullie idee ook gebruiken in je zwangerschap?
    er staat op internet dat je het tot 6maanden mag gebruikn,na 7maanden niet meer vanwege de longen van de baby

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Werd mij afgeraden. Tijdens de zwangerschap alleen paracetamol (zonder toevoegingen) gebruiken tot max. 6 per dag.

3. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ja klopt dat werd ook tegen mij gezegt!

4. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    tja zelf denk ik zoals jullie,niet doen dus
    maar volgens internet moet het tot 6maanden geen kwaad kunnen
    je mag tot een paar dagen aanhouden

5. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik zag nog wel dit op internet

Zwangerschap
    Gebruik Ibuprofen NIET als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Het kan schadelijk zijn voor de baby. Meld het in elk geval aan uw arts of apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel, dat u wel veilig kunt gebruiken.

http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik mag het absoluut niet hebben

7. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik kwam dit stukje tegen:

Tijdens de eerste zes maanden kunt u ibuprofen gedurende enkele dagen in een normale dosering gebruiken.
    Het heeft dan geen nadelige gevolgen voor het kind.
    Gebruik het niet vanaf de zevende maand.
    Het kan nier- en longproblemen veroorzaken bij het kind.
    Bovendien kan het de bevalling uitstellen en vertragen, doordat de weeën niet goed doorzetten

http://www.xs4all.nl/~bondtje/ibuprofen.htm

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik slikte het met dozen ivb met chronische pijn maar ik mocht het al niet meer toe ik ging proberen zwanger te raken.ivb met miskramen/afwijkingen etc

9. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    zo zie je maar
    je kan beter navraag doen

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je ziet al aan het webadres dat het gewoon een privé site is. Een site die iemand zelf heeft gemaakt. Leuk om te doen, soms nuttig om advies vandaan te halen, maar hecht er niet te veel waarde aan. In dit geval is de informatie nog onjuist ook!
    Zolang de bijsluiter, en de meeste huisartsen en verloskundigen het afraden zou ik dat gewoon aannemen en dus niet gebruiken.

11. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    je hebt helemala gelijk
    ik neem het niet meer in
    en ik wist dat niet,dat je dat kon zien van die site,ben nog beetje blond denk ik in zulke dingen
    maar erg bedankt dat je ons attent hebt gemaakt dat het niet hoeft te kloppen ;)

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mag je niet alleen paracetamol

13. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Volgens mij mag je inderdaad alleen paracetamol. Mij werd ibuprofen in ieder geval afgeraden.

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik had een zenuw ontsteking afgelopen week... mocht toen absoluut geen ander middel dan paracetamol... wist door vroege tests al dat ik zwanger was....

en liever dan ook nog de laagste dosis paracetamol

gr Jose

15. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik heb op het moment een whiplash en gebruikte ook zware pijnstillers.
    Ik heb contact opgenomen met de huisarts om te vragen wat wel mocht.
    Zijn antwoord was heel helder: Alleen paracetamol in niet schadelijk, alle andere dingen zijn wel schadelijk. Ook paracetamol met toevoegingen.
    Dus nu slik ik alleen nog paracetamol. Zelfs in hoge dosering zou het niet schadelijk zijn.

16. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Nou is dit volgens mij geen medische site, dus niet echt een betrouwbare bron, dit is gewoon een website door iemand gemaakt, dus dat kan iedereen schrijven. Als je het zeker wilt weten kun je het beter bij een betrouwbare bron vragen, en niet op alles op het internet afgaan. Volgens mijn verloskundige mag het niet en ik neem aan dat dat een betrouwbare bron is. Paracetamol mag wel zoals al eerder gezegd is.

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook alleen maar paracetamol. Geen andere pijnstillers.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

NIET NEMEN!!!

Waar heb jij gelezen dat het geen kwaad kan?

Lees dit maar eens:

"Zwangerschap/Lactatie
    Ibuprofen passeert de placenta. Epidemiologisch onderzoek suggereert dat gebruik van prostaglandinesynthetaseremmers in de vroege fase van de zwangerschap het risico van miskramen, cardiale malformaties en gastroschisis vergroot. In dierproeven is een verhoogd pre- en post-implantatie verlies, embryo-foetale letaliteit en een verhoogde incidentie van malformaties gezien. Tijdens de eerste twee trimesters niet gebruiken tenzij op stricte indicatie en dan in zo laag mogelijke dosering voor een zo kort mogelijke behandeling. Bij gebruik tijdens het derde trimester zijn farmacologische effecten zoals weeënremming en bij de foetus voortijdige sluiting van de ductus arteriosus Botalli, bloedstollingsstoornis met als gevolg bloeding, nierfunctiestoornissen of nierinsufficiëntie met oligohydramnie, pulmonale hypertensie en insufficiëntie van de tricuspidalisklep mogelijk. Niet toepassen tijdens het laatste trimester en tijdens de partus. Het gebruik van een prostaglandinesynthetaseremmer kan de vruchtbaarheid nadelig beïnvloeden en wordt niet aanbevolen bij vrouwen die zwanger willen worden."

Voor een griepje of een verkoudheid neem je maar een paracetamol!

19. puk

puk Lid

18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    volgens mij mag je het ook niet gebruiken! Alleen paracetamol, die kunnen geen kwaad.. groetjes

20. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ik mocht het ook absoluut niet hebben wel paracetamol tot max. 6 per dag!

Deel Deze Pagina